Skocz do zawartości

[Cross] NRX czy Paragon


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję porady odnośnie wyboru amorka do krossa evado 4.0 z 2013. Poszukiwania zawęziłem do dwóch modeli

RockShox Paragon Gold TK Solo Air 28” 

Lub

Suntour SF13-NRX-E-RL 700C Air 

Oba dostepne w podobnej cenie ok. 150 euro.

Czy były te amortyzatory bezpośrednio porównywane? Jak wygląda serwis tych dwóch modeli? Który z nich wydaje się lepszą opcją? Czy opłaca sie dołożyć do czegoś lepszego (nrx s, vogue rst)Może istnieje jakaś lepsza alternatywa?

 

Jeżdżę trasy 30-80 km szutr, asfalt. Nie zależy mi na każdym urwanym gramie, a bardziej na konforcie i niezawodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie myślisz o ofercie z bike-discount.de , jeśli tak to ten Paragon Gold do ciebie nie będzie pasował bo ma rurę tappered a w twoja rama jest na zwykła 1 1/8.

Mimo wszystko lepiej wybrać Suntoura ze względu na lepszą dostępność ewentualnych części zamiennych i serwis (forumowicz @@ACTIVIA jest dystrybutorem Suntoura). RS Paragon to egzotyczny produkt w Polsce i w przypadku awarii będą problemy z częściami i serwisem (polski dystrybutor Rock Shoxa nie najlepiej sobie radzi z naprawami nawet popularniejszych modeli).

 

P.S.

Popraw temat na [...] http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie paragon gold jest dużo lepszy od E-RL głównie że względu na:

 

- rozbieralny/serwisowalany tłumik (trwałość i możliwość zmiany charakterystyki pracy poprzez wymianę oleju)

- aluminiowa rura sterowa (lżejszy ze 150g)

- dolne lagi zalewane olejem - większą trwałość

- prawdopodobnie (nie pamiętam jak jest w gold ale w sprężynowy silverach są) gąbki olejowe

 

Można kupić z prostą sterówką za 150EUR np. w bike24.com

 

Co do serwisu gwaranyjnego to RS tak jakby go pl nie miał ale kupując za granicą i tak bez znaczenia. Jeśli chodzi o okresowe serwisowanie to każdy warsztat który robi RS bez problemu zrobi paragona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że potrzebuję amor z rurą prostą. Dokładnie mam na oku te dwie oferty:

http://www.bike-discount.de/de/kaufen/suntour-sf13-nrx-e-rl-700c-air-federgabel-schwarz-411766/wg_id-8729

 

https://www.bike-components.de/de/RockShox/Paragon-Gold-TK-Solo-Air-28-Federgabel-p39562/

 

Oprócz spraw serwisowych coś jeszcze przemawia na korzyść NRXa?

Technicznie paragon gold jest dużo lepszy od E-RL głównie że względu na:

 

- rozbieralny/serwisowalany tłumik (trwałość i możliwość zmiany charakterystyki pracy poprzez wymianę oleju)

- aluminiowa rura sterowa (lżejszy ze 150g)

- dolne lagi zalewane olejem - większą trwałość

- prawdopodobnie (nie pamiętam jak jest w gold ale w sprężynowy silverach są) gąbki olejowe

 

Można kupić z prostą sterówką za 150EUR np. w bike24.com

 

Co do serwisu gwaranyjnego to RS tak jakby go pl nie miał ale kupując za granicą i tak bez znaczenia. Jeśli chodzi o okresowe serwisowanie to każdy warsztat który robi RS bez problemu zrobi paragona.

Dzięki za rzeczowy wpis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam cię 

Sam ostatnio miałem klienta z paragonem na serwis bo kupując u HH po 3 miesiącach nabył luzy na slizgach. HH odrzucił ta gwarancję twierdząc że to wina złego użytkowania. Twój wybór.  Zajmuje się Suntourem od lat i przynajmniej co do gwarancji serwisu oraz części zamiennych nigdy nie miałem problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie będąc w Polsce, ze względu na serwis, zdecydowałbym się na Suntoura. Rower będzie jednak użytkowany za granica, więc ten argument nie ma dla mnie znaczenia. Podstawowe czynnosci zwiazane z amorem chcialbym wykonywac sam (wymiana oleju etc.), ale różnicy zasadniczej w komplikacji pomiedzy tymi modelami modelami raczej nie ma?

