PiotrPiotrKRK Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 W Krossie A2 mam 8 rzędową kasetę. Najmniejsze przełożenie ma 11 ząbków. Często na prostych mocno brakuje mi mniejszego przełożenia (w znaczeniu - za dużo kręcę nogami, przy zbyt mały oporze, żeby utrzymać wysoką prędkość). Uzyskanie takiego przełożenie do jazdy z większymi prędkościami to kwestia zmiany kaset na taką z mniejszą ilością ząbków w skrajnym przełożeniu? Pytanie z gatunku januszowych - zdaję sobię sprawę
Ychu Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Nie ma kaset mniejszych niż 11t. Jedyne co Ci zostało to wymiana korby na większą , przykładowo 48 t
beardman Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Nie założysz nic z mniejszą ilością niż 11t z tyłu. To wiązałoby się z większą modernizacją ( o ile dostałbyś u nas w kraju taką kasetę to musiałbyś pewno wymienić piastę itp...). Ale żeby zwiększyć prędkość możesz zwiększyć tarczę w korbie np z 42t na 46t (lub całą korbę jeśli nie masz możliwości wymienić pojedynczej zębatki).
Mod Team Puklus Napisano 15 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2016 Nie ma kaset mniejszych niż 11t. Kasety takowe istnieją ale koszt jest bardzo wysoki i nie pasujący do naszych realiów. Zmiana korby lub też roweru na np szosowy to rozsądne wyjście. Skoro masz 8 biegów korbę masz zapewne 42, myślę ze zmiana na 44 już by dala efekt a największy na 48 oczywiście.
Arni220 Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 A pojemności przerzutki mu wystarczy do blatu 48z?
Mod Team Puklus Napisano 15 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2016 Każda przerzutka 8sp pracuje z 42/48 zębów wiec nie widzę problemu. Pojemność to dyferencja miedzy zębatkami a skoro jest taka sama dla każdej 8sp korby, czemu ma braknąć ?
PiotrPiotrKRK Napisano 15 Czerwca 2016 Autor Napisano 15 Czerwca 2016 Prawdę powiedziawszy rozważam też zamianę mojego 6 letniego Krossa na "coś" bardziej crossowego. Z korbą 48t i łatwą możliwośćią założęnia bagażnika (w a2 nie będzie to niestety takie proste). Także szperam właśnie za czymś godnym w cenie do 1800-1900. Na chwilę obecną Lazaro V3 i Kross Evado 3.0, względnie 4.0
Arni220 Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Każda przerzutka 8sp pracuje z 42/48 zębów wiec nie widzę problemu. Pojemność to dyferencja miedzy zębatkami a skoro jest taka sama dla każdej 8sp korby, czemu ma braknąć ? Przecież on zmieni tylko blat pozostawiając pozostałe dwie zębatki w spokoju, a to oznacza, że różnica pomiędzy największą i najmniejszą zębatką wzrośnie z 20 do ogromnych 26z. Będzie musiał unieść przerzutkę na 1-3mm ponad blat, ale jednocześnie uniesie się dolna część wodzika, który zacznie haczyć o łańcuch w momencie, gdy ten będzie na młynku.
Mod Team Puklus Napisano 15 Czerwca 2016 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2016 A skąd takie przekonanie, skoro wszędzie mowa o całej korbie ? Oczywiście ze zmiana samego blatu to bezsens, bo to nie ma prawa działać poprawnie.
Arni220 Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Ktoś tak sugerował? Ale żeby zwiększyć prędkość możesz zwiększyć tarczę w korbie np z 42t na 46t Teraz to ok, korba w całości i zaskoczy.
beardman Napisano 16 Czerwca 2016 Napisano 16 Czerwca 2016 @Arni220 Jeśli już cytujesz to postaraj się nie robić tego wybiórczo. Tam w nawiasie było jeszcze coś dopisane. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.