grzech1991 Napisano 25 Kwietnia 2016 Napisano 25 Kwietnia 2016 Cześć Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę roweru. Coś tam wiem, ale daleko mi do kogoś kto się zna... Rower to MTB Scud (w większości na osprzęcie alivio). Przebieg 2800km, nic nie było poza smarowaniem robione w napędzie (tak wiem, nie powinienem tak jeździć). Dzisiaj podczas jazdy, czułem że jedna korba mi się rusza. Bardzo odstawała od roweru, aż odpadła Taki jest efekt: Co mogło się stać? Co potrzebuje kupić i jakie klucze aby naprawić? Wydaje mi się, że padł suport i trzeba klucz do korb, do suportu i sam suport kupić. Dobrze myślę? Z góry dziękuję za pomoc.
Marcin9 Napisano 25 Kwietnia 2016 Napisano 25 Kwietnia 2016 Wydaje mi się, że padł suport i trzeba klucz do korb, do suportu i sam suport kupić. Dobrze myślę? Źle myślisz...Potrzebujesz śrubę do korby i odpowiedni imbus(chyba 8mm) Następnym razem pamiętaj że korbę należy co jakiś czas dokręcać
Ychu Napisano 25 Kwietnia 2016 Napisano 25 Kwietnia 2016 Poruszaj osią - jak jest luz to wymień suport. Co do tego , że odpadła to śruba się odkręciła. Najważniejsze - oś suportu i ramię nie są wyrobione? Na zdjęciu tego nie widać. Jeśli suport sprawny a ramię nie wyrobione to pasuje to zmontować i tyle. Na śrubę nałóż loctite albo coś co ją zabezpieczy przed odkręceniem.
grzech1991 Napisano 25 Kwietnia 2016 Autor Napisano 25 Kwietnia 2016 Luzy na suporcie są wtedy jak zaczynam pedałować i nic się nie dzieje? Co znaczy wyrobione ramie? Śrubę mam więc nie problem, bardziej brak narzędzi w domu. http://allegro.pl/sciagacz-korb-z-raczka-kwadrat-klucz-i5862470208.html Mam też coś takiego, ale domyślam się, że mi to nie pomoże?
mklos1 Napisano 25 Kwietnia 2016 Napisano 25 Kwietnia 2016 Jeżeli dobrze widzę, to w mufie nie ma sporego kęsa "mięsa". Widać gwintu suportu...