Skocz do zawartości

[Serwis] Wymiana linek hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku zaznaczam, że nie jestem specjalistą rowerowym, a moja praktyka zaczyna się jedynie od mycia roweru, a kończy co najwyżej na zakonserwowaniu łańcucha, wyregulowaniu przerzutki. :025: Zauważyłem, że linki hamulcowe w rowerze są mocno postrzępione przy końcach. Chciałbym się zabrać za ich wymianę. Powiedzcie, czy jako słaby mechanik dam sobie radę z wymianą czy może zlecić wymianę serwisowi? Jeśli możecie, napiszcie, co trzeba przygotować do wymiany i jak to przebiega. Będę także wdzięczny za podanie linków, w których jest dosyć dokładnie opisana wymiana! <_<

Chcę jeszcze zapytać czy wymiana pancerzy jest też konieczna? Po wstępnych oględzinach śmiało stwierdzam, że ich stan jest w miarę dobry, nie widać jakichś pęknięć ani nic podobnego. Proszę o odpowiedzi!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o pęknięcia pancerzy, ale o zabrudzenia w środku. Radziłabym jednak wymienić je razem z linkami - koszt nieduży, a przynajmniej nie będziesz się złościł na trasie, że ci np. hampel nie odskakuje, bo się linka zblokowała <_< . Podskocz do serwisu z rowerem i dotnij sobie na identyczną długość, jak masz obecnie.

Wymiana linek hamulcowych to jedna z najprostszych czynności warsztatowych przy rowerze - ręczę, że poradzisz sobie bez problemu. Poczytaj to.

Pozdrówko uspokajające :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki mam jakieś Grip Shift Max, ale mi chodzi o linki hamulcowe. Na szczęście już sobie poradziłem :rolleyes: Wykręciłem maksymalnie te wkręty, które wchodzą do klamki od boku, nacisnąłem klamkę i wyciągnałem całą linkę przez tą małą szczelinę. :) Dziękuję za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...