Skocz do zawartości

[amortyzator] koło krzywo po włożeniu w haki


Vigolec

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw plusy. Korzystając z pomocy Activii, kupiłem do mojego roweru Suntour NRX S-RLR LITE. Mocno zastanawiałem się, czy to ma sens i będzie jakaś różnica między najprostszym sprężynowym Suntourem którego miałem od nowości. Okazało się, że miało sens. Różnica w pracy jest kolosalna.

 

A teraz pytania i minusy:

- po włożeniu koła w haki, koło nie jest w pionie. Różnica między oponą a goleniami wynosi ok 5 mm. Żeby koło było w pionie, trzeba je ustawić właściwie ustawić i dopiero wtedy zacisnąć samozamykacz. Czy to normalne, czy może coś nie tak z amortyzatorem?

- podczas hamowania koło przechyla się górą w lewą stronę, czyli w stronę tarczy. Potem wraca w swoje położenie. Czy to normalne, czy to wina zmortyzatora czy słabo zaplecionego koła. Sprawdzałem w rowerze żony z Suntourem sprężynowo-olejowym i koło też się przechyla, ale mniej.

- w trakcie zjazdu przy jednostajnym hamowaniu, przednie koło wpada w wibracje i widać, jak amortyzator wykrzywia się. Tzn patrząc od góry, linia amortyzatora, która normalnie tworzy prostą zmienia się w krzywą - raz do przodu, raz do tyłu. Czy to normalne?

Uffff... mam nadzieję, że jasno to opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec który pracuje tył/przód lub wpada w lekkie drgania przy hamowaniu jest powiedzmy normalnym, aczkolwiek niepożądanym zjawiskiem, wynika z niskiej sztywności amortyzatora, Reba, Fox32 itp też tak mają.

 

A to o czym piszesz z pracującym/krzywym kołem, to raczej wina koła, a nie widelca. Albo masz słaby naciąg szprych, albo coś jest z piasta/ośka czy zamykaczem nie tak.

Jak masz hamulce typu V, to możliwe ze obręcz w miejscu łączenia jest krzywa.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec który pracuje tył/przód lub wpada w lekkie drgania przy hamowaniu jest powiedzmy normalnym, aczkolwiek niepożądanym zjawiskiem, wynika z niskiej sztywności amortyzatora, Reba, Fox32 itp też tak mają.

 

A to o czym piszesz z pracującym/krzywym kołem, to raczej wina koła, a nie widelca. Albo masz słaby naciąg szprych, albo coś jest z piasta/ośka czy zamykaczem nie tak.

Jak masz hamulce typu V, to możliwe ze obręcz w miejscu łączenia jest krzywa.

Hamulce to tarcza. Ale zastanawiam się, czy czasem gdy zakładałem amortyzator , nie zahaczyłem paluchem tarczy. Mam wrażenie, jak gdyby w pewnej części obwodu w trakcie hamowania zaciski lekko przepuszczały. Nie wiem czy to możliwe.

Jutro pojawię się z zamianą kół i odtłuszczę tarcze i zaciski. Zobaczymy jak będzie.

 

Poza tym, jeśli jakiś laik - jak ja - zastanawia się, czy warto wydać trochę kasy na wymianę najtańszego amortyzatora na trochę lepszy - naprawdę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to tarcza. Ale zastanawiam się, czy czasem gdy zakładałem amortyzator , nie zahaczyłem paluchem tarczy. Mam wrażenie, jak gdyby w pewnej części obwodu w trakcie hamowania zaciski lekko przepuszczały. Nie wiem czy to możliwe.

Jutro pojawię się z zamianą kół i odtłuszczę tarcze i zaciski. Zobaczymy jak będzie.

 

Poza tym, jeśli jakiś laik - jak ja - zastanawia się, czy warto wydać trochę kasy na wymianę najtańszego amortyzatora na trochę lepszy - naprawdę warto.

[EDIT]

Pobawiłem się trochę z kołami i oto co następuje :

1. Albo coś mi się pomyszkowało w trakcie zakładania koła, albo amortyzator się ułożył, ale teraz nie ma problemu - po włożeniu koła w haki jest ok.

2. Zamieniłem moje koło z kołem małżonki i jej koło nie wariuje w trakcie hamowania. Jest lekkie ugięcie w stronę tarczy, ale w zasadzie pomijalne. Wychodzi na to, że moje koło wymaga korekty.

3. Zauważyłem, że oś piasty (ta nagwintowana) wchodzi w hak na około 4 mm.

 

Pytania:

1. Odnośnie punktu 2 - czy znacie jakiś serwis w okolicach Katowic, Sosnowca wart polecenia?

2. Odnośnie puntu 3 - czy to nie za mało? Oś wchodzi do połowy haka. Może warto wymienić coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz szprychy dobrze naciągnięte czy czuć że spora cześć jest luźna, jak naciąg się wydaje ok, to najlepiej to koło po prostu wymienić, jak naciąg jest słaby to większość serwisów rowerowych takie koło ogarnie.

Może ośka ma lekki luz i wystarczy skontrować? Też to każdy serwis rowerowy ogarnie.

 

2. 4mm to raczej prawidłowo.

Przykład piasty: http://www.rowerymerida.pl/materialy/akcesoria/big/228.jpg

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...