Painball Napisano 4 Listopada 2016 Napisano 4 Listopada 2016 Witam Szukam pomocy w dość trudnym temacie za który nie wiem jak się zabrać. Mieszkam w Trójmieście. Dwa lata temu na rowerze miałem bardzo poważny wypadek w wyniku którego doszło do kasacji mojego Radona 26" (przód był cały to sprzedałem), części mojego kręgosłupa i miednicy (rozpędzony samochód wpakował mi się w de.). Rehabilitacja długa. Wracam do normy. Ale utyłem jak świnia w tym czasie (ograniczony ruch, brak diety do nowego, mniej aktywnego stylu życia). Kręcę sobie na stacjonarnym ale to coś innego. Tęskno mi za lasem i jazdą po mieście. Ale mam dwa problemy: - 1,80 wzrostu i 106 kg na dziś - powoli w dół - kręgosłup (dolny odcinek). Mam trochę tytanu w sobie. I jak mnie składali mieli inne priorytety niż rower Przeszkadza mi mocno sportowa geometria rowerów do XC/Enduro. Muszę być w miarę prosto - inaczej pojawia się ból w dolnej części kręgosłupa po 10-15 minutach kręcenia. Nie wiem jakich wymiarów w ramie szukać żeby wiedzieć czy się nada. Gdzie przymierzyć w Pomorskim? Radon pewnie odpadnie ze względu na geo. Aczkolwiek cały czas widzę, że stosunek jakości i osprzętu do ceny jest super. Lubię niemieckie marki. Stevensy wyglądają całkiem całkiem. Na customa od Nicolai mnie nie stać - pewnie by rozwiązało problem. Może jakaś Polska manufaktura? Wiem, że kiedyś Destroyer robił takie dziwne rzeczy (za młodu trochę latałem). No i lubię stal. Z wybrzydzania to od kilku lat podoba mi się kierunek większych kół w mtb i taki stalowy 29er byłby powodem zazdrości żony. ŻADNYCH SPD. Amor z blokadą. Puki co będzie głównie miasto, ale zawsze byłem w lesie. Ciągle mnie tam ciągnie. I będę tam wracał nawet na 15 minut. Żadne zawody. Czysta rekreacja. Jazda cały rok. Zbliża się koniec roku. Wyprzedaże. To chyba ten moment. Byłem jakiś czas temu w sporym sklepie w Gdańsku to nie za bardzo widzieli co ze mną zrobić - wciskali holendra lub sugerowali eutanazję gdy nie można żyć bez roweru Generalnie będę robił zakupy bo kasku nawet nie mam. W spodenki się nie wcisnę. Jeżeli to pomoże to mam rękawiczki z zielonymi akcentami Ekonomicznej wyjdzie kupić kompletny rower tylko pytanie czy zrobili coś takiego - nie, nie "holendra". Ewentualnie coś na zamówienie tylko jakie wymiary ramy i wtedy kupić jakąś używkę i przekładać osprzęt? Jestem gotowy jechać do Niemiec/UK przymierzyć jeżeli jest coś takiego z dużym kołem.
kadargo Napisano 5 Listopada 2016 Napisano 5 Listopada 2016 Za indywidualną geo mają, o ile pamiętam, +300 EUR http://www.mi-tech.de
Painball Napisano 5 Listopada 2016 Autor Napisano 5 Listopada 2016 Tylko ceny trochę po za zasięgiem.
Painball Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Powiem szczerze, że liczyłem na większy odzew na forum. Nie będę robić reklamy ale znalazłem w Gdyni salon rowerowy który zajmuje się profesjonalnie pomiarami rowerzystów i doborem sprzętu. Wybiorę się tam w tym tygodniu. Nie mniej jednak chyba pozycja w miarę wyprostowana wyklucza las i duże koła.
Lezia Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Nie mniej jednak chyba pozycja w miarę wyprostowana wyklucza las i duże koła. Ja bym dużych kół nie wykluczał. Pochodź po okolicznych sklepach, przymierz się do rowerów jakie oferują, sam oceń w jakiej pozycji Ci najlepiej. Napisz, który rower/rowery Ci odpowiada/ją i wtedy będzie można coś doradzić.
