Skocz do zawartości

[Napęd] - Zmiana na slx


AsetoPL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam cały zestaw shimano acera I chce zmieniać na slx. Czy mogę zostawić przednią korbe (3x9) ze starego zestawu?

I jaki model slx wybrać, ponieważ nie znam się za bardzo na tym i nie wiem jakie modele wybrac i czy będą kompatybilne.

 

Z góry dzięki wielkie :)

Napisano

Zależy od budżetu , możesz brać starszego M675 na 10s lub M7000 na 11s , ale kompletowanie wszystkiego od jednej grupy nie ma większego sensu . Zostawianie starej korby (pewnie jeszcze na kwadrat) to też nie najlepszy pomysł. Musisz też zdecydować czy naprzód chcesz 3x czy 2x. Do jakiego roweru chcesz to upchać ?

Napisano

Pakowanie 1k w napęd do RR520 to marna opcja (budżetowa rama , amor - uginacz) , lepiej go sprzedać ,  dołożyć i kupić coś sensownego.

Napisy na przerzutkach to ostatni wyznacznik dobrego roweru.

Napisano

Kupiłbym, gdyby rowery za 3.5k nie roznily się tylko przerzutkami I armorem. Mam w miarę dobra aluminiowa ramę i chce do niej dokładać części :P

Napisano

Na razie tylko tak jak mówiłem, cały zestaw przerzutek. Za parę miesieciy amorek za rok koła... Rozumiesz, chciał bym tak go stopniowo ulepszac. Takie hobby :)

Napisano

Jak lubi swój rower, to czemu ma go zmienić?

 

 Wybierz 2x10.

Moja propozycja,

Manetki, przerzutki Sram x7 ewntualnie x9. 

 

Na modzie jednorzędowych napędów, jest wysyp w świetnym stanie przednich przerzutek i lewych manetek na portalach aukcyjnych.

Jeszcze korba deore/slx 2rzędowa. 

Kaseta i łańcuch wg uznania. 

 

 

 

Napisano

Dzięki :)

 

Bardzo lubię swój rower ale, jak sam pewnie wiesz acera to nie jest najlepsza klasa przerzutekw. moje mają już swoje lata i zaczynają się sypać :/

Jeżdżę 2 razy w tygodniu po małych gorach, trochę zjazdów i cięższych podjazdów typowo pod mtb. Lepiej kupić 2x10 czy 3x10 slx? I jaka piaste do tego, czy mam ja w ogóle wymieniac?

Napisano

Piasty nie musisz wymieniać.

 

2xx czy 3xx hmmm.

Nie wiem co doradzić. To co Ja lubię, nie oznacza że polubisz to Ty.

Ja nie lubię "mieszać" przy korbie dlatego wole 2xx . Przełożeń Mi nie brakuje.

 

Jak ma to być przyzwoity budżetowy napęd, to nie wybrał bym slx.

Napisano

Na razie tylko tak jak mówiłem, cały zestaw przerzutek. Za parę miesieciy amorek za rok koła... Rozumiesz, chciał bym tak go stopniowo ulepszac. Takie hobby :)

Zaczął bym od kół, bo to na nich najwięcej zyskasz. Potem amor, a na końcu napęd, niech ten najpierw się trochę chociaż zużyje.

 

Moja uwaga też jest taka, a jaka jest potrzeba wymiany natychmiastowej korby? Ja nie widzę, może przednią przerzutkę by trzeba było wymienić, bo znacznie węższy łańcuch może być trudny do wyregulowania na przerzutce od 8rz.

No i dyskusyjna potrzeba posiadania kompletnego SLX. Pomieszał bym wszystko, tradycyjnie manetki XT, t.p. SLX, p.p. Deore, kaseta Deore. 

Napisano

 

 

Zaczął bym od kół, bo to na nich najwięcej zyskasz. Potem amor, a na końcu napęd, niech ten najpierw się trochę chociaż zużyje.

Pełna zgoda najpierw koła potem amortyzator, ale przecież pisze że osprzęt się zużył także idzie pierwszy...

 

 

 

Lepiej kupić 2x10 czy 3x10 slx?

Jeśli nie śmigasz więcej po ulicach niż po terenie to 3-ci największy blat jest ci kompletnie zbędny... Sam mam dwa i w zupełności daje radę.

 

 

 

I jaka piaste do tego, czy mam ja w ogóle wymieniac?

Jeśli w starych kołach masz V-breki to bardziej opłaca się kupić całe koła, jeśli masz tarcze to nic nie zmieniasz...

 

 

 

Jak ma to być przyzwoity budżetowy napęd, to nie wybrał bym slx.

Co proponujesz w zamian za SLX? Nie kupisz tańszego bardziej niezawodnego sprzętu.

Napisano

 

 

Co proponujesz w zamian za SLX? Nie kupisz tańszego bardziej niezawodnego sprzętu.

Proponowałem sram x7 lub x9, z przekonaniem na x9. Sram X9 można bez kompleksów montować na rowerze za 10 000 PLN.  

Działające przerzutki i niezawodne, to jest to co odczuje każdy rowerzysta. 

 

Koła(aby tylko były proste) i amortyzator to tylko drugi plan w rowerze tej klasy.

 

Napisano

Proponowałem sram x7 lub x9

 

Te grupy zostały zastąpione grupą GX. A ta nie jest już raczej budżetowa.

Poza tym z tego co kojarzę to SRAM jest na BB30 a te nie wejdą w ramę do Rockridera (chociaż nie mam jak sprawdzić)

 

 

za to komplet x9 będzie ok 1800zł.

 

Z hamulcami?

 

Za 1400 masz:

- Korba Shimano SLX FC-M7000 34/24; 36/26; 38/28 175mm (korba do wyboru)

- Kaseta Shimano SLX CS-M7000 11-40 + łańcuch CN-HG601 11rz

- Przerzutka przednia FD-M7025 / FD-M7020 2rz (przerzutka do wyboru)

- Przerzutka tylna Shimano SLX RD-M7000 11s GS

- Manetka Shimano SLX SL-M7000 2x11s obejma / I-Spec II / I-Spec B (do wyboru)

Plus jest taki że za dodatkowe 200zł można kupić owalny lub za 100 okrągły blat do korby i przerobić go na napęd 1x11.

Za 1800:

- Korba Shimano SLX FC-M7000 1rz 170/175mm + tarcza SM-CRM70 30T/32T/34T (tarcza do wyboru, długość ramienia do wyboru)

- Kaseta Shimano SLX CS-M7000 11-40 / 11-42 + łańcuch CN-HG601 11rz

- Przerzutka tylna Shimano SLX RD-M7000 11s GS

- Manetka Shimano SLX SL-M7000 prawa 11s I-Spec II

- Hamulce Shimano SLX BR-M7000 G02S (okł. żywiczne) przód+tył (brak adapterów i tarcz).

 

Hamulce M7000 dostaniesz już za 600 a M8000 za 750.

 

I masz pełną grupę.

Napisano

To nie tak, że shimano będą chodzić ze sram w 2:1? Z manetkami srama chyba będą wchodzić po 2 biegi na raz bo shmiano ma 1:1

Napisano

Wtrącę się jeszcze. Ja osobiście bym dał manetki xt, korbę deore, przednią przerzutkę alivio, tylną slx, kasetę deore i łańcuch xt. Chyba najbardziej optymalny stosunek cena/jakość.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...