Skocz do zawartości

[osprzęt] 3x10/2x10 tanim kosztem


mateo912

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

W zeszłym roku kupiłem rometa rambler 6.0 (2014) i byłem z niego bardzo zadowolony (po przejściu z roweru mającego 10-12 lat w dodatku typowy marketowiec).
W tym roku dokupiłem sobie szose na pełnej 105 i zauważyłem różnice w osprzęcie, której nie widziałem wcześniej- przez brak porównania. 
całe wakacje latałem na szosie aż w końcu kolejny raz wybrałem się na single do świeradowa.
Po powrocie zapadała decyzja wymiany hamulców (z m375 na deore m596/m615) jednocześnie pomysł sprzedania w/w roweru i kupna czegoś innego w przyszłym roku upadł a w zamian tego będzie powolna inwestycja w ten. 

Obecnie mam taka specyfikacje:
przerzutki: rd-m360/fd-m190
manetki: st-m310
korba fc-m131
kaseta cs-hg31-8 11-34


I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Jak jak najniższym kosztem (używki itp jak najbardziej wchodzą w gre) i w jakiej kolejności wymieniać części aby docelowo dojść do 3x10/2x10 (z tego co czytałem da się w miarę bezproblemowo przejść z 3x na 2x usuwając jeden blat i dodanie podkładki dystansowej).
Rower będzie wykorzystywany tylko i wyłącznie w terenie.

Części będą kupowane po kolei (brak hajsu na kupno wszystkiego na raz więc kolejność jest istotna :) )

z góry dziękuje za pomoc ;) 

Napisano

Nie chce Cie zmartwić ale żeby przejść z 8 rz na 10 rz musisz wymienić praktycznie wszystko. Czyli kaseta, przerzutka tylna i manetka tylna. Myślę że przednia przerzutka (z manetką) i korba mogą współpracować z 10 rz (to się okaże w praniu).

Napisano

Nie chce Cie zmartwić ale żeby przejść z 8 rz na 10 rz musisz wymienić praktycznie wszystko. Czyli kaseta, przerzutka tylna i manetka tylna. Myślę że przednia przerzutka (z manetką) i korba mogą współpracować z 10 rz (to się okaże w praniu).

Zapomniałeś o łańcuchu :) a jeśli chce już pójść porządnie to zapewne zmiana z suportu "na kwadrat" na hollowtecha....

 

Sent from my Letv X500 using Tapatalk

Napisano

Chcesz wymienić niewielkim kosztem napęd, zwrócił bym uwagę na 3X9. Taki napęd nadal będzie bardzo uniwersalny, a w cenie 2X10 uda ci się skompletować o połkę wyższy technicznie, niż w drugiej opcji np: manetki i przerzutki sram X0 3X9 są w polowie ceny  nowego sprzętu 2X10 a działają tak samo  dobrze.

Napisano

tylko czy x9 nie będzie zbyt małym krokiem do przodu? 
obecnie gdy standardem powoli staje się x11 (a nawet x12 już wprowadzają) przeskakiwanie o 1 "generacje" ma sens? 

Napisano

 

 

zdaje sobie z tego sprawę, dlatego chce to zrobić partiami

Problem w tym, że tego nie da się zrobić partiami, żeby działało na 3x10 musisz jednocześnie wymienić, kasetę, przerzutkę, manetkę i łańcuch.  Potem, żeby przejść na 2x10, przerzutkę, drugą manetkę, korbę i suport. 

Napisano

tego się obawiałem no ale nic najwyżej będę sobie powoli kompletował i jak już wszystko uzbieram to założę wszystko na raz. 
Tylko za czym się rozglądać? 
Jakie najtańsze sensowne podzespoły wybrać? 

Napisano

Myślę, że najrozsądniej to uzbierać kasę i dojonać zakupów w miarę krótkim czasie i od razu dokonać montażu. Może okazać się, że kupusz jakąś używkę, np manetki czy przerzutka i coś z nią będzie nie tak. Jest wtedy szansa na zwrot, jeśli będziesz składał całość za pół roku szansa na wymianę czy zwrot jest żadna. Druga sprawa to jak masz odłożiną kasę na całość to może okazyjnie uda Ci sie kupić napęd np 10s jako komplet.

Co do "przesiadki na nową generację", niekoniecz ie to co nowe jest od razu lepsze ;) ja niedawno przesiadłem się na 10s i największą wadę jaką widzę w 9s to... coraz mniej dobrego osprzętu w normalnych poeniądzach. Nowy osprzęt trudno dostępny a używany ma ceny porównywalne (czasami nawet wyższe) z 10s.

 

pszemoo

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...