LikeLion Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 witam Zaczynam wiec chciałem powiedziec wszystkim - Siema Mam rower Cube Hyde Race - napęd na pasku - gates Carbon Drive. Rower kupiłem używany po sezonie/dwóch, suport troche brzęczał wiec kupilem identyczny jak był zamontowany. Po jakimś czasie pasek zaczął lekko popiskiwać przy wiekszej sile przyłożonej na korbę. Zacząłem przygladac sie zagadnieniu i zobaczyłem ze przednia zębatka a w zasadzie koło z nacięciami które ciągnie pasek ma lekkie bicie. Rozkręciłem korbę i zębatkę - sprawdziłem zębatka jest prosta, jej mocowanie też. Wychodzi na to ze korba nie leży idealnie prosto (połączenie suport/korba). Skutek jest taki ze zębatka ma ok 2mm bicia. Sproboje wkrecic stary suport zeby sprawdzić czy to wina suportu czy korba się jakos wypaczyła. Probowałem założyc korbę w innym połozeniu (mini isis) efekt dalej jest taki sam, jest bicie. Można by powiedzieć ze mam trochę siły i bywało że ciągnąłem pod górkę jak było cieżko czy mogłem wykrzywić te elementy? Przepraszam z góry za swoje dyletanctwo, bede wdzieczny za porady.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Miałem kiedyś tak,że korba nie miała bicia tylko w jednej pozycji po zamontowaniu na suporcie.Na pozostałych trzech falowała.Sprawdz suport
LikeLion Napisano 17 Sierpnia 2016 Autor Napisano 17 Sierpnia 2016 to mini isis a nie kwadrat ale sproboje pojsc tym tropem.
Tatanka Napisano 17 Sierpnia 2016 Napisano 17 Sierpnia 2016 Zębatkę można odkręcić od korby,ale jak sprawdziłeś że jest na pewno prosta?
LikeLion Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Napisano 18 Sierpnia 2016 Odkreciłem zębatkę od korby. Sprawdziłem czy jest prosta - z obu stron - położyłem czymś płaskim sprawdziłem z jednej strony czy przylega rowno i nie kołysze się, sprawdzilem od strony mocowania - wyglądało to ok. Wydaje mi sie ze jest prosta. Ew to spory problem bo nowa kosztuje duzo i nie chciał bym jej kupować "na czuja". Wczoraj wkreciłem stary suport w imadło i założyłem korbę z zębatką, dalej ma bicie. Sprawdzałem tez inne ułożenie - tzn wkładałem inaczej w suport, (przemieszczałem ramie korby tak aby pasowało w inne zęby) nic to nie dało. Wg mojej diagnozy albo korba albo zębatka. Oba elementy sa aluminiowe. wyglada to tak jak na zdjeciu https://www.dropbox.com/s/23eafgsviylf0gw/cdc.jpg?dl=0
Tatanka Napisano 18 Sierpnia 2016 Napisano 18 Sierpnia 2016 Jaki jest rozstaw otworów do mocowania zębatki do korby?Można by przekręcić zwykłą zębatkę i zobaczyć czy jest bicie
LikeLion Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Napisano 19 Sierpnia 2016 moge sprawdzic ale i tak nie mam zębatki na przymiarkę
Hetman Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Wygląda na to, że mógłbyś założyć inną korbę i inny suport, i powinno działać z tym samym BCD, wydaje się, że to standardowe rozwiązanie z półki. Rozumiem, że bicie było w tym samym punkcie korby przy przekładaniu na wielowypuście?
Tatanka Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Sprawdź.Nie ma żaden znajomy korb z wymiennymi blatami?Ewentualnie jakiś zaprzyjaźniony serwis?
fw66 Napisano 19 Sierpnia 2016 Napisano 19 Sierpnia 2016 Tak jak napisał Hetman Jesli zębatka jest prosta, to może faktycznie masz za dużo pary w nogach i korba nie wytrzymała. Mini Isis to dziwny wynalazek który nie grzeszy solidnościa. Pewnie przyjdzie Ci zmienić korbę i suport na coś sprawdzonego (jesli zębatka ma standardowe mocowanie).
