Skocz do zawartości

[ odchudzanie] Kross B6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyszedł czas na redukcje wagi w moim krossie B6 z 2015r.

Odchudzanie zacząłem od kupna nowych kół z obręczami DT xm 401 , piastami DT 350s , szprychy również DT.

Waga katalogowa roweru wynosi 14,1 kg. teraz po wymianie kół 13,6 kg - dodam że nowe koła są nałożone na stare opony. 

Po wymianie kół zważyłem stare koła, koło przednie bez opony i dętki ważyło 1025g , tylne 1235g.

 

Kolejnym krokiem jest wymiana opon na opony zwijane continental Race King RS na tył  , X king RS na przód + system bezdętkowy  Sądzę ,że po tej wymianie opon powinienem zbliżyć się do 13 kg może nawet złamie te 13 kg.

 

Na pewno kolejnym kowadłem w tym rowerze jest amortyzator Suntor xcr 32 jedo waga to ok 2200 g zastanawiam się na zmianą amora na fox 34 fit CTD waży on ko 1650 g. Może wymienić go na widelec karbonowy ?

 

Jaki powinien być mój kolejny krok ? Co radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz?

 

Duzo masy zrzucisz wymieniając takie elementy jak siodło, sztyca, mostek i kierownica. Obstawiałbym obniżenie masy o 300-400g wymieniając powyższe elementy na lżejsze (na siodle na pewno dobrze ze 150g lub wiecej, na pozostałych komponentach po 50g lub wiecej)

 

3-blatowa korba tez swoje wazy, jednak jej wymiana na 2 blaty wiąże sie z wymiana lewej manetki i najprawdopodobniej wymiana przedniej przerzutki (choć można w sumie odpowiednio poblokować przednia przerzutkę i nie wymieniać manetki)

 

Mozesz tez pomysleć o wymianie tarcz hamulcowych na lżejsze, ja po wymianie pozagrupowych tarcz Shimano w mojej Meridzie na tarcze XT zyskałem prawie 100g i zdecydowanie lepsze hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim budżetem to może dozbieraj jeszcze i przemyśl kupno czegoś całkiem nowego pod koniec sezonu, maksymalnie zbliżonego do konfiguracji jakiej oczekujesz. Kupno różnych gratów osobno nigdy nie wyjdzie taniej. Koła możesz przełożyć później z obecnego sprzętu, bo one nawet w dość drogich rowerach zwykle tyłka nie ukrywają, a B6 sprzedać to zawsze się coś zwróci. A i tak na koniec może przyjść konkluzja, że najlepszą inwestycją jest budowanie formy, to wtedy cięższy czy lżejszy rower schodzi na dalszy plan ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budzet potężny, wiec mozesz faktycznie pomysleć o zmianie amora na lepszy i lzejszy.

 

Z komponentów polecam markę Aerozine, sam kupiłem ostatnio mostek i kiere tej firmy. Bardzo lekkie, dobrze zrobione i fajnie wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.kross.pl/pl/catalog/bikes/compare

 

Patrząc nawet na rower Kross B9 za prawie 6000 zł w porównaniu z moim B6 i obecnymi kołami to moim skromnym zdaniem du... nie urywa ta B9 .

Dlatego nie chcę bawić się  w sprzedawanie,  kolejne aukcje. Chcę ulepszać moją B6. W tej B9 obręcze te same  , opony , hamulce. Waga jedynie inna , ale zaraz i na swojej B6 osiągnę taką wagę.

 

Z takim budżetem to może dozbieraj jeszcze i przemyśl kupno czegoś całkiem nowego pod koniec sezonu, maksymalnie zbliżonego do konfiguracji jakiej oczekujesz. Kupno różnych gratów osobno nigdy nie wyjdzie taniej. Koła możesz przełożyć później z obecnego sprzętu, bo one nawet w dość drogich rowerach zwykle tyłka nie ukrywają, a B6 sprzedać to zawsze się coś zwróci. A i tak na koniec może przyjść konkluzja, że najlepszą inwestycją jest budowanie formy, to wtedy cięższy czy lżejszy rower schodzi na dalszy plan ;)

Rower dla mnie jest uzupełnieniem treningu , alternatywą na inny trening , mam wolne to jadę na zawody i się ścigam nie robię specjalnie formy pod rower bo zajmuję się sportami walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, ze w B6 masz siermiężną, podstawową ramę, która waży ze 2,5kg (dokładnie taką jak w B1). W B7-B8 jest już lepiej bo jest cieniowana (2,1-2,2kg). W B9+ ramy są już z włókien węglowych (1,45-1,5kg). Załóżmy, że po wymianie opon (same gumy ze 300zł) dojdziesz do 13kg. Wymiana amora na lekkiego RSa przyniesie kolejne 600g za 1500-2000zł. Idąc dalej w najcięższe rzeczy to wymiana korby z suportem i frezowaniem pewnie ze 400-500zł za 200g. Na łańcuchu można zrobić ze 30g za 135zł, na kierownicy, sztycy i mostku można kolejne 50-150g ale budżetu już może brakować. Na kasecie 25g za 170zł.  Z takim budżetem lądujesz na 12kg. Dalsze zmniejszanie masy trzeba by zacząć od wymiany ramy i jeszcze raz kół ;) na takie ważące razem z 1700g. Potem jeszcze hamulce, chwyty, siodło, manetki i będzie te 10,5kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest uzupełnieniem i alternatywą, to IMHO szkoda czasu i pieniędzy na modyfikacje. Ciesz się jazdą i rosnącą formą i do przodu :) No, wideł bym wymienił na coś działającego, ale też bez szaleństw, np. Epixon albo Epicon.

O ile nie ścigasz się na naprawdę wysokim poziomie i nie walczysz o pudło w czymś więcej niż zawody o pietruszkę, to radykalne odchudzanie to sztuka dla sztuki, a takie o kilkaset gram przyjdzie samo wraz z wymianą np. zużytego osprzętu na jakiś "lepszy-lżejszy". A nieraz więcej da solidna kupa przed zawodami niż magiczna sztyca z karbonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem opony wywaliłem dętki i zalałem mleczkiem.

Opony continental Race King RS na tył  , X king RS na przód - przejechałem dzisiaj rowerem 44 km bajka ten rower szybciej przyspiesza a w zakrętach jedzie jak po szynach.  to już zdecydowanie nie jest zwykła B6 . Waga roweru spadła do 13 kg. Samymi kołami odchudziłem rower o 1,1 kg i uważam , że to świetny wynik jak na mój portfel. Jeździ się tym naprawdę z wielką frajdą nie sadziłem , że te koła tak zmienią właściwości jezdne roweru.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lekkie to one może są, ale według mnie nie warto dla tych kilku gram rezygnować z porządnego amortyzatora jak chociażby reba na rzecz drętwego widła.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Ogólnie ja bym radził się zastanowić czy nie lepiej zacząć polować na okazję, poczekać aż się sezon skończy etc. I jak już będziesz mieć te najważniejsze rzeczy jak rama, koła i widelec to wtedy sprzedać stary rower cały albo przełożyć niektóre rzeczy na nową ramę i dalej szukać okazji już po pozbyciu się części że starej maszyny, wyjdzie taniej i lepiej niż wymieniać po kolei w tym.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Edytowane przez piciu256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił manitou minute/ marvel (to to samo, marvel tapered z osią 15mm na allegro 600-800zł lub 1000 już z dobrym kołem w zestawie, waży około 1600g (ta lepsza wersja) ale pracuje super [emoji14]

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...