Skocz do zawartości

[Przełaj Gravel] Porównanie


fuchs7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Drodze forumowicze, 

jaka jest różnica między przełajem a gravelem?

 

Zastosowanie 70% miasto, 20% rekreacja po leśnych dróżkach, 10% amatorski trening przełajowy

 

Przez ostani miesiąc analizowałem rynek pod kątem cyclocross, jednak widzę ze jest coś takiego jak gravel, ale nie bardzo wiem czym sie różnią te dwa pojazdy. Z góry wielkie dzięki za info.

Napisano

W skrócie:

- przełaj jest bliższy rowerowi górskiemu więc dobrze się czuje w terenie, ale na szosie jest szybszy bo ma geometrię podobną do roweru szosowego,

- gravel to z kolei szosówka, na której możesz pomykać po... szutrze i innym niezbyt ciężkim terenie :) Od klasycznych rowerów szosowych różni się geometrią (bardziej nastawiona na komfort podczas dłuższej jazdy) i tym, że podobnie jak do przełajówki możesz włożyć grubsze opony (w niektórych modelach nawet 700x45).

Różnice dobrze wyjaśnia ten filmik (po angielsku):

https://www.youtube.com/watch?v=ahCx-Io8ozo

Napisano
Piszesz: "grawel to z kolei szosówka ..."

Anyroad nie wygląda jak szosówka [ :)] ... ale nie powiem podoba mi się

Bo gravelom bliżej, przynajmniej w teorii, do szosówek niż przełajówkom :) AnyRoad rzeczywiście nie wygląda jak szosówka z powodu swojego "garbu" - zwróć jednak uwagę, że kąt główki ramy (w rozmiarze M) to 72 stopnie czyli bliższy rowerowi szosowemu.

 

EDYTA:

Nie kumam zupełnie klasyfikacji rowerów Gianta - z ciekawości spojrzałem na TCX SLR 2 czyli cyclocross, który wg. filmiku wcześniej wrzuciłem powinien mieć krótszy rozstaw osi... a ma dłuższy niż AnyRoad.

Niech ktoś mądrzejszy to wytłumaczy :huh:

Napisano

W skrócie:

- przełaj jest bliższy rowerowi górskiemu więc dobrze się czuje w terenie, ale na szosie jest szybszy bo ma geometrię podobną do roweru szosowego,

- gravel to z kolei szosówka, na której możesz pomykać po... szutrze i innym niezbyt ciężkim terenie :) Od klasycznych rowerów szosowych różni się geometrią (bardziej nastawiona na komfort podczas dłuższej jazdy) i tym, że podobnie jak do przełajówki możesz włożyć grubsze opony (w niektórych modelach nawet 700x45).

Różnice dobrze wyjaśnia ten filmik (po angielsku):

https://www.youtube.com/watch?v=ahCx-Io8ozo

 

Gravel to po prostu nowa kategoria marketingowa wywodząca się z pomysłu na skonstruowanie turystycznego roweru, którym można jeździć na długich, szutrowych trasach.

Do zastosowań o jakich pisze autor tematu polecam przełaj. Jeśli zamarzy mu się kiedyś wypad na szosowy trening poza miastem to typowym przełajem będzie się po prostu jechało szybciej (pozycja, węższe opony). Gravel to nie jest szosówka, podobnie jak tzw cross z węższymi oponami też szosówką nie jest. 

Napisano

Ja to przedstawię tak :) Szosa/wyścigowa to CX a Szosa Endurance to geavel z tym że gravel może mieć jeszcze niżej BB oraz grubsze opony ale mniejszy bieżnik. 

Napisano

 

 

Szosa/wyścigowa to CX a Szosa Endurance to geavel z tym że gravel może mieć jeszcze niżej BB oraz grubsze opony ale mniejszy bieżnik.

No o to mi przecież chodziło :) Chociaż szosa CX do targania w błocie? Błeee, to domena tych brudasów MTB ;) Dlatego mnie "ideologicznie" bliżej do endurance / gravel :D

Napisano

Widzisz, a ja mam na odwrót, oglądam jakaś relację z maratonu typu Skandia i nie mogę się nadziwić po jakiego diabła się tam tłuką na rowerach górskich, koleś na CX by ich objechał ze dwa razy ;)

 

Pierwszy link z brzegu:

 

To jest tak żenujące że aż śmieszne :)

 

 

Napisano

 

 

oglądam jakaś relację z maratonu typu Skandia i nie mogę się nadziwić po jakiego diabła się tam tłuką na rowerach górskich, koleś na CX by ich objechał ze dwa razy

Cyclocross w Polsce to jeszcze nisza, możliwe jednak że jak zacznie się dynamicznie rozwijać to będziemy obserwować rosnącą ilość wyścigów tego typu a liczba maratonów XC będzie maleć. Patrząc jednak na ilość rowerów MTB na naszych ulicach to mam wrażenie, że jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie.

Napisano

Nie. Szosa typu ,,endurance" to rower przeznaczony do pokonywania dużych odległości w możliwie komfortowy sposób, nawet na asfalcie gorszej jakości. Taki rower ma łagodną geometrię, trochę szersze opony (np. 28mm lub nawet 32 mm) i często ramę, której konstrukcja również ma ten komfort zwiększać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...