LikeLion Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Napisano 22 Sierpnia 2016 wlasnie sprawdzam - zębatka 330 zł troche. Jak nie bedzie wyjscia to zmienię musze jednak wiedziec na 100%. TAk mysle ze odkrece ją jeszcze raz i sproboje zaobserwowac bicie na ramionach mocujacych zębatkę -- tych przy korbie - z korba zalozona na suporcie - jak bedzie bicie to korba, nie bedzie bicia zębatka. Dobrze kombinuję? Troche mi rece opadają jak pomysle o solidnosci co by nie powiedziec nie taniego roweru :/ z resztą gratów tez tak będzie? bo tarcze hamulcowe juz prostowałem w palcach :/
Hetman Napisano 22 Sierpnia 2016 Napisano 22 Sierpnia 2016 Poobserwuj jeszcze bicie samego ramienia przy pedale. Może warto wyregulować podkładkami pod zębatką?
LikeLion Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Napisano 22 Sierpnia 2016 Jest to jakis pomysł. sproboje, ew doraznie zanim nie zakupię sprzetu na wymiane.
LikeLion Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Napisano 23 Sierpnia 2016 Zerknijcie prosze na zdjecia zębatki przedniej. Wyglada na troche zmeczoną. https://www.dropbox.com/s/c7uhjft1nm7fnga/IMG_2496.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/3o5loytd0d7hitl/IMG_2497.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/pz0lhwtk9zgf17k/IMG_2498.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/21hd3fnrxabhpwl/IMG_2499.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/68nvlcc1vjlgbb3/IMG_2500.JPG?dl=0 https://www.dropbox.com/s/joabyxljg6qm1y6/IMG_2501.JPG?dl=0 Nie jestem w stanie "na stole" stwierdzic odkształcenia. Na korbie widac jednak "bicie"! Sam mechanizm korbowy z uchwytami mocujacymi zębatkę jest równy!! Mam mechanika w pracy, zna sie na zelazie. Radził mi zmienic zębatkę i pasek i miec swiety spokoj. Mam troche watpliwosci bo razem to prawie 600 zł. Czytam w specyfikacji i pasek jest przewidziany na 30 tys km!!! Napiszcie prosze co myslicie
fw66 Napisano 23 Sierpnia 2016 Napisano 23 Sierpnia 2016 Skoro zębatka położona na płaskim stole leży płasko, to znaczy że jest dobra. Skoro uchwyty do mocowania zębatki są w jednej płaszczyźnie, to z tej strony jest wszystko OK. Więc skrzywiona jest korba lub oś suportu. Możesz zamienić ramiona korby stronami i sprawdzić czy po lewej też będzie bicie? Swoją drogą, to fajna sprawa taki napęd "paskowy"
LikeLion Napisano 23 Sierpnia 2016 Autor Napisano 23 Sierpnia 2016 Przełozyłem korbę z zębatką na druga strone - to samo, sprawdzalem na starym suporcie wkreconym w imadło - to samo. Krzywa jest prawdopodobnie tarcza. Wyglada na to ze zęby sa starte w miejscach gdzie przykładałem siłe pedałując, Dajmy na to stosujac analogie do zegara o 12 i 6, natomiast zęby ok 9 i 3 widocznie mniej zniszczone. Zastanawia mnie czy koniecznie musze zmieniac pasek razem z tarczą? SZkoda było by zniszczyc nowa jesli pasek mial by to spowodowac. Na oko nie widac po nim wiele zuzycia, sa jednak odciski ze starej tarczy ...... Ciezko znalezc kogos kto zna sie na tym temacie. SProboje ew zadzwonic do sklepu i zapytac co mi poradza.
Hetman Napisano 23 Sierpnia 2016 Napisano 23 Sierpnia 2016 Swoją drogą, to fajna sprawa taki napęd "paskowy" Właśnie widać, jaka fajna... Sprawdź BCD i przetestuj na innej korbie, w dowolnym rowerze, jak się kręci.
nemo2009 Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Korby z suportem mini isis,to kiepski wynalazek.Mogło się wyrobić gniazdo w korbie,stąd bicie. Najlepiej byłoby sprawdzić zębatkę z inną korbą,jak pracuje.
