Skocz do zawartości

[kierownica gravel] jaki model


Michulo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Przymierzam się do modyfikacji swojego crossa na coś w stylu gravel .Problem mam ze znalezieniem odpowiedniej kierownicy.Wiem że powinna być raczej szersza od zwykłej szosowej.(Jestem dosyć szeroki w barach) Do tego dochodzi chyba trochę inna geometria takiej kierownicy? Wie ktoś jak ją dobrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mając klamkomanetki Sora St-3400 da się bezproblemowo zmieniać biegi przy dosyć dziwnym ułożeniu klamek na kierownicy?Dziwnym oczywiście porównując do szosowej kierownicy.W tym modelu klamkomanetek  biegi do góry(albo w dół) zmienia się za pomocą małego cyngla z boku,a nie łopatką.Mam nadzieję że napisałem zrozumiale :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze nie kupiłeś klamkomanetek to przemyśl jeszcze raz czy opłaci Ci się na nich oszczędzać. Przez ten cyngiel właśnie przez Ciebie wspomniany pozbawiasz się możliwości redukcji z przodu i wrzucania wyższego biegu z tyłu w dolnym chwycie.

Do wiosny jeszcze trochę czasu i można coś wyrwać - mi udało się Tiagry za 150 zł, a jest jeszcze Microshift kompatybilny z Shimano.

 

Co do kierownicy to poprę Ivana - Genetyk wydaję się najfajniejszy. Można też zwykłą - szosową kierownicę rozgiąć o parę cm na zewnątrz i - jak ktoś już na forum udowodnił - kierownica to przeżywa i da się jeździć :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłem.Nigdy nie miałem do czynienia z klamkomanetkami i takie rozwiązanie wydawało mi się dosyć sensowne.Cena dodatkowo mnie przekonywała.Ale zastosuję się do porad  :thanks:

 


A kierownica jak np.w Roninie,czyli zbliżona do szosowej tylko szersza to dobry pomysł? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Genetyk ma ten plus, że posiada ergo-przeciw-giecie. Co pozwala ustawic klamki jak w klasycznym baranie ergo na szosie, mieć pozytek z niewysilajacego nadgarstków chwytu dolnego bez utraty dodatkowej kontroli wynikajacej z rozflerowania (rozgiecia) końcówek dolnego chwytu na zewnatz.

 

Żeby ta kiera miała jeszcze mniejszy drop to juz wogóle byłby miodnie. Szczególnie za te pieniadze...

 

Z rozginaniem alu barana jest jak z seksem bez gumy.Sa tacy co dali radę, sa tacy którzy składaja wniosek o pińcetplus... Niepolecam ogólnie...

 

Po lewej Genetyk z kalmka 105 i RL720, po prawej Myszowata (Midge) z klamkami Cane Creek:

 

31943861785_8035c4209c_b.jpg

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Japierdziu... Nie pisz tak stary... Bo jak Ci kiera nie przypasuje to bedzie poruta :P

 

Kierownica jest wygodna ale specyficzna, jak kazdy Dirt Drop Bar.

 

Moja sugestia, kup sobie za kilka złotych najtańszą kierę szosową, i zobacz ja Ci się to będzie razem komponowało.

 

Bo znam tu takich którzy z Genetykiem się nie polubili :whistling:

 

Tymbardziej, że cross to nie przełajka/gravel i niewyklucznone iż ustawianie pozycji zajmie nieco wiecej czasu.

 

Szacunek...

I.

 

 

PS

 

Jeszcze lepsze ujęcie, tu tylko z klamkami RL720.

 

27122013467.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie roweru crossoweego na gravela z szosową kierownicą to zły pomysł. Rama jest za długą do tego typu kierownicy o około 8-10 cm. Kiedyś zbudowałem taki rower i nie był to wygodny sprzęt. Pozycja na rowerze była bardzo mocno wyciągnięta.  Kup inna ramę z krótszą rurą poziomą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Rama jest za długą

 

... o ile jest. Crossy rozmite sa, równiez z krótkimi górrurkami...

 

Poza tym, kazdemu w/g potrzeb. Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie, co przyprawaia ludzi o palpitacje serca jak mówię, że mam 179cm wzrostu do tego.

 

Zasada długa rama - krótki most, bardzo mi sie sprawdza. Mam 70-tkę ze wziosem 5st i jest to jeden z najwygodniejszych rowerów jakie posiadam...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mostkiem to wiadomo.Ewentualnie do tego kierownica z mniejszym wysunięciem (nie wiem czy to jest poprawna nazwa) Przy modelach szosowych jest wybór,a nie wiem jeszcze na co się zdecyduję.


Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie

 

 

Jako laik zapytam-to dużo,czy mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage na roznice w wysokosci kierownika w crossie i gravelu.

 

Zeby wygodnie jezdzic w dolnym chwycie przez wiekszosc czasu, to niestety trzeba go sobie podniesc.

 

Jedni (tak jak Ivan) zalatwil sobie to podkladkami a inni (jak na ponizszej foto) zastosowali mostek z "masakrycznym" katem.

 

15781033_10154890141309190_3997889067870

"Cross vs Monstercross: Both bikes are mine. Note how the hoods on the cross bike are a touch lower than where my drops are on the monstercross. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę,że rama cross to nie gravel i będę zmuszony do kombinacji.Tylko że ja mam ramę crossa i lubię kombinacje :laugh:  Poza tym sam nie wiem czy się przekonam do jazdy z barankiem i klamkomanetkami szosowymi.Jeśli tak,to kupno ramy będzie kwestią czasu.Może frameset  accenta furiousa?W tym momencie nawet niedostępny. Mam tylko nadzieję,że niedopasowanie ramy nie spowoduje że porzucę myśl o gravelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...