Skocz do zawartości

[v-brake] Jak je dobrze wyregulować?


Wilku89

Rekomendowane odpowiedzi

Nie moge sobie dobrze wyregulowac v-brakeow, gdyz poniewaz, gdy linke sobie przy szczece naciagam, to jeden klocek styka sie z obrecza,a drugi jest znacznie dalej od niej. Biore sie za srubki przy szczekach, bawie sie i bawie i nic. wkrecam na max ta srubke, gdzie klocek sie styka z obrecza, i owszem jest troszke dalej juz, ale trze niemilosiernie :( Slyszalem, ze nie mozna miec mocno naciagnietej linki przy szczece, bo wtedy mimo regulacji klocki bedą trzec o obrecz, a gdzie indzej slyszalem, ze naciag linki nie ma znaczenia. Jak dobrze wyregulowac v-brake? Tzn lubie miec klamke taka żylete, wiecie ocb :twisted: ale i zeby klocki byly ustawione w tej samej odleglosci od obreczy i nie tarly o nią. Pomozcie krok po kroku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL google power ! :( Albo szukajka

1. Ustawiasz naciag linki tak [sruba 5 przy mocowniu linki na jednym z ramion],aby byla wystarczajaca odleglosc miedzy ramionami[tzn konkretnie klocki musza byc na tyle szeroko zeby byla mozliwosc tak wyregulowac v-brake zeby nie ocierało o obrecz...poprostu jak masz idelanie proste koło to niech to będzie szerokosc obreczy + 2mm]

2. Po ustawieniu naciagu ogólnego regulujesz siłę danego ramienia srubami w ramionach. Jak wkrecasz tą srube to to tamie się oddala od obręczy. Poprostu musisz to dobrze ustawic[jak masz slabe hamulce najlepiej co przekrecisz nacisnij 2-3 razy klamke zeby zobaczyc prawdziwy efekt]. To tyle :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilku bialykom ma racje ;p. To jak wkreciles tą na maxa to sprobuj wykrecic drugą. A dwa - grzebales cos przy srubach mocujacych v-brake do amora/ramy? BO moze ci sie przestawil "drucik" ktory robi za naciąg calej v-ki... są zazwyczaj na niego 3 miejsca w ramie/amorze i jak on ci sie w jednek przestawil to trzeba pierwsze wziasc i jes ustawic w te same otwory[tzn kazde ramie ma swoj drucik ;)].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie pomogło to http://www.bikeboard.pl/index.php?d=porady&g=34&art=426 Wykorzystałem patent z podłożeniem kart pod klocki. Tylko jednej rzeczy nie kumam, niech mnie ktoś oświeci. Czy linka powinna być mocno naciągnięta? Ja specjalnie mamę zawołałem do całej operacji żeby linka byla mocno naciągnięta a sam dokręciłem śrubę ;) Wszystko jest ok tylko nie wiem czy dobrze zrobiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja jest taka że zanim sie zabierzesz do roboty zapoznaj się z budową poszczególnych częsci. Wtedy na pewno wyjąśni się co nieco, bo z tego co widzę to na razie zero kumacji..p.s a poza tym myśle ze swoje perypetie mogłeś spokojnie kontynuować w poprzednim temacie zamiast zakładać nowy :|

 

EUREKA chyba wiem czego wilku nie ma. Sprężyna to nie typowa spreżyna tylko właśnie ten pręt biegnący wzdłuż ramienia hamulca. Teraz kumasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE CHŁOPIE PROŚCIEJ SIE NIE DA!!!!!!!!!!! MUSIALBYM CI FOTKI ROBIC KROK PO KROKU I DOKLADNIE OPISY ROBIC!!! Sory ale mi za to nikt nie placi - napisalem ci wszystko jak sie to robi jak bys zdjal v-brake obejrzal ze wsyzsktich stron zobaczyl na mocowanie to musialbys byc kompletnym łomem zeby nie wiedziec o czym mowimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra odkrece, ale jak odkrece i wloze sprezynke w srodek, to wtedy te srubki przy szczece mam wykrecic na maksa, czy ustawic by klocki bylo rownolegle do obreczy?

 

wykrecilem z piwotow... i teraz nie wiem o jakiej tru sprezynie jest mowa, oraz gdzie ja wlozyc, musze miec fote...

 

aaa mam trzpien juz wiem co to i srodkowy otworek w ramie, dobra wloze zobcze co wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany Wilku......piszesz w róznych postach ze się wybierasz na maratony a podstawowych rzeczy naprawić nie umiesz?? :D . Co bys zrobił na maratonie gdybys złapał drobną usterke??

Kup sobie na allegro ta ksiązke o serwisowaniu rowerów gdzie wszystko dokładnie opisali z rysunkami...a jak wciąż nie bedziesz umiał..to daj sobie spokoj i zanies do serwisu. Bo coś czuje że w rowerku zorbisz więcej szkody niz pozytku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu jak mam obydwie srubki regulacyjne przy szczekach wykrecone ma maxa to jden klocek jest blizej a drugi dalej od obreczy? reguluje i gdy wkrece na maxa srubke przy tym ktory jest blizej to jak naciagne linke tak jak chce to i tak skubaniec styka sie z obrecza. Mam nadzieje, ze swoj problkem wyrazilem jasno i czytelnie i teraz mi pomozecie go naprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...