TrailBiker Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Witam, obecnie posiadam napęd: - przerzutka tył Shimano SLX RD-M675 SGS Shadow plus - kaseta Shimano SLX CS-HG-81-10 10s 11-36T - korba Shimano SLX FC-M660-10 42-32-24T - manetki Shimano SLX FC-M670 Chciałbym zmienić najmniejszym kosztem na 1x10. Zależy mi na jak największej zębatce z tyłu- nie wiem czy przerzutka obsłuży 42T? i czy da rade to upchnąć w tą kasetę co mam? Czy muszę wymienić całą kasetę? Z przodem nie ma problemu bo planuję zakup 30 lub 32T narrow wide. Dzięki za pomoc jak ogarnąć tył Pozdrawiam
sabZIRO Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Ostatnio dokonywałem konwersji napędu z 3x9 na 1x10 - na razie jeszcze w fazie eksperymentalnej ale takie oto moje sugestie: 1. Korba raczej nie ogarnie Ci zębatki mniejszej niż 32T - łańcuch nie osadzi się bo pająk przeszkadza 2. Przerzutka powinna być okej na 99% - nawet taką zalecają przy konwersjach 3. Zamiast zębatki narrow wide (nietaniej) rozważ obecny trybik i zwykłą prowadnicę łańcucha - to działa całkiem okej 4. Kasetka (albo koronka) docelowo raczej z 42T - na razie testuję w konfiguracji 11-36 ale docelowo będę dawał inną kasetę
TrailBiker Napisano 30 Maja 2016 Autor Napisano 30 Maja 2016 Korby nie zmieniam na pewno, czyli zostaje 32T z przodu, skoro przerzutka ogarnie 42T to też git ale najważniejsze czy da radę rozebrać moją kasetę na tyle żeby wstawić tę zębatkę 42T? i z tego co mi wiadomo to nie wystarczy? i trzeba tam jeszcze inne wymienić ale to próbuję ustalić
sabZIRO Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Kaseta SLX tylko mi się na jakichś artykułach otarła - że trzeba jakieś nity spiłować przy dokładaniu 42T.. ale nie miałem tej kasety nigdy w ręku, więc dalej się nie wypowiem.
TrailBiker Napisano 30 Maja 2016 Autor Napisano 30 Maja 2016 Właśnie też coś takiego słyszałem ale nie potrafię znaleźć na ten temat dokładniejszych informacji... może ktoś się jeszcze wypowie:)
BulletTime Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 podpinam się pod temat chciałbym zmiękczyc swój naped gdyż obecne 24/34 jest dla mnie za twarde do pokonywania nachylen +20%i jazde w wymagającym bardzo cieżkim terenie nie chcę zmiekczac korby mam przezutke shimano xt długi wózek 10 s wg WOOYEK-a do obsługi zębatki 42 t trzeba specjalną na wózek klatkę założyc teraz mam pytanie czy przezutka xt 10 rz obsłuzy kasetę 11s shimano xt 11-40? wywalił bym najmniejsza zębatke 11 -wtedy powstało by 10 rz; i stopniowanie zaczeło by się od 13 t- nie interesuje mnie predkość nie jezdze po asfaltach tylko w cieżkim terenie konkretnie mi chodzi czy xt 10 rz obsłuży 40 t koronkę na kasecie 11 rz xt skoro 24/34 daje 0.71 przełożenie to 24/36 daje 0.66 a 24/40 daje 0.6-więc juz bardziej pluszowo jest niz 0.77 pozdrawiam
marcin_ostrów Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Wywaliłbyś 11 ? Ciekawe jak wtedy przykręcisz kasetę . Kaseta Sunrace : 10 sp ze stopniowaniem 11-40 . A jak ktoś chce 42 , to kaseta Sunrace 11-42 + przerzutka xtm8000 zamiast rad cage . Ta przerzutka chodzi pięknie z manetkami 10sp .
BulletTime Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Czyli kaste 11-40 t obsluzy xt 10s?bez zadnych kosztownych dodatkow? Ta surace jest jakosciowo dobra?
marcin_ostrów Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 11-40 obsłuży , ale tylko 10sp , czli Sunrace . Z 11-40 11 sp nie testowałem
BulletTime Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Może ktoś mi powiedzieć gdzie mogę dostać w PL kasetę sunrace 11-40 bo wszędzie gdzie pytałem jest niedostępna. pozdrawiam
TrailBiker Napisano 31 Maja 2016 Autor Napisano 31 Maja 2016 na allegro są: http://allegro.pl/kaseta-10-rz-11-40t-enduro-sunrace-alu-pajak-wroc-i6175671591.html Właśnie też coś takiego słyszałem ale nie potrafię znaleźć na ten temat dokładniejszych informacji... może ktoś się jeszcze wypowie:) apropos piłowania nitów- może komuś się przyda: http://row-oneup-components.myshopify.com//pages/slx-hg-81-and-xg-1080-cassette-special-instructions
Arni220 Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 wywalił bym najmniejsza zębatke 11 -wtedy powstało by 10 rz; i stopniowanie zaczeło by się od 13 t- nie interesuje mnie predkość nie jezdze po asfaltach tylko w cieżkim terenie Nie ma szans, musiał byś mieć 13z jako wersję ostatnią, a takie do MTB nie istnieją. S kolei szosowe mają zmienioną sekwencję i nie będzie pasował układ zębów, a w dodatku nie da się jej okręcić, bo nie ma jak podpiłować wypustów. Za dużo też kombinujecie upierając się przy korbach 24z. Zmieniając tylko zębatki korby na 36/22 uzyskacie niemal to samo z kasetą 11-36 co korba 38/24 z kasetą 13-40. Jeśli w układzie 22:36 nie podjedziecie pod żadną górkę, to prawdopodobnie pod żadną też nie podjedziecie na 24:40/42. Do tego policzcie koszta, ile kosztuje kaseta Sunrace? 259zł, a XT 11-36 ok. 170zł., Deore już tylko 100zł. To daje oszczędność w dalszej eksploatacji osprzętu. Kupisz jakąś koronkę OnOne 42z, a po zajechaniu kasety kolejną? To daje podwójny koszt, bo te koronki są bardzo drogie. A teraz policzmy wymiany zębatek korby, ok. 80zł 36z i ok. 25zł 22z. Być może da się radę ustawić to nawet pod obecna przerzutkę 2rz, a jeśli nie, to można ją sprzedać i kupić nową, co obsługuje korby 36/22. Na pewno to będzie znacznie tańsze rozwiązanie, a dające taki sam zakres przełożeń.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.