Skocz do zawartości

[przełaj] który wybrać


wymiennik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Prosiłbym was o ocenę, który model wybrać i dlaczego. Zdecydowałem się już (tak mi się wydaje) na Giant Anyroad. Pasuje mi geometria. Przymierzałem się już do niego.

I teraz mam dylemat, który wybrać model.

 

Anyroad 2 2016 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-2-2016

Anyroad 1 2016 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

Anyroad 3 2017 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-3

Anyroad 2 2017 - https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-2

 

Nie znam się na osprzęcie szosowym. Który model wybrać jeśli chodzi o napęd, hamulce, osprzęt?

Napisano

W jakim sensie Ci geometria pasuje, nie znasz się na osprzęcie a kąty i długości rurek masz rozkminione....ciekawe.

Czy może, tak przypuszczam, podoba Ci się ten rower z wyglądu?

 

jeśli chodzi o napęd i hamulce wybierz ten najdroższy, będzie najlepszy.

Napisano

Znam się trochę na rowerach powiedzmy ogólnie rzecz biorąc górskich, a o ogólnie powiedzmy szosowych mam pojęcie czysto teoretyczne. Poczytałem trochę o szosach, przełajach, grivelach. Poczytałem trochę o geometriach różnych rodzajów/podrodzajów szosówek. Poza tym geometria Anyroad'a mi pasuje bo się przymierzałem do nich. Fizycznie na nich siedziałem. I przejechałem się na nich.

Nie wiem poprostu które hamulce są lepsze SRAM BB5 czy może TRP Spyre C.

Nie wiem którą klasę napędu wybrać. Czy zauważalna jest różnica w użytkowaniu np. Sora, Tiagra a Sora R3000? Ale za to wiem czy zauważalna jest różnica pomiędzy zmieniarką XT a XTR (wg mnie).

Nie wiem jakie obręcze będą wytrzymalsze Giant CR70 czy S-X2.

I tego typu pytania mnie dręczą.

Mogę dokładnie sprecyzować pytanie dotyczące poszczególnych modeli.

Nie mam doświadczenia z takim osprzętem.

Napisano

Jeśli nie obawiasz zakupić przełaja bez przymiarki, to warto śledzić promocje w Planetx, w podobnej kwocie jak te Gianty zakupisz tam zdecydowanie lepszy sprzęt nawet na karbonowej ramie.

Warto skorzystać z przecen i taniego funta.

http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/cyclocross-bikes

http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gravel-adventure-bikes

 

przeceny dochodzą do 40%

 

tych Giantów w ogóle bym nie oglądał, ale jakbyś się uparł, to ten jest najlepszy

https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

Napisano

 

 

Anyroad to nie jest rower przełajowy.

   Kwestia gustu, ale wizualnie to do klasycznego przełaja mu trochę brakuje. 

 

 

Cena 4999 - czemu nie Fuji Cross 1.5? Fuji Bikes - World


   Mam ten rower od 2 tyg gdzieś, cenę teraz można zbić gdzieś do 3800-4000 PLN. Rower całkiem spoko, Sh 105 działa bardzo  dobrze, hamulce są dobre(mam porównanie z hydraulikami Shimano w szosie u jest duża różnica, ale się już przyzwyczaiłem). Rama twarda, może nawet ciut za bardzo,a le to alu. jedynym drobnym mankamentem, ale już to opanowałem, jest przycieranie czubka buta o przednie koło na ostrych zakrętach. 
    Z moich subiektywnych opinii, jeśli jesteś w przedziale cenowym 4-5k to brałbym już napęd 11s, bo później łatwiej np będzie dobrać klamki z hydraulikami no i poszukiwałbym sztywnej osi z przodu, nie którzy twierdzą,że to bajer, że na QR da się jeździć i się nic nie dzieje, ok ale mi na przeszkadza na entej potęgi, tarcie tarczy o klocki, bo mocniej pocisnałem i jednak koło się delikatnie przesunęło.  
Napisano

To nie kwestia gustu, to po prostu NIE JEST przełajówka. Nie ta geometria, nie te opony, nie te przełożenia i przede wszystkim - ten rower zupełnie nie nadają się do zarzucenia na ramię i biegu.

 

Tu masz przełajówki Gianta - seria TCX, porównaj:

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-tcx-slr

 

A Anyroad to jest gravel - czyli wymysł marketingowców mający na celu wcisnąć niektórym kolejny, "niezbędny" rower...

Napisano
10 rz. Tiagra na rok 2017 ma już hydrauliczne klamkomanetki, ale jeśli jest możliwość pójścia w 11 rz. 105 to trzeba brać. Z drugiej strony trzeba też mieć na uwadze, że wymiana na hydraulikę to nie takie znowu hopsiup. Klamki, zaciski, tarcze - w 105 ciężko będzię zejść poniżej 2 kilo zł.

 

Co do sztywnych osi - w 100% popieram. Sztywne osie są lepsze i już. Mechanicznie lepsza konstrukcja.

 

Ci co piszą, że w szosie są one niepotrzebne (bo całe życie się jeździło na QR i jakoś nikt nie narzekał i rekordy też padały), są potomkami tych co kiedyś płakali, że w mtb wystarczające są v-brake i tarczówki się nie przyjmą, bo są cięższe. Że po co komu amortyzacja, bo to przecież strata energii. Że koła 29 się nie przyjmą, bo są mułowate. I tak dalej.

 

Z thru-axle w szosie dzieje się dokładnie to samo co parę lat temu działo się z thru-axle w mtb właśnie. Też był płacz, że tylko prosi odczują różnicę, a w tej chwili szybkozłączki zostały praktycznie już tylko w klasie budżetowej. I to też pewnie tylko do czasu aż producenci piast wyprzedadzą zapasy. Tak że ten - zaprawdę powiadam - sztywne ośki są przyszłościowe również w szosie.

Napisano

Dzięki za wszystkie uwagi.

na razie odrzuciłem wersje z 2017.

Obecnie waham się pomiędzy 1 i 2 z 2016.

Chyba zdecyduję się na 1 z 2016 ze względu na napęd 2x10 i osprzęt Tiagra.

A pomyślę jeszcze nad przednią osią sztywną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...