Skocz do zawartości

[napęd] Zmiana 3x10 na 1x10


TrailBiker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

obecnie posiadam napęd:

- przerzutka tył Shimano SLX RD-M675 SGS Shadow plus

- kaseta Shimano SLX CS-HG-81-10 10s 11-36T

- korba Shimano SLX FC-M660-10 42-32-24T

- manetki Shimano SLX FC-M670

 

Chciałbym zmienić najmniejszym kosztem na 1x10. Zależy mi na jak największej zębatce z tyłu- nie wiem czy przerzutka obsłuży 42T? i czy da rade to upchnąć w tą kasetę co mam? Czy muszę wymienić całą kasetę? Z przodem nie ma problemu bo planuję zakup 30 lub 32T narrow wide.

 

Dzięki za pomoc jak ogarnąć tył :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Ostatnio dokonywałem konwersji napędu z 3x9 na 1x10 - na razie jeszcze w fazie eksperymentalnej ale takie oto moje sugestie:

1. Korba raczej nie ogarnie Ci zębatki mniejszej niż 32T - łańcuch nie osadzi się bo pająk przeszkadza

2. Przerzutka powinna być okej na 99% - nawet taką zalecają przy konwersjach

3. Zamiast zębatki narrow wide (nietaniej) rozważ obecny trybik i zwykłą prowadnicę łańcucha - to działa całkiem okej

4. Kasetka (albo koronka) docelowo raczej z 42T - na razie testuję w konfiguracji 11-36 ale docelowo będę dawał inną kasetę

Napisano

Korby nie zmieniam na pewno, czyli zostaje 32T z przodu, skoro przerzutka ogarnie 42T to też git ale najważniejsze czy da radę rozebrać moją kasetę na tyle żeby wstawić tę zębatkę 42T? i z tego co mi wiadomo to nie wystarczy? i trzeba tam jeszcze inne wymienić ale to próbuję ustalić:)

Napisano

Kaseta SLX tylko mi się na jakichś artykułach otarła - że trzeba jakieś nity spiłować przy dokładaniu 42T.. ale nie miałem tej kasety nigdy w ręku, więc dalej się nie wypowiem.

Napisano

Właśnie też coś takiego słyszałem ale nie potrafię znaleźć na ten temat dokładniejszych informacji... może ktoś się jeszcze wypowie:)

Napisano

podpinam się pod temat

 

chciałbym zmiękczyc swój naped gdyż obecne 24/34 jest dla mnie za twarde do pokonywania nachylen +20%i jazde w wymagającym bardzo cieżkim terenie

nie chcę zmiekczac korby 

 

mam przezutke shimano xt długi wózek 10 s

 

wg WOOYEK-a do obsługi  zębatki 42 t trzeba specjalną na wózek klatkę założyc 

teraz mam pytanie 

 

czy przezutka xt 10 rz obsłuzy kasetę 11s  shimano xt 11-40?  wywalił bym najmniejsza zębatke 11 -wtedy powstało by 10 rz; i stopniowanie zaczeło by się od 13 t- nie interesuje mnie predkość nie jezdze po asfaltach tylko w cieżkim terenie

 

konkretnie mi chodzi czy xt 10 rz obsłuży 40 t koronkę na kasecie 11 rz xt

 

skoro 24/34 daje 0.71 przełożenie 

to 24/36 daje 0.66 

a  24/40 daje 0.6-więc juz bardziej pluszowo jest niz 0.77

 

pozdrawiam

 

 

Napisano

Wywaliłbyś 11 ? Ciekawe jak wtedy przykręcisz kasetę . 

Kaseta Sunrace : 10 sp ze stopniowaniem 11-40 . A jak ktoś chce 42 , to kaseta Sunrace 11-42 + przerzutka xtm8000 zamiast rad cage . Ta przerzutka chodzi pięknie z manetkami 10sp

.

Napisano

 na allegro są:

 

http://allegro.pl/kaseta-10-rz-11-40t-enduro-sunrace-alu-pajak-wroc-i6175671591.html


Właśnie też coś takiego słyszałem ale nie potrafię znaleźć na ten temat dokładniejszych informacji... może ktoś się jeszcze wypowie:)

 

apropos piłowania nitów- może komuś się przyda:

 

http://row-oneup-components.myshopify.com//pages/slx-hg-81-and-xg-1080-cassette-special-instructions

Napisano
wywalił bym najmniejsza zębatke 11 -wtedy powstało by 10 rz; i stopniowanie zaczeło by się od 13 t- nie interesuje mnie predkość nie jezdze po asfaltach tylko w cieżkim terenie

Nie ma szans, musiał byś mieć 13z jako wersję ostatnią, a takie do MTB nie istnieją. S kolei szosowe mają zmienioną sekwencję i nie będzie pasował układ zębów, a w dodatku nie da się jej okręcić, bo nie ma jak podpiłować wypustów. 

 

Za dużo też kombinujecie upierając się przy korbach 24z. Zmieniając tylko zębatki korby na 36/22 uzyskacie niemal to samo z kasetą 11-36 co korba 38/24 z kasetą 13-40. Jeśli w układzie 22:36 nie podjedziecie pod żadną górkę, to prawdopodobnie pod żadną też nie podjedziecie na 24:40/42. Do tego policzcie koszta, ile kosztuje kaseta Sunrace? 259zł, a XT 11-36 ok. 170zł., Deore już tylko 100zł. To daje oszczędność w dalszej eksploatacji osprzętu. Kupisz jakąś koronkę OnOne 42z, a po zajechaniu kasety kolejną? To daje podwójny koszt, bo te koronki są bardzo drogie. A teraz policzmy wymiany zębatek korby, ok. 80zł 36z i ok. 25zł 22z. Być może da się radę ustawić to nawet pod obecna przerzutkę 2rz, a jeśli nie, to można ją sprzedać i kupić nową, co obsługuje korby 36/22. Na pewno to będzie znacznie tańsze rozwiązanie, a dające taki sam zakres przełożeń.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...