Jak wygląda sprawa z regulacją tłumienia? Jest to na tyle ciekawa opcja (pryzpominam - dla amatora), żeby dorzucić 1/3 ceny, aby kupić amor z ta regulacją? Wymiana oleju o innej gęstości nie będzie miała podobnego efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jak pisałem RS w PL serwisu gwarancyjnego praktycznie nie na. Kupując jednak w DE gwarancję załatwia się przez sklep (w sprawie obsługi posprzedażowej mamy w stosunku do Niemców sporo do nadrobienia).

Druga sprawa - zaraz po zakupie RS warto zmienić mu olej w dolnych lagach co można zrobić w warunkach domowych w 15min (koszt 100ml oryginalnego 15W to coś koło 10zł w PL). Po takim zabiegu, typowym dbaniu o amortyzator, stosowaniu zgodnie z przeznaczeniem oraz w miarę regularnych serwisach będzie służył przez lata.

Jaki amor by nie był to bez min obsługi i intensywnym użytkowaniu można załatwić go w któcej noż 3m-ce.

@trym: w rozważanym przez Ciebie NRX oleju sam nie wymienisz ze względu na nierozbieralny tłumik (wymienia się cały tłumik, który tani nie jest). Regulacji odbicia nie posiada ani jeden ani drugi tyle że w RS można to osiągnąć zmieniając olej w tłumiku na inny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jak pisałem RS w PL serwisu gwarancyjnego praktycznie nie na. Kupując jednak w DE gwarancję załatwia się przez sklep (w sprawie obsługi posprzedażowej mamy w stosunku do Niemców sporo do nadrobienia).

Druga sprawa - zaraz po zakupie RS warto zmienić mu olej w dolnych lagach co można zrobić w warunkach domowych w 15min (koszt 100ml oryginalnego 15W to coś koło 10zł w PL). Po takim zabiegu, typowym dbaniu o amortyzator, stosowaniu zgodnie z przeznaczeniem oraz w miarę regularnych serwisach będzie służył przez lata.

Jaki amor by nie był to bez min obsługi i intensywnym użytkowaniu można załatwić go w któcej noż 3m-ce.

@trym: w rozważanym przez Ciebie NRX oleju sam nie wymienisz ze względu na nierozbieralny tłumik (wymienia się cały tłumik, który tani nie jest). Regulacji odbicia nie posiada ani jeden ani drugi tyle że w RS można to osiągnąć zmieniając olej w tłumiku na inny).

Sa modele NRX wersji E-RLR oraz S-RLR i te modele mają regulacje tlumienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są ale S-RLR najtaniej widziałem za 200 eurasów i w tej cenie wyłącznie taper. Nie widziałem natomiast w ciągu ostatnich 2 lat E-RL-R w rozsądnej cenie.

Montowałem w lutym dla znajomych dwa rowery na tych "esach" i amor naprawdę pod każdym względem kompletny. Może kiedyś sam się skuszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie znalazłem NRX S w dobrej cenie:

https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Teile/Federung/Federgabeln/SR-Suntour-Federgabel-NRX-S-RLO-28-Zoll.html[/ URL]

 

oraz coś w podejrzanie dobrej cenie:

http://www.radonline.de/suntour-nrx-s-rl.html

 

Gdzie tkwi haczyk?

 

Na początku myślałem, że znajdę coś o skoku 75 mm, ale przy cenach 63mm raczej zdecyduje się na kosztowy kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz coś w podejrzanie dobrej cenie:

SR Suntour NRX S 28/255-00 1/8 rLO D s-glän Steuersatz online bestellen bei RADONLINE.de

Gdzie tkwi haczyk?

 

W roczniku - prawdopodobnie 2011/12. Późniejsze modele miały mocowanie hamulca PM, a ten ma jeszcze IS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie znalazłem NRX S w dobrej cenie:

https://shop.zweirad-stadler.de/Fahrrad-Teile/Federung/Federgabeln/SR-Suntour-Federgabel-NRX-S-RLO-28-Zoll.html[/ URL]

 

oraz coś w podejrzanie dobrej cenie:

http://www.radonline.de/suntour-nrx-s-rl.html

 

Gdzie tkwi haczyk?