fala77 Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Przy Twoim problemie nie jest kwestią że nikt na forum nie chce Ci pomóc.Celowanie z ramą przez internet w Twoim przypadku jest nieadekwatne.Sam sobie odpowiedziałeś na temat.Musisz chodzić do sklepów i przymierzać co się da.Pomysł z pomiarem też dobry.Zaproponuje wprost.Jeśli masz trochę kasy to zrób sobie wycieczki do innych miast jeśli w Twoim nie ma salonu z konkretnymi modelami rowerów.Zadzwon do nich wczesniej.Powiedz jaka jest sytuacja moze wygrzebia z magazynu jakas perelke.Może wizyta u rehablitanta/specjalisty ale konkretnie medycyny sportowej zajmującego się rowerami nie pierwszego lepszego też coś przybliży.Co do drwin nie tylko w sklepach...Żarty olewaj,prawdziwe drwiny,lej w mordę.Wiem coś o tym.Sam z lekarzami uzeram się długi czas z różnym efektami tego i rozne rzeczy slyszalem od samych lekarzy jak i wokol.Nie lam sie.Jesli chcesz jezdzic to bedziesz.To zalezy tylko od Ciebie.
Painball Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Dzięki. Doceniam. Wcześniej nie miałem takiego problemu. Za dzieciaka się nie przelewało i człowiek jeździł na czym było Potem w sumie nie przeszkadzała sportowa geometria i przy amatorskiej jeździe nie miało to ogromnego znaczenia. Teraz boję się trochę czy mnie nie zrobią w bambuko. Generalnie tak zrobię. Będę jeździć, przymierzać, mierzyć, dyskutować. A jak będą konkretne propozycje to uderzę tutaj;) Pozdrawiam.
zaj Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Powiem szczerze, że liczyłem na większy odzew na forum. Nie będę robić reklamy ale znalazłem w Gdyni salon rowerowy który zajmuje się profesjonalnie pomiarami rowerzystów i doborem sprzętu. Wybiorę się tam w tym tygodniu. Nie mniej jednak chyba pozycja w miarę wyprostowana wyklucza las i duże koła. Nikt ci na forum rzeczowo i prawidłowo nie odpowie na pytanie, na które nie zdecydowałby się odpowiedzieć żaden lekarz bez przebadania twojego kręgosłupa, przejrzenia badań itp. Nikt nie przewidzi jak to zadziała na takim czy innym rowerze, jak ułoży się kręgosłup przy wsiadaniu, przy dłuższej jeździe, po zmęczeniu, przy intensywnym wysiłku... Niestety musisz próbować, znaleźć lekarza, który zrozumie twój problem (pewnie niektórzy z miejsca zabronią ci roweru), moze jakiś rozsądny bike fitting- jak pisałeś w Gdyni. Ja bym zaczął od jakiegoś crossa z regulowanym mostkiem aby dało się uzyskać bardziej wyprostowaną pozycje. Koła w crossach to 28 (czyli 29.....) co wg mnie dobrze - bo lepiej sprawują się na wybojach. Do tego jakieś balonowe opony typu schwalbe big Apple albo big one - tylko trzeba uważać czy duże rozmiar zmieści się w ramie i widelcu. Porządna Amortyzowana sztyca pod siodlo i wygodne siodlo- w ten sposób masz zapewniona spora amortyzację dla twojego kręgosłupa niskim kosztem. A rower będzie dobry i na miasto i na las. Darowalbym sobie customowa ramę bo nie jesteś w stanie stwierdzić jaka pozycja jest dla ciebie optymalna- zatem zamawianie ramy o konkretnej geometrii moze oznaczać wyrzucone pieniądze. Zanim kupisz rower od razu stosuj dietę- mniej obciążony kręgosłup i układ kostny to podstawa. Plus ćwiczenia mięśni na stabilizację
drezyna Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Muszę być w miarę prosto - inaczej pojawia się ból w dolnej części kręgosłupa po 10-15 minutach kręcenia. Wiesz co jest powodem bólu( nietrenowane mięśnie czy uszkodzenia po wypadku)? Korzystasz z rehabilitacji, jeśli tak co mówi rehab o jeździe na rowerze? Nie będę robić reklamy ale znalazłem w Gdyni salon rowerowy który zajmuje się profesjonalnie pomiarami rowerzystów i doborem sprzętu. Wybiorę się tam w tym tygodniu. Pomysł niezły, tylko nie polecam od razu zakupu, poczytaj, porównaj geo tego co Ci zaproponują z innymi.
