Skocz do zawartości

[2500] Cross/Trekking ze sztywnym widelcem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Postanowiłem sprawić sobie nowy rower ponieważ mój poprzedni już niedomaga.

 

Założenia:

 

- sztywny widelec, ważę 130 kg, wiec uginacze nie dają rady

- wytrzymałość na podaną wagę

- asfalt, las, polne ścieżki, jazda typowo turystyczna

 

W obecnym rowerze dokonałem pewnych inwestycji i mogę wykorzystać, tylną przerzutkę Alivio 9r, wzmocnione koła wykonane u magika od kół, spd, v braki Deore, nowe siodełko, kaseta HG 51 8.

 

Mogę albo szukać nowego roweru i zachować części na zapas, ewentualnie, sprzedać, lub składać coś z ich wykorzystaniem.

Jeśli chodzi o składanie, to myślę o ramie Nordkapp i pasującym widelcu. Plus reszta gratów, korba, sztyce, etc.

 

Z nówek wpadł mi w oko Kross Trans Africa za 2300 - 2400 zł. 

 

Co według was byłoby lepszym wyborem?

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

#wojj, przejrzałem ofertę scotta, rowerki piękne, ale te ceny... 2500 to maks na co mogę się zdecydować :)

 

#grande, z tego co widzę to w tym modelu są ramy ponad 20 cali, a ja potrzebuje 19. Teraz mam 21 i po kilku latach takiej jazdy czuje, że jest ewidentnie za wysoko.

 

#Klark, jak skomplikowana jest obsługa powietrznego? Jakieś pompki, etc? Myślałem, żeby pójść w stronę Nordkapp i NRX. Uzupełniłbym gratami z obecnego bajka i na początek byłoby dobrze. Chyba, że można kupić coś gotowego.


W czeluściach Allegro znalazłem coś takiego:

 

http://allegro.pl/rower-stevens-full-deore-30g-2016-jak-nowy-i6639970647.html

 

Poza tym, Kross Africa, o którym wspominałem.

 

Co sądzicie?

Napisano

Myślę, że za taką kasę można już coś składać, szczególnie, że masz już parę rzeczy.

Amortyzator powietrzny raz na jakiś czas trzeba dopompowac. Ja do crossa kupiłem taki pod koła 29,geometria ramy prawie się nie zmieniła a ceny i wybór lepsze niż do 28.

Napisano

Ja składałem, gdy w moim starym rowerze pękła rama. Zostałem z kołami, napędem...

Największy problem to zakupu ramy w odpowiednim rozmiarze. Pod koła 28 lub 29 cali (tak zrobił mój kolega, gdy padł jego Kross Evado; też pasuje). Resztę złoży serwis rowerowy, uzupełniając brakujące części...

Nowy rower to praktycznie rezygnacja z posiadanych części, zwłaszcza szkoda kół, jak rozumiem wzmocnionych, robionych na zamówienie. Coraz mniej na rynku rowerów z hamulcami v-brake, napędem 3x8 i jeszcze porządnym osprzęcie. Poza tym odtwarzając rower możesz sam dobrać wartościowe komponenty. Tymczasem gotowy rower ma często trochę słabych części i wymaga indywidualnego dopasowania (np. wymiany siodełka).

 

A nowy rower - może taki? Tylko hamulce już tarczowe, stare koła nie przydadzą się...

https://www.domenasportowa.pl/product-pol-121208-Rower-trekkingowy-GT-Traffic-2-0-2016.html
https://www.domenasportowa.pl/product-pol-80195-Kross-Seto-2016-Rower-miejski.html

 

Napisano

Seto wpadł mi w oko już wcześniej, przy tej cenie nawet ten ascetyczny wygląd mi nie przeszkadza, zawsze mogę go nieco doposażyć. Nie wiem tylko jak taki leciutki miejski przecinak podoła takiemu wielkiemu chłopu ;]

 

No właśnie składanie. Obawiam się powietrznego amorka, ze względu na kompletny brak wiedzy na temat ich eksploatacji, a nie chciałbym co chwila lądować w serwisie na regulacjach. Zakładając, że bym się na ten temat zdecydował, to celował bym pewnie w Nordkapp + Nrx - e.Czyli jakies 1500 zł. Reszta gratów z mojego, plus jakieś konieczne zamiany. Pewnie korbę zmienię bo obecnie mam zwykłe kowadło TX-51.

 

Lubię spokojną turystyczną jazdę, chciałbym spróbować małych wypraw rowerowych i niegłupio byłoby zacząć składać rowerek z tym założeniem.

Napisano

NCX i NRX mają pivoty i PM pod tarcze. Jakbym kiedyś wpadł na genialny pomysł wrzucać tarcze to by było jak zamontować.

Napisano

Sam zamierzam wyrzucić ze swojego Nordkappa amortyzator i dać sztywny widelec.Najlepiej karbonowy właśnie.Długość od osi koła do dolnej bieżni sterów powinna wynosić 44-45 cm aby zachować geometrię.I tu jest problem,bo albo są niższe lub wyższe.Jeszcze nie znalazłem idealnego.Dochodzi szeroki rozstaw widełek przystosowany do kół mtb,co daje kiepski efekt wizualny przy stosunkowo wąskiej oponie trekkingowej

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...