Skocz do zawartości

[hamulce v- brake] - problem z regulacją


ojciec35

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Posiadam używane hamulce xt 750 i nie potrafię ich wyregulować. Jedna ze szczęk nie odskakuje

Posiadam także jedna nową szczękę tego hamulca i widzę że ona ma dużo mocniejsza  sprężynę naciągową, czuć różnice w odskakiwaniu sprężyny, ale po założeniu jednej nowej i jednej używanej szczeki problem występuje nadal.Czuć siłę hamulca -hamulce wyginają piwoty ale bardzo obcierają o obręcz,obręcz się praktycznie nie obraca.Próbowałem  kręcić tymi  imbusami do regulacji naciągu sprężyny ale nie mogę ich wyregulować!

Posiadam stare klamkomanetki z lat 90-tych shimanowskie- z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane  razem z hamulcami typu cantilever.Może to one uposledzają pracę szczęk

Zdjęcie klamkomanetki

 

https://www.dropbox.com/s/osrtw2b8yeb1flx/21102016925.jpg?dl=0

 

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam!!

Napisano

Klamki canti ciągną mniej linki niż te od canti , przez co nie uzyskasz zadowalającego efektu/. Co do siły sprężyn to tak jak wyżej , przestaw ma otworach albo odegnij sprężynę palcem by mocniej naciągała.

Napisano

założyłem na ta druga dziurkę już jest siła w sprężynach, ale hamulce nadal bardzo trą, nie pomaga kręcenie tymi małymi śrubkami  od spręzyn

Czy linka w klamce ma być poluzowana ?

Napisano

 

 

Czy linka w klamce ma być poluzowana ?

Jak poluzowana? Przecież klamka ma działać bez żadnego luzu bo hamowanie będzie nieskuteczne. 

 

 

 

z tego co pamiętam były one kiedyś zamontowane  razem z hamulcami typu cantilever.

 Wyżej fail bo miało być że canti ciągnie mniej linki niż v-br przez co tego nie ustawisz tak jak ma być. Przy 2/3 skoku klamki powinna następować blokada koła , jak nie jesteś w stanie tego tak ustawić to klamki do wymiany na takie od v-br :P 

Napisano

jak ustawie szczęki żeby koło sie swobodnie obracało, to po przyciśnieciu klamki  hamulec z tyłu prawa szczęka obciera, w niej mam dokręcona to śrubke na maksa, natomiast  lewa szczeka dość sporo jest odchylona od obręczy, i tą srubkę próbuję odkręcać to słabo daje tej drugiej stronie  aby szczeka prawa  się trochę odchyliła od obręczy

 

Napisano

 

 

prawa szczęka obciera

Przełóż otwór albo odegnij sprężynę palcem , jeśli masz te długie sprężyny to wyciągasz ją z zaczepu w ramieniu i odginasz do zewnątrz. 

Napisano

Jak przełoży się bolec w inny otwór to najprawdopodobniej zniszczy się sprężynę hamulca. 750-tki mają przesuniętą oś obrotu względem piwota, przez co taka operacja nie jest wskazana (sprężyna będzie dużo za mocno napięta nawet przy maksymalnym rozkręceniu regulatorów z boku ramion). Oba bolce powinny znaleźć się w środkowych otworach (czasem przy staruteńkich ramach pod kanty bywa inaczej), po czym resztę reguluję się śrubkami z boku i wysokością klocków. 

 

Z czego tak jak Koledzy wspomnieli klamkomanetki do wymiany - przy tak silnych hamulcach jak 750, nie ma to w ogóle sensu. Pozostaje też prawdopodobieństwo uszkodzenia samego hamulca (posiada on kilka osi obrotu, mogą być np. zatarte przez co szczęka nie odbija), złego montażu bądź starych linek i pancerzy. A jeśli rama jest pod kanty to bardzo możliwe, że poprawne poprowadzenie pancerza wymaga pokombinowania. 

Napisano

siedze już pare dobrych godzin przy rowerze

Rower ten jest pod  v brake już z 1998 roku

Uadało mi sie załozyc hamulec niesety ale na ten ostatni najwyzej polozony otwór, linke przy klamce odkreciłem na maksimum ,teraz hamulec nie hamuje a kosi

Wspomnial pan ze może że moze zniszczyc się spręzyna hamulca!

Prosze o odpowiedz

Napisano

Nie panujmy sobie, tu wszyscy na "Ty" ;-) Co dzieje się jak oba hamulce są ustawione na środkowym miejscu w piwocie? Możesz przesłać zdjęcie? 

 

PS Jaka obręcz jest w tylnym kole (model, ew. zewnętrzna szerokość)?

Napisano

Grzegorz. Jeśli przy środkowym otworze i poprawnym ustawieniu podkładek przy klockach nie da się ich wyregulować, to oczywiście pozostaje zmiana otworów. Pozostaje pytanie czy mimo odkręcenia regulatorów sprężyny nie są zbyt mocno napięte. W XTR miały kwadratowy przekrój i więcej znosiły, a przy okrągłych z XT trzeba uważać i ew. ostrożnie odgiąć je w kierunku opony. 

Napisano

doradż mi jak możesz z tymi wsuwkami

 tak jak wspomniałem dokupiłem jescze osobno jedna szczeke nowa  xt 750 w raz  ze wsówka

zdjecie ponizej

https://www.dropbox.com/s/ohru3vu3gk8efdw/20102016923.jpg?dl=0

długośc  wsuwki to około 6 cm po całości  szerokosc po całosci od grzbietu do grzbietu bez samej wkładki klocka to około 1 cm

Czy wszystkie wsuwki sa standardwoe i czy wszsytkie klocki wsuwane sa takie same 

Doradz mi daj mi jakis link z allegro jakiego typu kupić

Te okładziny wsuwane kool stop nie wiem jakiej sa długosci i szerokości

Napisano

Nie wszystkie wsuwki są takie same. Bywają szufladki, do których za Chiny nie wciśnie się okładziny. Potrafią różnić się też długością. Kool Stop'y są akurat standardowe i pasują do Shimano. Cokolwiek tej marki kupisz na Allegro będzie ok, byle nie zielone wsuwki do obręczy ceramicznych. 

 

Fajne są np. te: http://allegro.pl/kool-stop-okladziny-hamulcowe-h5-v-brake-dual-bs-i6445221685.html

Napisano

w tym hamulcu xt  750 sa 2 imbusy przy pantografach-rozumiem one odpowiadaja za napręzenia na pantografie sa wkrecone na maksa i w tych uzywanych i w tej nówce szczece

Doradz mi czym zakleic te tzw zaslepki czym zastapic aby żaden bród sie nie dostawał do sworzni

W nowej jest taka nie wiem jakby plastikowa zaslepka przyklejona na słaby klej bez problemu odchodzi

Napisano

Śrubki na imbus przy pantografach odpowiadają tylko i wyłącznie za utrzymywanie bolca od osi obrotu w jednym miejscu. Nie ma potrzeby ich odkręcać ale jeśli to zrobiłeś, to można do środka kapnąć kilka kropel lekkiego, np. teflonowego oleju. 

 

Oryginalne zaślepki są wykonane z cienkiej blachy aluminiowej. Proponuję wyciąć je z puszki po napoju, z jednej strony pomalować na czarno i przykleić taśmą dwustronną ew. klejem typu kropelka uważając, aby nie nalać kleju na oś obrotu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...