LikeLion Napisano 24 Sierpnia 2016 Autor Napisano 24 Sierpnia 2016 Korbę sprawdzalem jest ok. Co do samego napędu to jest fajny. Problemem mogło byc to w jakim stanie kupilem rower, choc wydawał sie prawie dziewiczy to rzeczywiscie mogl miec zuzyte pewne elementy. Sam przez niewiedze mogłem naciagnac za mocno pasek i spowodowałem uszkodzenia. Mialem tez problem z osadzeniem równo zębatek - mocowalem równo kolo w trójkącie a zębatki przednia z tylna nie były idealnie ustawione bo pasek lekko jezdził w lewo czy prawo. Korygowałem to na bierząco ale np jezdzac do pracy moglem to zrobic dopiero po powrocie i tak to wyglada. Samo rozwiazanie jest fajne choc po przez brak fachowców - np malej miejscowosci gdzie mieszkam problematyczne. Choćby z samym Alfine jest problem bo chcac to zakonserwowac musze zdejmowac koło i wiezc do serwisanta w innym miescie który - mowil ze z nexusem mial do czynienia wiec i z tym poradzi. Takt to jest ... Ja zwyczajnie płace frycowe i podpytuje co myslicie zeby mozliwie zaplacic go najmniej Dzieki za porady. Sproboje zamówic zębatkę przednia i chyba pasek, bo boję sie ze stary - wyrobi mi nową i bedzie w mysl przysłowia ze chytry traci dwa razy. Te dwa elementy to ok 600 zł, setnie mnie to wk ... Coz, nie ma rady.
nemo2009 Napisano 24 Sierpnia 2016 Napisano 24 Sierpnia 2016 Mialem tez problem z osadzeniem równo zębatek - mocowalem równo kolo w trójkącie a zębatki przednia z tylna nie były idealnie ustawione bo pasek lekko jezdził w lewo czy prawo Czy ten problem występował od początku,zaraz po kupnie roweru ? Jeśli tak,to sprzedawca sprzedał rower z wadą. Zerknij na te stronę,tam jest też serwis http://www.beatbike.pl/
LikeLion Napisano 24 Sierpnia 2016 Autor Napisano 24 Sierpnia 2016 wlasnie rozmawialem z Panem, miły, pomocny gosc. Sproboje z tym powalczyc. Sugerował ze stopien zuzycia zębatki nie jest jakis wielki i pasek tez raczej powinien byc ok. (ogladał zdjęcia) Nie na początku pasek nie piszczał. Byc moze sam jestem winny tego piszczenia. Problemem moze byc to bicie przedniej zębatki bo bycmoze wlasnie to powoduje piszczenie - byc moze rozbieznosc jest do zaakceptowania. Mialem zawsze problem z ustawianiem koła w trójkącie i jednoczesnym ulozeniem zębatek w idealnym połozeniu. Sproboje po wyjsciu z pracy. Dam znac co i jak.
LikeLion Napisano 15 Września 2016 Autor Napisano 15 Września 2016 skonczyło sie tak. Znalazłem swiatłego serwisanta. Ułozył linie zębatki przedniej i tylniej - wymianiając suport na węższy (z 113 na 108) twierdzac ze załozony byl nie oryginalny oraz zakręcił zębatkę przednią po zewnetrznej pająka mocujacego. Mimo ze zdjęcia ze strony Cube- pokazuja inaczej to teraz moj rower jezdzi dobrze. Podsumowujac - wymiana suportu i krzywej korby. Dziekuje wszystkim za rady, koniec koncow sie udało. Jeśli ktos jest ciekawy moge podesłac zdjęcia.
Tatanka Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Jeśli skrócił suport,ale zębatkę założył z drugiej strony pająka to tak jakby znowu go wydłużył.Ciekawe jaka była odległość zębatki od ramy wcześniej,a jaka jest teraz?
LikeLion Napisano 16 Września 2016 Autor Napisano 16 Września 2016 JEst dalej - na zewnatrz - korba jest prosta i zebatka chodzi w osi. Prawdopodobnie to było problemem. Zwyczajnie jest linia - zebatka przednia/tylna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.