 

Na początku myślałem, że znajdę coś o skoku 75 mm, ale przy cenach 63mm raczej zdecyduje się na kosztowy kompromis.

 

 

Haczyk jest w tym że mają wsadzone kartridże z niskiej półki. Tak samo ja mógł bym wsadzić do tych nowych NRX-ach wersji E-RLR 2015/2016 kartridż z modelu XCM-a H-LO pod koło 29" co jest cena 4 krotnie niższa niż ten z wersji E-RLR i sprzedawać te amorki sporo taniej, Przez to przy zakupie zawsze trzeba uważać bo często jest właśnie jakiś haczyk

Miałem ostatnio klienta że kupił w innym sklepie nowego amorka wersji S co dał ponad 1000zł bo z zapytaniem o poradę nic tu na forum nie napisał bo mu się nie chciało, a teraz narzeka bo jest tam kartridż który stosowany jest w wersjach D-RL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo "prawdziwy" S-RL-R z rozbieralnym tłumikiem albo paragon. Te wynalazki co znalazłeś to będzie coś pokroju E.

Rozbieralny tłumik zaserwisujesz za kilkanaście złotych. Nowy cartridge to pewnie mim. stówka.

Zgodnie ze specyfikacją NRXa wszystkie modele aktualne są z kartridżem. Wcześniejsze modele mają inną budowę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chyba w każdym suntorze tłumik jest w postaci wymiennego cartridga w przeciwieństwie do np. RS gdzie po prostu tłok tłumika pracuje wewnątrz górnej goleni. Tyle, że w esach cartridge taki dało się po prostu rozkręcić (czego producent chyba i tak nie przewidywał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim na pomoc. Zdecydowałem się na RS Paragon. Główne powody to cena, pozytywne opinie na necie, budowa bez kartridżów a co za tym idzie tani serwis.

Na koniec mam jeszcze pytanie odnośnie montażu. Trzeba dodatkowo coś dokupywać do widelca? Chodzi mi o jakieś małe pierdółki typu gwiazdka ahead etc.. Pompkę do amortyzatorów naturalnie będę miał.

Czemu zaleca się też wymianę oleju przed pierwszym użyciem? Olej traci swoje właściwości podczas pracy. Nawet jeśli amor miałby być zalany  2 lata temu, raczej nie powinno to wpłynąć na jego pracę/trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał skrócić rurę sterową (w fabrycznie nowym widelcu ma ona 265mm) , nabić nową gwiazdkę oraz zdemontować dolną bieżnie sterów ze starego widelca i zamontować na nowym.

Olej zaleca się wymienić ze względu na dość powszechnie występujące "suchoty"  w nowych RS (często bywa, że jest go zdecydowanie mniej niż zalecane w manualach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz od razu zmieniać oleju tylko po prostu zrób mu przyspieszony serwis podstawowy (zamiast zalecanych o ile pamiętam 200h jazdy zrób np. po 50-70).

Przed cięciem sterówki przymierzyć wszystko, razem łozyskami, mostkiem i podkładkami dystansowymi. Do cięcia zabezpieczyć golenie przed opiłkami metalu (wsadzić kawałek szmaty w rurę sterową nieco poniżej wysokości cięcia, z zewnątrz również obwinąć szmatą poniżej cięcia. Po przecięciu i wygładzeniu krawędzi wyciągnąć szmatę z rury w kier przeciwnym do goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Amortyzator kupiony. Niestety przyszedl niezgodny z opisem na stronie. Zamiast modelu z roku 2016 przyslali mi model z 2014. Mozna w jakikolwiek sposob przesledzic, czy w RockShox Paragon nastapily jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne? Sklep zaoferowal dodatkowo 10% znizki w ramach przeprosin za niezgodny opis z towarem i szczerze mowiac, jesli sam amortyzator sie nie zmienil, nie bedzie mi sie chcialo bawic sie w odsylanie i zamawianie aktuaönej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...