Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[kierownica gravel] jaki model


Najlepsza odpowiedź IvanMTB , 29 grudzień 2016 - 21:59

ETT jak na grafice poniżej:

 

effective_top_tube_length_taiwanese.png

 

Szacunek...

I.

 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michulo

Michulo

    Amator

  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 19:02

Witam wszystkich.Przymierzam się do modyfikacji swojego crossa na coś w stylu gravel .Problem mam ze znalezieniem odpowiedniej kierownicy.Wiem że powinna być raczej szersza od zwykłej szosowej.(Jestem dosyć szeroki w barach) Do tego dochodzi chyba trochę inna geometria takiej kierownicy? Wie ktoś jak ją dobrać?


  • 0

Reklama

Reklama

#2 Grizzli

Grizzli

    Maniak

  • Użytkownik
  • 305 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wroclaw
  • Imię:Lechu

Napisano 28 grudzień 2016 - 19:48

Szukaj pod haslem "dirt drop bar" Jest tego sporo
  • 1

#3 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 28 grudzień 2016 - 20:59

On-One Midge ---> On-One Midge Handlebar | On - One

Alpkit Love Mud Bomber ---> Alpkit - Love Mud - Bomber flared drop bar

Genetic Digest ---> Genetic Digest Drop Handlebars

Soma Portola ---> Soma Portola Handlebar

Nitto serii RM ---> Nitto RM 014F Dirt Drop Handlebar (3 różne modele)

Salsa Woodchipper ---> Salsa Woodchipper Bars

Salsa Cowchipper ---> Salsa Cowchipper Handlebar

 

To tak na szybkusia...

 

Szacunek...

I.

 


  • 2

#4 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 21:08

Dzięki chłopaki.A tak na szybkiego i z grubsza,to jak dobrać szerokość?

W barach tak na oko mam 58 cm


Użytkownik Michulo edytował ten post 28 grudzień 2016 - 21:09

  • 0

#5 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 28 grudzień 2016 - 21:14

Im szerzej tym lepiej :icon_cool:

 

Mój typ to Digest 480mm.

 

Szacunek...

I.

 


  • 1

#6 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 21:34

Mając klamkomanetki Sora St-3400 da się bezproblemowo zmieniać biegi przy dosyć dziwnym ułożeniu klamek na kierownicy?Dziwnym oczywiście porównując do szosowej kierownicy.W tym modelu klamkomanetek  biegi do góry(albo w dół) zmienia się za pomocą małego cyngla z boku,a nie łopatką.Mam nadzieję że napisałem zrozumiale :laugh:


  • 0

Reklama

Reklama

#7 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4033 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:03

Jeśli jeszcze nie kupiłeś klamkomanetek to przemyśl jeszcze raz czy opłaci Ci się na nich oszczędzać. Przez ten cyngiel właśnie przez Ciebie wspomniany pozbawiasz się możliwości redukcji z przodu i wrzucania wyższego biegu z tyłu w dolnym chwycie.

Do wiosny jeszcze trochę czasu i można coś wyrwać - mi udało się Tiagry za 150 zł, a jest jeszcze Microshift kompatybilny z Shimano.

 

Co do kierownicy to poprę Ivana - Genetyk wydaję się najfajniejszy. Można też zwykłą - szosową kierownicę rozgiąć o parę cm na zewnątrz i - jak ktoś już na forum udowodnił - kierownica to przeżywa i da się jeździć :teehee:


Użytkownik seraph edytował ten post 28 grudzień 2016 - 22:04

  • 1
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#8 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:18

Nie kupiłem.Nigdy nie miałem do czynienia z klamkomanetkami i takie rozwiązanie wydawało mi się dosyć sensowne.Cena dodatkowo mnie przekonywała.Ale zastosuję się do porad  :thanks:

 


A kierownica jak np.w Roninie,czyli zbliżona do szosowej tylko szersza to dobry pomysł? 


  • 0

#9 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:23

Genetyk ma ten plus, że posiada ergo-przeciw-giecie. Co pozwala ustawic klamki jak w klasycznym baranie ergo na szosie, mieć pozytek z niewysilajacego nadgarstków chwytu dolnego bez utraty dodatkowej kontroli wynikajacej z rozflerowania (rozgiecia) końcówek dolnego chwytu na zewnatz.

 

Żeby ta kiera miała jeszcze mniejszy drop to juz wogóle byłby miodnie. Szczególnie za te pieniadze...

 

Z rozginaniem alu barana jest jak z seksem bez gumy.Sa tacy co dali radę, sa tacy którzy składaja wniosek o pińcetplus... Niepolecam ogólnie...

