Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Witam wszystkich.Przymierzam się do modyfikacji swojego crossa na coś w stylu gravel .Problem mam ze znalezieniem odpowiedniej kierownicy.Wiem że powinna być raczej szersza od zwykłej szosowej.(Jestem dosyć szeroki w barach) Do tego dochodzi chyba trochę inna geometria takiej kierownicy? Wie ktoś jak ją dobrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Szukaj pod haslem "dirt drop bar" Jest tego sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 On-One Midge ---> http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMI/on-one-midge-handlebar Alpkit Love Mud Bomber ---> https://www.alpkit.com/products/love-mud-bomber Genetic Digest ---> https://www.sjscycles.co.uk/handlebars/440-genetic-digest-drop-handlebars-318mm-clamp-black/ Soma Portola ---> http://store.somafab.com/soma-portola-handlebar.html Nitto serii RM ---> http://store.somafab.com/nirm01didrha.html (3 różne modele) Salsa Woodchipper ---> http://www.charliethebikemonger.com/salsa-woodchipper-bars-419-p.asp Salsa Cowchipper ---> http://www.charliethebikemonger.com/salsa-cowchipper-handlebar-7939-p.asp To tak na szybkusia... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Dzięki chłopaki.A tak na szybkiego i z grubsza,to jak dobrać szerokość? W barach tak na oko mam 58 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Im szerzej tym lepiej Mój typ to Digest 480mm. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Mając klamkomanetki Sora St-3400 da się bezproblemowo zmieniać biegi przy dosyć dziwnym ułożeniu klamek na kierownicy?Dziwnym oczywiście porównując do szosowej kierownicy.W tym modelu klamkomanetek biegi do góry(albo w dół) zmienia się za pomocą małego cyngla z boku,a nie łopatką.Mam nadzieję że napisałem zrozumiale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Jeśli jeszcze nie kupiłeś klamkomanetek to przemyśl jeszcze raz czy opłaci Ci się na nich oszczędzać. Przez ten cyngiel właśnie przez Ciebie wspomniany pozbawiasz się możliwości redukcji z przodu i wrzucania wyższego biegu z tyłu w dolnym chwycie. Do wiosny jeszcze trochę czasu i można coś wyrwać - mi udało się Tiagry za 150 zł, a jest jeszcze Microshift kompatybilny z Shimano. Co do kierownicy to poprę Ivana - Genetyk wydaję się najfajniejszy. Można też zwykłą - szosową kierownicę rozgiąć o parę cm na zewnątrz i - jak ktoś już na forum udowodnił - kierownica to przeżywa i da się jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Nie kupiłem.Nigdy nie miałem do czynienia z klamkomanetkami i takie rozwiązanie wydawało mi się dosyć sensowne.Cena dodatkowo mnie przekonywała.Ale zastosuję się do porad A kierownica jak np.w Roninie,czyli zbliżona do szosowej tylko szersza to dobry pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Genetyk ma ten plus, że posiada ergo-przeciw-giecie. Co pozwala ustawic klamki jak w klasycznym baranie ergo na szosie, mieć pozytek z niewysilajacego nadgarstków chwytu dolnego bez utraty dodatkowej kontroli wynikajacej z rozflerowania (rozgiecia) końcówek dolnego chwytu na zewnatz. Żeby ta kiera miała jeszcze mniejszy drop to juz wogóle byłby miodnie. Szczególnie za te pieniadze... Z rozginaniem alu barana jest jak z seksem bez gumy.Sa tacy co dali radę, sa tacy którzy składaja wniosek o pińcetplus... Niepolecam ogólnie... Po lewej Genetyk z kalmka 105 i RL720, po prawej Myszowata (Midge) z klamkami Cane Creek: Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Biorąc pod uwagę Twój autorytet na forum,chyba nie pozostaje nic innego jak zakup Genetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Japierdziu... Nie pisz tak stary... Bo jak Ci kiera nie przypasuje to bedzie poruta Kierownica jest wygodna ale specyficzna, jak kazdy Dirt Drop Bar. Moja sugestia, kup sobie za kilka złotych najtańszą kierę szosową, i zobacz ja Ci się to będzie razem komponowało. Bo znam tu takich którzy z Genetykiem się nie polubili Tymbardziej, że cross to nie przełajka/gravel i niewyklucznone iż ustawianie pozycji zajmie nieco wiecej czasu. Szacunek... I. PS Jeszcze lepsze ujęcie, tu tylko z klamkami RL720. