Skocz do zawartości

[Łańcuch] Dobór nowego + ocena stanu napędu

Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,
dzisiaj wziąłem się po raz pierwszy za czyszczenie napędu, kupiłem też przymiar do łańcucha.
Niestety wyszło na to, że jest nieźle zjechany - model SRAM PC-1071.
Wpada na 0,75, wpada na 1,0, a przy mierzeniu 20 ogniw jest ~257-258 mm zamiast spodziewanych 254 mm.

Aktualnie używam:

Korba: SRAM Apex GXP 53/39z
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6700 10s 11-23

Ściągałem kasetę, czyściłem, korbę bez ściągania, nie mam jeszcze wszystkich narzędzi.
Tak to wygląda obecnie:

http://i.imgur.com/oUeVtYw.jpg
http://i.imgur.com/UQ6q9Io.jpg
http://i.imgur.com/b9mTEvQ.jpg

Nie mam doświadczenia, nie wiem, czy są mocno zajechane, czy jednak jeszcze w dobrym stanie. No i pytanie, jaki tutaj łańcuch wykorzystać? Wymiana kasety i korby na razie raczej nie wchodzą w rachubę, brak środków (a jak już będę wymieniał, to chyba na niższą grupę, to się nie kalkuluje tyle dawać za np. ultegrę). Jeżeli więc te aktualne są nieco zjechane, to chyba lepiej kupić coś tańszego i tak dobijać, aż do wymiany całości? Jak da radę, to wolę coś lepszego.

• Mod Team
Napisano

Po zestopniowywaniu napędu widzę ze deptasz siłowo. Stad taki stan napędu. Zębatki korby do wymiany, kasety nie widać ale chyba tez, skoro masz z przymiaru 1%. Jak jeździsz siłowo to albo:

- kup sobie 2 łańcuchy capagnolo i zmieniaj co 500km

- zacznij jeździć kadencyjnie :P

Napisano

Ok, dzięki za info :)

No to teraz pytanie - co tu lepiej robić? Na pewno zbierać na nowy napęd, to wiem, nawet będę powoli kompletował jak się coś trafi.

A teraz? Jeździć na tym zajechanym łańcuchu dalej, czy jednak kupić jakiś inny, aby przez powiedzmy 2-3 miesiące nie narażać się na ewentualne zerwanie w trakcie drogi? 

Napisano

Nowy łańcuch prawdopodobnie będzie skakał na kasecie więc chcąc wymienić łańcuch musisz i kasetę. Póki nie skompletujesz nowego napędu musisz jeździć na starym łańcuchu.

Napisano