Skocz do zawartości

[3500 - 4000zł] HT na ciężkie treningi i wyprawy


czulybarbarzynca

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

chciałbym poprosić o pomoc w wyborze roweru MTB.

 

Maksymalny budżet jaki mogę przeznaczyć na rower to 4000 PLN. Chciałbym, aby rower posłużył mi przez najbliższe lata.

 

Roweru używam do: treningów na lekkim, trudnym i bardzo trudnym terenie. Lasy, podjazdy, zjazdy, single, utwardzane drogi. Od święta biorę udział w amatorskich zawodach. Rowerowe wyjazdy w góry na kilkadziesiąt KM.

 

Rama: przyszłościowa - tzn. miał możliwie najbardziej aktualną i nowoczesną ramę w zakładanym budżecie, która będzie stanowić bazę do rozbudowy i upgdradów roweru przez najbliższe lata. Mogę nawet odpuścić coś w osprzęcie kosztem bardziej nowoczesnej ramy, chcę uniknąć sytuacji w przyszłości "nie inwestuj w ten napęd, nie opłaca się do tego roweru". Nie mam też problemu z tym, aby dopłacić do bardziej znanego i renomowanego producenta nawet kosztem osprzętu.

 

Geometria ramy: jak najbardziej sportowa, wymuszająca agresywną sylwetkę, dająca dużą dynamikę i zwrotność oraz zabawę z jazdy (stąd też mój wybór 27,5).

 

Moje typy

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r8 (wołałbym chyba jednak coś na Shimano)

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-4-9.html

(producent nie podaje wiele szczegółów na temat ramy więc ciężko mi ocenić. Dodatkowo patrząc przynajmniej na zdjęcia geometria nie jest chyba mocno sportowa? Z drugiej strony Canyon to chyba najlepszy stosunek ceny do osprzętu wśród tych znanych firm). Ale dostępnośc dopiero październik więc odpada. Muszę mieć coś na już.

 

Prośba o Wasze propozycję z uwzględnieniem powyższych kryteriów.

 

 

 

Napisano

Duże rozbieżności ceny przy typach które podałeś jak i całości jako roweru.

Weź pod uwagę też 29'era w cenie do 4000 jak zwykle nic ciekawego nie ma, szukałem 27,5 ale nic ciekawego nie ma.

Rama "przyszłości" to choćby taperowana główka i oś tylna 12mm, suport press fit / bsa. Amortyzator z osią QR15 powietrzny.

Znalazłem dwa lekko powyżej 4k

http://allegro.pl/rower-29-megamo-natural-05-xt-taper-fox-wyprzedaz-i6040160139.html

http://allegro.pl/rower-27-9-silverback-signo-tecnica-xt-rock-shox-i6027798377.html

Są na dobrym osprzęcie, może wytrzymają Twoje katowanie.



Pozdrower

 

Napisano

Jeśli chcesz przyszłościową ramę to z Canyona musiał byś brać model od 7.9 wzwyż https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9.html  one są już na innej ramie montowane. Niestety wykraczają dość grubo poza twój budżet.

 

Jeśli chodzi o Krossa to rama ma wszystkie nowoczesne rozwiązania aczkolwiek ja osobiście nie darzę tej marki zaufaniem, dodatkowo mają strasznie słabe podejście do klienta.

 

Dobrze by było jakbyś dołożył trochę do Treka superfy 5 http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-5/p/2050600-2016  Ma nowoczesną ramę a firma jest godna zaufania. Jedyny minus to koła 29.

 

Napisano

Rama canyona 4.9 NAPRAWDĘ nie jest sportowa i wymuszająca agresywną pozycję ;) tak jak pisał kolega wyżej sportowe ramy tej firmy zaczynają się od modelu 7.9. osobiście długo czaiłem się na model 6.9 który pod względem stosunku ceny do wyposażenia jest jedną z najlepszych ofert ale jak przyszedł moment zakupów to niestety zrezygnowałem właśnie z powodu ramy. Canyon ma ta geometrię niestety dość specyficzną i jednym to bardzo odpowiada a inni zwracają rowery. Warto się z kimś umówić do przymiarki przed zakupem :)

 

pzdr

Napisano

Tysiaka niestety nie dołożę do TREK-a.. 4k pln to i tak juz mocno naciągnięty max. Poza tym mam porównanie z 29cali i naprawdę dużo bardziej odpowiada mi jazda na 27,5. Czuje tą miodność wtedy.

 

Wiem, ze KROSS-y od R7 w górę mają już raz, że cieniowaną ramę, a dwa z taperowaną główką.

 

Canyon w takim razie odpada. Czyli miałem dobrą intuicję, że ta rama wygląda na bardzo rekreacyjną.

 

Co jeszcze mamy? Bo teraz to wyglada tak, że na polu wyboru zostaje jedynie KROSS (tych firm z Allegro zupełnie nie znam, wolałbym jednak cos rozpoznawalnego).

