Skocz do zawartości

[wybór roweru] Cube/Wheeler/Radon/silverback - do 2500zł


mleczy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

planuję kupić dwa rowery do jazdy po mieście i czasem po wertepach, lasach (ja - 178cm wzrostu, mąż 187cm) zdecydowałam się na MTB. mam jednak pewien problem z podjęciem decyzji.

niżej wstawię kilka linków z moim komentarzem/wątpliwościami. 

 

 

http://allegro.pl/27-5-silverback-slade-amor-powietrze-slx-wyprzedaz-i6098956827.html

to wydaje mi się najlepszy rower osprzętowo, ale wizualnie podoba mi się najmniej. Wiem, że powinnam pójść na kompromis i wybrać dobry osprzęt, ale chyba wygląd też daje jakąś przyjemność z jazdy mimo wszystko... baba ze mnie, no niestety. :icon_lol:

 

http://allegro.pl/rower-27-5-wheeler-xt-amorek-powietrzny-deore-i6061779896.html

ten rower nie ma taperowanej główki, ale może skoro ma powietrzny amorek, to nie będę musiała go nigdy wymieniać? co myślicie?

 

http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-analog-275-2015-p-8045.html

w tym przypadku nie mam pewności co do taperowanej główki, co sądzicie o tym amorku?

 

http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-275/zr-team-275-50/

ten, podoba mi się najbardziej. ma taperowaną główkę więc w przysżłości nie miałabym problemu z wymianą amorka, a do tego cenowo wypada najlepiej.

 

widziałam jeszcze taki https://www.bikeland.pl/rower-kross-hexagon-x8-275-2016.html, ale jest on sporo cięższy od pozostałych. 

 

Dodatkowo jeszcze pytanie czy dla męża 27,5" będzie ok, czy powinien pomyśleć o 29erze?

 

z góry dziękuję za odp.

 

Magda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silverback Slade jest dostępny tylko w rozmiarze 20" - zdecydowanie za duży dla ciebie. Cube Analog nie ma taperowanej główki , a amortyzator to taki podstawowy uginacz. Radon ma bardzo słaby osprzęt i uginacz zamiast amortyzatora - XCT potrafi mieć luz już jako fabrycznie nowy. Mimo braku taperowanej główki Wheeler wypada najkorzystniej , amor powietrzny z tłumikiem , osprzęt na nowym Alivio M4000 + tylna przerzutka XT.

Dla męża przy wzroście 187cm raczej lepsze byłoby koło 29" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie myślę, że z takim amortyzatorem jak w wheelerze, może nie będzie potrzeby wymiany. Jestem oczywiście otwarta na inne propozycje. Więc piszcie piszcie :)

Przyznam jednak szczerze, że w tym przedziale cenowym ciężko o coś lepszego. Nawet sprzedawca w sklepie ze specjalizedami zaproponował od razu wymiane amortyzatora w rowerze z tej polki :D

 

 

[edit]

 

 

Czy ten amorek z wheelera jest ogolnie godny polecenia, czy może jednak lepiej brać pod uwage jakiś rower ze sprężynowcem (może lepszym niż ten SUNTOUR SF14-XCR-AIR-LO-R)?

Nie chciałabym się wbić na mine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR to przyzwoity amortyzator z tłumikiem i ciężko w tej cenie znaleźć lepsza alternatywę. Amortyzatory sprężynowe odchodzą powoli w zapomnienie i dostępne są tylko jako najniższe modele (są bardziej uginaczami niż amortyzatorami). Fakt amor sprężynowy może być tak samo dobry (albo lepszy) niż powietrzny ale warunkiem jest dobry tłumik i dobranie sprężyny pod wagę użytkownika (powietrzny pozwala na takowa regulację dla każdego indywidualnie) - porządnego amora sprężynowego obecnie praktycznie nie dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba faktycznie zdecyduję się na wheelera.

Silverback ma wszystko czego szukam, ale rozmiar faktycznie może okazać się zły, zwłaszcza przy zakupie wysyłkowym, bo nie mam możliwości sprawdzenia tej ramy. W tak dobrej cenie innego nie mają, szkoda.

 

Dziękuję za pomoc.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podłączyć się do wątku - bo też szukam możliwości okazyjnego zakupu roweru XC 27,5 / 29 cali do rekreacyjnej jazdy po wielkopolskich, raczej płaskich, drogach gruntowych, leśnych i poza scieżkami.

 

Wheeler wygląda interesująco.