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Z tym przypasowaniem to faktycznie może być różnie.A kiera szosowa,przy mojej szerokości w barach może zdać egzamin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Nie mam doświadczenia w kierownicach szosowych. Miałem jedną, teraz już na innej niż Dirt Drop nie potrafię jeździć I jeszcze porówanie Myszowatej i Genetyka: https://www.flickr.com/photos/39409125@N02/albums/72157654087165899 Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 A wydawało mi się gdy wpadłem na pomysł przeróbki że wybór kierownicy to najmniejszy problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Poczekaj aż zaczniesz mostek dobierać Obecny na pewno będzie za długi, a i może się okazać że baran to mógłby być jednak nieco wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Mostków ci u mnie dostatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Przerobienie roweru crossoweego na gravela z szosową kierownicą to zły pomysł. Rama jest za długą do tego typu kierownicy o około 8-10 cm. Kiedyś zbudowałem taki rower i nie był to wygodny sprzęt. Pozycja na rowerze była bardzo mocno wyciągnięta. Kup inna ramę z krótszą rurą poziomą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Wiem że z crossa nie zrobię prawdziwego gravela,ale też nie mam takiego zamiaru.Jak porównuję geo Accenta Furious z moją ramą,to w żaden sposób nie wychodzi mi 8 cm.Maksymalnie to połowa tej wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Rama jest za długą ... o ile jest. Crossy rozmite sa, równiez z krótkimi górrurkami... Poza tym, kazdemu w/g potrzeb. Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie, co przyprawaia ludzi o palpitacje serca jak mówię, że mam 179cm wzrostu do tego. Zasada długa rama - krótki most, bardzo mi sie sprawdza. Mam 70-tkę ze wziosem 5st i jest to jeden z najwygodniejszych rowerów jakie posiadam... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Z mostkiem to wiadomo.Ewentualnie do tego kierownica z mniejszym wysunięciem (nie wiem czy to jest poprawna nazwa) Przy modelach szosowych jest wybór,a nie wiem jeszcze na co się zdecyduję. Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie Jako laik zapytam-to dużo,czy mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Według reguł to masakrycznie duzo przy moim wzroscie No ale reguły sobie a ja jeżdżę tak jak mi wygodnie Choć nie zachecam do takich fanaberii, gdyz to pasuje mnie, nie powiedziane, że innym również... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Wiem że męczę,ale zapytam.Wymiar górnej rurki który podałeś to odpowiednik wymiaru TT-h,czy TT w geometrii roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Grudnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 ETT jak na grafice poniżej: Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Zwroc uwage na roznice w wysokosci kierownika w crossie i gravelu. Zeby wygodnie jezdzic w dolnym chwycie przez wiekszosc czasu, to niestety trzeba go sobie podniesc. Jedni (tak jak Ivan) zalatwil sobie to podkladkami a inni (jak na ponizszej foto) zastosowali mostek z "masakrycznym" katem. "Cross vs Monstercross: Both bikes are mine. Note how the hoods on the cross bike are a touch lower than where my drops are on the monstercross. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michulo Napisano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Zdaję sobie sprawę,że rama cross to nie gravel i będę zmuszony do kombinacji.Tylko że ja mam ramę crossa i lubię kombinacje Poza tym sam nie wiem czy się przekonam do jazdy z barankiem i klamkomanetkami szosowymi.Jeśli tak,to kupno ramy będzie kwestią czasu.Może frameset accenta furiousa?W tym momencie nawet niedostępny. Mam tylko nadzieję,że niedopasowanie ramy nie spowoduje że porzucę myśl o gravelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.