 

A np. http://www.scott.pl/produkt/215/1286/Rower-Scale-760/

 

4800 pewnie udało by sie zbić do ok 4000. Osprzęt super, rama chyba tez nowoczesna, producent topowy. Pytanie jaka geometria

Napisano

Miałem Ci tez pisać o scottach ale model który znam przekracza 4000. Mam na myśli Scale 960, kumpel ma ten rower, rama jest bardzo fajna i pozycja na nim jest odpowiednia :) :) wysłałeś link do 760, geometria powinna być zbliżona, masz tabelki na stronie. Na 760 nie jeździłem więc ciężko mi coś powiedzieć na podstawie samych cyferek. Cena roweru na tym wyposażeniu nie jest rewelacyjna moim zdaniem ale rowerem jeździ się bardzo dobrze, a na żywo wygląda duuużo lepiej niż na tych zdjęciach z katalogu :)

Napisano

Osprzęt mogę zawsze zmienić. Tym bardziej z nowoczesną ramą takiego topowego producenta. Nie ma ryzyka, że się wyrzuca kasę w błoto.

 

Tylko nie wiem czy to nie 29er. Pytanie czy SCOTT ma w ofercie 27,5.

Napisano

Z tego co czytam niższe modele SCALE mają tą samą geometrię co najwyższe karbonowe np. SCALE 700 RC.

 

Wiec chyba firmę już wybrałem :) Zastanawiam sie tylko nad różnicami w serii 700 i 900. Cenowo niektore modele sa podobne. Ktos wie?

 

Jutro jadę do dealera w Krk i zobaczymy co mają

Napisano

seria 700 jest na kole 27,5 a 900 na kołach 29.  Ten Scott generalnie jest spoko tylko nie ma mocowania pod sztywną 12mm ośkę z tyłu. W Krosie jest takie rozwiązanie. Co ważniejsze amortyzator też jest na zwykłe 9mm haki a przy tej kwocie warto by mieć chociaż z przodu sztywną oś. Oczywiście amor można wymienić ale to dość kosztowna modernizacja.

Napisano

Hmm to trochę problem. Bawiłem sie kiedyś na rowerze kolegi na obu sztywnych ośkach i czuje różnice. Stad wymarzyłem sobie aby mój nowy rower miał to wszystko (nawet kosztem osprzętu który mogę zawsze ulepszyć).

 

Jest jeszcze opcja R7

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r7

 

Dobrze odczytuje, że on ma tą samą ramę, z tymi samymi nowymi "bajerami" co R8 i obie sztywne ośki? Wtedy budżet jeszcze zostanie, przeznaczę go na jakies akcesoria.

 

Edit.

Czyli żebym dobrze zrozumiał - SCOTT daje mi opcje założenia sztywnej ośki na przód ale muszę zmienić amor i piastę. Na tył nie mam takiej szansy. W KROSSie mam to odrazu z przodu i z tylu.

Napisano

Roweru używam do: treningów na lekkim, trudnym i bardzo trudnym terenie. Lasy, podjazdy, zjazdy, single, utwardzane drogi. Od święta biorę udział w amatorskich zawodach. Rowerowe wyjazdy w góry na kilkadziesiąt KM.

 

Rozumiem, że @tommykrk to ta sama osoba. Jedyny minus jaki tu widzę to powiedzmy uczestnictwo w jakiś maratonach bo na resztę kupił bym coś agresywniejszego z HT a nie dupowatego Krossa, który w górach będzie tylko sprawiał kłopoty. 71* na kącie główki to już przeszłość od kilku sezonów. 

Napisano

Rozumiem, że @tommykrk to ta sama osoba. Jedyny minus jaki tu widzę to powiedzmy uczestnictwo w jakiś maratonach bo na resztę kupił bym coś agresywniejszego z HT a nie dupowatego Krossa, który w górach będzie tylko sprawiał kłopoty. 71* na kącie główki to już przeszłość od kilku sezonów. 

 

Tak, przepraszam Was. Z jakiegoś powodu na kom. loguje mi się na jakieś starodawne konto tutaj, do którego nie pamiętałem żadnych danych.

 

No widzicie, o takie opinie mi chodzi. O ile orientuje się w osprzęcie jako tako to takich rzeczy nie wiem.

 

A ten SCOTT ma taką ramę właśnie o jakiej piszesz? (w sensie nie dupowatą).

 

Skłaniam się do SCOTTA. Rama to podstawa. Amor z przodu kiedyś wymienię na sztywną oś z piastą i taper. Ważne, aby była jak najbardziej rozwojowa, lekka (odchudzanie innych rzeczy miało sens).

 

edit. scott ma 69" czyli ok?

Napisano

Rama Scotta jest pod względem geometrii w trudniejszy teren lepsza ale nie o ten typ roweru mi chodzi. Piszesz o trudnym i bardzo trudnym terenie, singlach, wypady w góry więc czemu nie cięższa forma HT jak Dartmoor Hornet. Taka lużna propozycja. 

Napisano

Ok, czas na małe podsumowanie:

 

SCOTT

 

+

Marka, rama, cena chyba nie najgorsza (3100 za 770)

 

-

Brak opcji na sztywna oś z tylu, brak w standardzie zamontowanej z przodu, osprzęt wiadomo mógłby być odrobine wyższy

 

KROSS R7 (ok 3200zl)

 

+

Osprzęt, rama ze wszystkimi bajerami, sztywne ośki w standardzie przód i tył, fajne malowania

 

-

geometria trochę słabsza niz u SCOTT-a, marka słabsza (choć dziś chwile jeździłem i było ok).

 

Pytanie który z nich bedzie bardziej przyszłościowym rowerem, do którego bedzie sie opłacało dokładać?

 

W sklepie zaproponowali mi jeszcze KTM Ultra Flite za ok. 3500

http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/ktm/43668/ultra_flite

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...