Painball Napisano 7 Listopada 2016 Autor Napisano 7 Listopada 2016 Dziś pierwsze przymiarki. Mocno pobieżne, bo pogoda dziś chlapowata i nie pozwolili by mi się przejechać trochę. W sumie na szybko, bo miałem dziś przegląd i wpadłem do dużego salonu obok stacji diagnostycznej (Nie robię reklamy). Obsługiwało mnie dwóch sympatycznych Panów i padły dwie propozycje: Centurion Backfire Race w rozmiarze M z ubiegłego roku. Co do półki sprzętu to się nie wypowiadam, bo dostępne różne od 2,5-8 tyś. Ważne, że geometria ta sama. Nie jest tak sportowy jak Krossy z tego roku z 29'erów. Nie byłem mocno zgarbiony, a jeszcze można podnieść trochę innym mostkiem. Obiecano mi, że jak pogoda się poprawi to przygotują mi takowego z wyższym mostkiem, miękką kanapą pod tyłkiem i jakąś amortyzowaną sztycą abym się przejechał. Specsy: RAMA: Backfire Race D 27.5 AMORTYZATOR PRZÓD: Rock Shox Recon Gold TK, 100 mm 15QR Remote KOŁA: Shimano Deore E-Thru / Deore/ Alex MPD-14 OPONY: Schwalbe Racing Ralph Performance 27.5×2.25 MANETKI: Shimano Deore I-Spec PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Deore XT MECH. KORBOWY: Shimano M552, 42/32/24 Z. KASETA/WOLNOBIEG: Shimano HG50 10-speed 11-36 PEDAŁY: b.d. SIODŁO: Procraft Race WSPORNIK SIODŁA: Procraft SP-369, 27.2 mm WSPORNIK KIER.: Procraft AL Pro, 6° KIEROWNICA: Procraft Riser, 660(RH36,41)/710 mm STERY: FSA No.55E / BB-410-SL HAMULCE: Shimano M447 180/160 mm. Cena: 4 tyś do negocjacji za ten konkretny egzemplarz bez modyfikacji. Potem przymierzono mnie do Gianta Talona też 27,5 z 2016r. Co prawda jakaś bieda wersja z korbami na kwadrat, bo akurat była w M złożona i tutaj zupełnie inne odczucia. Wydawał się krótszy od tego Centuriona. Górna rura szła sporo niżej (dodatkowe 2 cm od cojones). Kierownica trochę wyżej ale też znacznie bliżej w stronę miednicy przy czym stopa nie haczyła przy pedałach. Tak jakby miał być przymały i trochę nerwowy przy moich gabarytach. Nie chcę przesądzać. Przejechanie się nic nie kosztuje. Mogę sprawdzać do woli. Konfiguracja która, by wchodziła w grę: RAMA: ALUMINIUM – ALUXX Rozmiar M AMORTYZATOR PRZÓD: SR SUNTOUR XCR RL-R 27.5″ AIR, skok 100mm, zdalna blokada KOŁA: GIANT Tracker Sport/GIANT S-XC2 27.5″ OPONY: SCHWALBE Smart Sam 27.5×2.25″ MANETKI: SHIMANO Deore, 3×10 PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO SLX PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO XT Shadow MECH. KORBOWY: SHIMANO Deore, 40/30/22 KASETA/WOLNOBIEG: SHIMANO HG50, 11-36, 10 biegów PEDAŁY: MTB z metalową klatką SIODŁO: GIANT Connect Upright WSPORNIK SIODŁA: GIANT Connect, 30.9x375mm WSPORNIK KIER.: GIANT Connect KIEROWNICA: GIANT Connect XC, 31.8 HAMULCE: SHIMANO M396, przód 160mm, tył 160mm Cena 3800 zł do negocjacji. Wiesz co jest powodem bólu( nietrenowane mięśnie czy uszkodzenia po wypadku)? Korzystasz z rehabilitacji, jeśli tak co mówi rehab o jeździe na rowerze? Uszkodzenia + wymuszona pozycja na rowerze. Generalnie nie mogę się długo pochylać nawet, bo widzę przodków. Rehab mówi, że broń Cię Panie Boże z rowerem. Chyba, że stacjonarny. Ale rehab też mówił, że mogę nie chodzić normalnie. A tu kufa psikus mu zrobiłem w dwa lata. Atletą nie będę wiadomo. Teraz czysta rekreacja.
gtb Napisano 7 Listopada 2016 Napisano 7 Listopada 2016 Patrząc po osprzęcie Centurion to lepsza opcja , ma lepszy amor ze sztywną osią. Rozejrzyj się jeszcze gdzieś w pobliżu za Unibike Expert http://www.unibike.pl/expert27.html ma dobry stosunek cena/osprzęt.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.