Skocz do zawartości

[Zacisk M396] Problem z tłoczkiem


Marcin86Poznan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam rowerowych mistrzów rzemiosła;)

Mam problem w tłoczkiem w zacisku przedniego koła od nowości a dokładnie, cały czas ociera mi okładzina o tarczę. Dziś postanowiłem zgodnie z filmem na YT zdjąć zacisk, wyjąć okładziny i wepchnąć tłoczki aby były równo. Jeden był wysunięty i zgodnie z tym co mówili na filmie tłoczek powinien dość lekko wejść a u mnie musiałem użyć dość sporo siły. Mimo wszystko koło kręciło się super do czasu kilku przejazdów w terenie.... Czy taki zacisk jest uszkodzony i trzeba wymienić na nowy czy da się jakoś ten tłoczek zreperować?

 

Nie mam sztywnej osi więc pewnie koło delikatnie się przestawia, ale tłok nie chowa się cały po kilku przychamowaniach i chyba to jest problem.

 

Z góry :thanks:

Edytowane przez Marcin86Poznan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak naprawdę to ten hamulec jest nienaprawialny i jednorazowy. W Shi(t)mano sensowne rzeczy zaczynają się od cyferki 5 wzwyż. Celowo uogólniam, ale na dłuższą metę tak jest. Można bawić się w ustawianie, smarowanie i serwis, ale gra nie jest warta świeczki bo najdalej za dwa, trzy tygodnie będzie to samo. Mój patent to wyjąć klocki, wcisnąć delikatnie klamkę kilka razy tak aby tłoczek jeszcze bardziej się wysunął. Psikniesz na ten tłoczek albo brunoxem albo jak ja to robię - silikonem w spraju(można też smarem teflonowym w spraju), wepchnij tłoczki do zacisku i znów popracuj klamką. Czynność powtarzaj aż praca będzie równomierna. Aha, raczej nie używaj preparatów penetrujących typu WD-40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe ( może jakiś starszy egzemplarz mam? ) ale ja u siebie problemów nie mam z tymi hamulcami, wszystko działa idealnie.

 

Natomiast kolega kupił od kogoś hamulce zdjęte z roweru, tylny zacisk "zeszczał" się okropnie po około 60 km na jego rowerze, wcześniej miały przejechane podobno lekko ponad 100.

 

Także jeździj póki działają a potem śmietnik, długo nie wierzyłem w te wszystkie opowieści dopóki nie zobaczyłem na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dziś się pobawię trochę. Kolejne pytanko czy zmienić sam zacisk np. na Deore bo ponoć pasuje czy cały komplet bo czytałem, że klamki hamulca są najważniejsze a nie zacisk? Na jakie hamulce zmienić? Shimano czy inną firmę? Nie wiem ile zainwestować bo nie wiem czy chce rower rozbudować czy pojeździć i kupić inny, lepszy dlatego XT czy XTR na tą chwilę nie wchodzą w grę. Kupić nowe czy używane bądź poszukać zdemontowanych z nowego roweru i zawsze trochę oszczędzić.

 

Ostanie pytanko czy wciskając klamkę hamulca bez klocków nie zapowietrzę hamulca no chyba, że tłoczki wypadną to logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniać to całość , klamki M396 do najszczęśliwszych tez nie należą. W miarę dobre i solidne to SLX M675 , ale wszystko zależy od budżetu (używek bym nie skreślał , ale przed zakupem dokładnie obejrzał).

Jeśli będziesz wciskał delikatnie obserwując tłoczek to nic nie powinno się stać.

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie shimanowskie wypadają najlepiej w stosunku cena/jakoś/obsługa (moim zdaniem) , świetnie sprawowały się Magury MT ale serwis (odpowietrzanie) tego to mordęga a i tak nie zrobisz tego jak fabryka  , Avidy nigdy mi nie przypasowały (ale to tylko moja opinia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi klamkami to uważaj, rozmawiałem z użytkownikiem @Tobo i jeżeli chcesz zamontować klamkę z ServoWave to wypada zmienić przewody na model 90, inaczej podobno klamka będzie jak z gumy.

 

A jak zsumujesz klamki + przewody to... wyjdzie prawie tak jak za komplet nowych hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinii o M7000 na razie nie ma za wiele bo dopiero co weszły na rynek , ale konstrukcja klamki jest identyczna jak w M8000 , M985 i M9000. W przypadku starszych modeli M675 i M785 różnicy w działaniu nie było w ogóle (miałem oba modele równocześnie na dwóch rowerach) , XT miał tylko regulację Free Stroke która i tak praktycznie nic nie daje. Obecnie u siebie mam M8000 a żona M675 i w tym wypadku różnicy w pracy również nie ma (podejrzewam , że przy M7000 będzie identycznie). Jeśli nie masz parcia na magię napisu XT to bierz SLX , M675 kupisz znacznie taniej tak więc od ciebie zależy czy ładniejsza klamka jest warta dopłaty (dla mnie była stąd wybór M8000).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po problemach mogę już chyba zostać serwisantem bo rozbierałem tyle razy, że.... Przypadkiem dziwne zjawisko trafiłem a mianowicie wciąż tarło o tarczę, dlatego w akcie desperacji i braku pomysłów zamieniłem klocki lewy na prawy i odwrotnie i cisza, koło pięknie się kręci. Nie wiem co to ma do rzeczy ale zadziałało.

Kupiłem już slx m7000 ale jest w pudełku to może faktycznie oddam i zamienię na starszy model i przeboleje tą srebrną klamkę.

Tak przy okazji zepsuty hamulec oddałem na reklamację i bez problemu. Przysłali kuriera zabrali i czekam na (mam nadzieję) nowy;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...