Skocz do zawartości

[napęd] Shimano Inter 7 SG-7C18 luzy po użyciu hamulca


jagr14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam!!
Nastał koniec sezonu rowerowego. Rozpoczął się czas konserwacji.  
Mam problem z moim rowerem trekkingowym. Mianowicie chodzi mi o luzy hamulec-->napęd. Czyli po hamowaniu torpedem i wracając do naciskania na pedały, pojawia się spory luz. To samo dzieje się jak np. toczę się z górki, gdy znowu naciskam na pedała pedał/pedały luz jest czasami nawet na 1/2 obrotu korby.
poniższy filmik dosyć dobrze obrazuje o co mi chodzi:

Napisano

Masz z lewej strony ramię wychodzące z piasty. Odkręć przy opasce i trochę przekręć , potem przykręć do opaski i już.

Napisano

 

 

mowa o ramieniu hamulca?? jutro zerknę

Tak. Kiedyś w bmx-ie miałem podobnie. Nigdy się za to nie wziąłem , aż prawie zaliczyłem samochód :P

 

Napisano

Raczej nie załapuje któreś sprzęgło dobrze. Na wszystkich biegach jest tak samo? Ten sam kąt?

 

PS: język się kłania, nawet jeśli masz odchylenia prawicowe, to jest różnica między homoseksualistą a pedałem rowerowym.

Napisano

Pedał będzie dla mnie zawsze pedałem a homoseksualista, homoseksualistą. 
 

Generalnie i tak chciałem rozebrać piastę w celu czyszczenia i smarowania. Na każdym biegu jest luz. 

Kąt nie zawsze jest ten sam. Czasami jest mały, a czasami nawet 1/4 obrotu korby (np. po toczeniu się z górki).  

Napisano

No to ok :) .

 

W tej piaście ruch do tyłu na hamulec idzie przez część napędu. I potem wszystko wraca do pozycji pracy - potwierdza to różny kąt na różnych biegach. Możliwe, że któraś z zapadek jest zaklejona (albo zużyta?) i przeskakuje. Podobny objaw, tyle że o całkiem losowy powinien być bez hamowania, na samym wolnobiegu - trudniej go wyłapać ze względu na losowy kąt przy każdej próbie.

 

Bez rozbierania ciężko powiedzieć, a samo rozebranie to dużo zabawy i są pułapki przy składaniu. Nie podejmuj się, jeśli nie jesteś bardzo techniczny. Przejrzyj na razie złożeniówki i opisy serwisu, które znajdziesz w sieci, będziesz miał pojęcie czy poziom jest dla Ciebie.

 

 

PS: hamulec da się też wyjąć i zrobić z tej piasty wolnobiegową, jeśli preferujesz sterowanie z ręki (np v-ki), to taka niezależna myśl. Bo nie sam hamulec jest winny, tak oceniam.

Napisano

Przed zeszłym sezonem rozbierałem/ smarowałem smarem shimano. Wszystko było ok. Z biegiem czasu zaczęło się dziać. Kiedyś czytałem o demontażu hamulca i zdecydowanie byłbym za. Pytanie tylko czy to sprawdzona metoda i co trzeba z piasty usunąć?

Napisano

Jeśli tak, to dasz radę :)

 

U mnie (w innym modelu) hamulec był na krzywce i musiałem dorabiać dystans. Według złożeniówki tutaj powinno wystarczyć wyjęcie szczęk. Ponieważ hamulec i napęd są tutaj na sprzęgle rolkowym, przyjrzyj się przy rozbieraniu krzywkom i rolkom, to jednak najprawdopodobniej w tym miejscu jest problem z dużym jałowym ruchem pedałów.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Witam.
Nareszcie nadszedł czas rozebrania piasty.

 

Prosiłbym o podpowiedź, które elementy usunąć, żeby pozbyć się hamulca o którym pisałem wcześniej.

Na zdjęciu oznaczyłem opaskę, która jest jakby pęknięta. Tak ma być? 
 

post-186556-0-41107000-1492873405_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Hamulec to to na samej górze. Zdejmij te nacięte żelastwa spięte metalową sprężyną a nie będzie hamulca. To sa okładki hamulca.

Napisano

Usunąłem ten hamulec, ale nie podobał mi się luz który powstał na mechanizmie. Hamulec wrócił na miejsce. Generalnie piasta wygląda nieźle. Nie jest wyjeżdżona. Natomiast pojawił się problem pojawia się przy skręcaniu kontry. Jak skręcam przy ramieniu hamulca tak żeby luzu nie było, piasta kręci się z wyraźnym oporem. Jak troszkę popuszczę kontrę pojawia się luz.  

Napisano

wszystko wg serwisówki i filmów z youtuba. Rozebrałem i złożyłem tak jak było. Może smar z gęsty - żółty shimano, niby specjalny do piast. Piastę wymoczyłem w nafcie. na zewnątrz ładnie, luźno się wszystko kręciło. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Aktualizacja tematu.
Hamulec w piaście wyleciał i jest super. Jedyne co pozostało to luz między pedały w miejscu => a powrotem do kręcenia. luz jest spory. Czasami nawet wydaje mi się, że prawie pół obrotu korbą (180 stopni). Pojawia się takie kręcenie korbą bez oporu. Wpienia już mnie ten inter 7.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...