Ja znalazłem jeszcze w kilku sklepach internetowych GT Avalanche 27,5" Elite model 2015:

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2015-gorskie/xc-sport/avalanche-275/avalanche-275-elite

 

Wg mojej oceny:

 

Amortyzator - Wheeler ma lepszy amortyzator niż GT, ale GT ma blokadę amortyzatora z kierownicy:

- Wheeler: SR SUNTOUR SF14-XCR-AIR-LO-R

- GT: SR Suntour XCR 32RL DS lockout

 

Przerzutki i manetki - GT lepsze

- Wheeler:

Przerzutka przednia: SHIMANO ALIVIO FD-M4000
Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE XT  / 9-SPEED
Manetki: SHIMANO ALIVIO ST-M4050 SHIFT LEVER INCLIDE DISC BRAKE LEVER

- GT

Przerzutka przednia    Shimano Deore FD-M610
Przerzutka tylna    Shimano Deore Shadow, RD-M610-SGS
Manetki    Shimano Deore, SL-M610

 

Korba i kaseta - GT jest "szybszy" (korby 42-32)

- Wheeler:

Korba suportowa: SHIMANO FC-M4000 40X30X22T

Kaseta: SHIMANO CS-HG30-9 11-34T / 9-SPEED

- GT:

Korba    FSA CK-725STT, 42/32/24T
Kaseta Shimano CS-HG50-10, 11-36T, 10-Speed

 

Hamulce - Hamulce Shimano BR-M355 nie mają najlepszej opinii, czy Alivio są lepsze ?

- Wheeler

Hamulce: SHIMANO ALIVIO BR-M4050 DISC BRAKE F: 180 / R: 160MM ROTOR

- GT:

  Hamulce Shimano BR-M355, Hydraulic Disc, W/ 160mm Rotor SM-RT30

 

 

Opony:

- Wheeler - na zdjęciach na aukcji są chyba jakieś noname, ale przy cenie wheelera zostały by fundusze na to, żeby zmienić opony na chaoyang victory 27,5 x 2,1

- GT WTB nano - mogą być

 

Pedały- wolę "górskie" Wheelera niż platformowe GT

- Wheeler - górskie:

Pedały: WELLGO C-127

- GT - platformowe:

PedałyGT Slim Line Flat Pedal, Cast Alloy

 

Prosiłbym doświadczonych forumowiczów o ocenę:

Wg mnie:

- Wheeler ma lepszy amortyzator i pedały, które bardziej mi pasują, i gorsze opony (ale niższa cena zakupu pozwalała by je wymienić)

- GT ma gorszy amortyzator, ale blokowany z kierownicy (to dla mnie ważne do jazdy po mieszanych miejsko - podmiejsko - leśnych drogach), lepsze przerzutki, jest "szybszy", ma lesze opony

- hamulce - sam nie wiem ?

- co jeszcze istotnego pominąłem w specyfikacji ?

Który rower oceniacie wyżej do REKREACYJNEJ jazdy ?

Czy GT, pomimo gorszego amortyzatora nie będzie lepszym wyborem ?

 

 

 

 

 

 

 

 


Heh właśnie doszedł jeszcze jeden kandydat - ten ma chyba najlepsze hamulce i opony, ale amortyzator kiepski i z blokadą :) :)

 

Rower Kross LEVEL R6 2015 - 2974 PLN

http://www.arkus.sklep.pl/rower-kross-level-r6-2015-p-7294.html

 

Rama Aluminium Lite Kolory czarny / grafitowy / zielony mat Rozmiar S, M, L, XL Widelec Suntour XCR 32 RL Coil (skok 100mm, blokada) Tylny amortyzator - Ilość biegów 30 Przerzutka przód Shimano Deore FD-M611 Przerzutka tył Shimano SLX RD-M670 SGS Shadow Hamulec przód Avid DB1 (hydrauliczne, tarcza 160mm - S, M, 180mm - L, XL) Hamulec tył Avid DB1 (hydrauliczne, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Avid DB1 (hydrauliczne) Manetki Shimano Deore SL-M610, 10 speed Korby Shimano Deore FC-M610 42/32/24T Suport Shimano SM-BB52 Łańcuch Shimano CN-HG54 Kaseta / Wolnobieg Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T Piasta przód Joy Tech D041DSE Piasta tył Joy Tech D142DSE Opony Schwalbe Rapid Rob 27,5"x2,1" Obręcze WTB Speed Disc i19 27,5" Kierownica Kross Sport Components (aluminium, prosta XS,S-660, M,L,XL-680 31,8mm) Wspornik kierownicy Kross Sport Components (aluminium, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła Kross Sport Components (aluminium, 27,2mm) Stery VP A41AC pół-zintegrowane Siodło Kross VL-1489 Chwyty Kross piankowe Pedały Aluminium VP-519A Waga 13,9

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już kupiłam Wheelera. Rowery, które podałeś przekraczają moją granicę do 2500zł.  W tej cenie nic lepszego niż ten Protron 300 nie da się znaleźć IMHO.

Chodzi on cichutko, płynnie i daje naprawdę dużo przyjemności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...