 

Po lewej Genetyk z kalmka 105 i RL720, po prawej Myszowata (Midge) z klamkami Cane Creek:

 

31943861785_8035c4209c_b.jpg

 

Szacunek...

I.

 


  • 1

#10 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:38

Biorąc pod uwagę Twój autorytet na forum,chyba nie pozostaje nic innego jak zakup Genetyka.


  • 0

#11 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:43

Japierdziu... Nie pisz tak stary... Bo jak Ci kiera nie przypasuje to bedzie poruta :P

 

Kierownica jest wygodna ale specyficzna, jak kazdy Dirt Drop Bar.

 

Moja sugestia, kup sobie za kilka złotych najtańszą kierę szosową, i zobacz ja Ci się to będzie razem komponowało.

 

Bo znam tu takich którzy z Genetykiem się nie polubili :whistling:

 

Tymbardziej, że cross to nie przełajka/gravel i niewyklucznone iż ustawianie pozycji zajmie nieco wiecej czasu.

 

Szacunek...

I.

 

 

PS

 

Jeszcze lepsze ujęcie, tu tylko z klamkami RL720.

 

27122013467.jpg


  • 1

#12 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 22:51

Z tym przypasowaniem to faktycznie może być różnie.A kiera szosowa,przy mojej szerokości w barach może zdać egzamin?


  • 0

Reklama

Reklama

#13 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 28 grudzień 2016 - 23:01

Nie mam doświadczenia w kierownicach szosowych. Miałem jedną, teraz już na innej niż Dirt Drop nie potrafię jeździć :)

 

I jeszcze porówanie Myszowatej i Genetyka:

 

On-One Midge vs Finna Cycles Gravel Series / Genetic Digest 440mm | Flickr

 

Szacunek...

I.

 


  • 1

#14 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 23:15

A wydawało mi się gdy wpadłem na pomysł przeróbki że  wybór kierownicy to najmniejszy problem


  • 0

#15 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4033 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 28 grudzień 2016 - 23:25

Poczekaj aż zaczniesz mostek dobierać :teehee: Obecny na pewno będzie za długi, a i może się okazać że baran to mógłby być jednak nieco wyżej :whistling:


  • 1
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#16 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 28 grudzień 2016 - 23:30

Mostków ci u mnie dostatek  :laugh:


  • 0

#17 zadra1965

zadra1965

    Maniak

  • Użytkownik
  • 651 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Imię:Piotr
Garaż Rower

Napisano 29 grudzień 2016 - 00:37

Przerobienie roweru crossoweego na gravela z szosową kierownicą to zły pomysł. Rama jest za długą do tego typu kierownicy o około 8-10 cm. Kiedyś zbudowałem taki rower i nie był to wygodny sprzęt. Pozycja na rowerze była bardzo mocno wyciągnięta.  Kup inna ramę z krótszą rurą poziomą.


Użytkownik zadra1965 edytował ten post 29 grudzień 2016 - 01:03

  • 1

#18 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 29 grudzień 2016 - 16:32

Wiem że z crossa nie zrobię prawdziwego gravela,ale też nie mam takiego zamiaru.Jak porównuję geo Accenta Furious z moją ramą,to w żaden sposób nie wychodzi mi 8 cm.Maksymalnie to połowa tej wartości


  • 0

#19 IvanMTB

IvanMTB

    Emeryt

  • Elita
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rotherham UK

Napisano 29 grudzień 2016 - 20:46

Rama jest za długą

 

... o ile jest. Crossy rozmite sa, równiez z krótkimi górrurkami...

 

Poza tym, kazdemu w/g potrzeb. Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie, co przyprawaia ludzi o palpitacje serca jak mówię, że mam 179cm wzrostu do tego.

 

Zasada długa rama - krótki most, bardzo mi sie sprawdza. Mam 70-tkę ze wziosem 5st i jest to jeden z najwygodniejszych rowerów jakie posiadam...

 

Szacunek...

I.

 


  • 1

Reklama

Reklama

#20 Michulo

Michulo

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Tomek

Napisano 29 grudzień 2016 - 21:12

Z mostkiem to wiadomo.Ewentualnie do tego kierownica z mniejszym wysunięciem (nie wiem czy to jest poprawna nazwa) Przy modelach szosowych jest wybór,a nie wiem jeszcze na co się zdecyduję.


Moja Wtyczka ma górrurke 575mm efektywnie

 

 

Jako laik zapytam-to dużo,czy mało?


  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post