Skocz do zawartości

[do 1500 zł] zakup roweru crossowego dla dziewczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. To forum jest dla mnie bardzo przydatne, już raz pomogliście mi podjąć decyzję o zakupie roweru, dlatego potrzebuje kolejnej pomocy :) Chciałbym kupić rower dziewczynie, jest to osoba początkująca i dopiero powoli zaczyna łapać "bakcyla" rowerowego, no ale od czegoś musi zacząć tę przygodę. Chciałbym jej kupić crossa damskiego jakiegoś , ponieważ 90% jazdy będzie na asfalcie reszta to jakiś szutr ewentualnie przejazd przez jakieś pola. Na crossach się kompletnie nie znam więc jak mogę liczyć na waszą pomoc to będę mega wdzięczny. Chciałbym nowy rower, chyba że będzie jakaś okazja kupić używkę w fajnym stanie, albo  nówkę z poprzednich lat. 
Z góry dzięki WW :)

Napisano

Jaki wzrost i dł.nogi ma dziewczyna ?

Są fajne ceny na Rometa Orkana 3.0 2014 , 19" http://allegro.pl/rower-crossowy-romet-orkan-3-0-d-mega-wyprzedaz-i5833311397.html lub nieco droższa 17" http://allegro.pl/rower-28-17-romet-orkan-3-0-d-cross-w-wa-i5594368335.html , ciekawie również się prezentuje Miles 18" http://allegro.pl/rower-crossowy-miles-x-comp-d-14al28-i5631792490.html . Za zaoszczędzone pieniądze można dokupić jakieś akcesoria np. licznik , błotniki.

Napisano

Cześć. To forum jest dla mnie bardzo przydatne, już raz pomogliście mi podjąć decyzję o zakupie roweru, dlatego potrzebuje kolejnej pomocy :) Chciałbym kupić rower dziewczynie, jest to osoba początkująca i dopiero powoli zaczyna łapać "bakcyla" rowerowego, no ale od czegoś musi zacząć tę przygodę. Chciałbym jej kupić crossa damskiego jakiegoś , ponieważ 90% jazdy będzie na asfalcie reszta to jakiś szutr ewentualnie przejazd przez jakieś pola. Na crossach się kompletnie nie znam więc jak mogę liczyć na waszą pomoc to będę mega wdzięczny. Chciałbym nowy rower, chyba że będzie jakaś okazja kupić używkę w fajnym stanie, albo  nówkę z poprzednich lat. 

Z góry dzięki WW :)

 

Warto zainteresować się rowerem na kołach 29 cali, gdyż na 100% do jazdy rekreacyjnej odczuje znacznie większy komfort przemieszczania się, opony nie muszą być wąskie, gdyż przy prędkościach do 25km różnic w oporach toczenie się nie odczuwa znacznych - a już kilka razy widziałem jak ktoś wywinął orła po wpadnięciu przednim kołem w kratki studzienek ulicznych.

Napęd nie musi być nawet 9-cio rzędowy - spokojnie wystarczy 8-rzedowy - tym bardziej, że ze względu na szerszy łańcuch i większy skok łatwiej wyregulować taki napęd.

Z dobrej przyzwoitej oferty mogę np. coś takiego polecić:

http://superiorbikes.eu/pl/bikes/detail/260

. . . w Polsce kupisz nowy w okolicach 1700pln w sklepie - trzeba poszukać.

Napisano

wzrost 170 a dl nogi około 87 cm jak dobrze zmierzyłem ;p 1700 zł ten model co wysłałeś ? Tam cena jest około 2800...  ale i tak 1700 przekracza limit mój cenowy,,

Napisano

Warto zainteresować się rowerem na kołach 29 cali, gdyż na 100% do jazdy rekreacyjnej odczuje znacznie większy komfort przemieszczania się, opony nie muszą być wąskie, gdyż przy prędkościach do 25km różnic w oporach toczenie się nie odczuwa znacznych 

W życiu większej głupoty nie słyszałem. Spróbuj na idealnie prostej drodze utrzymać prędkość na przykład 25 km/h na oponkach najpierw Schwalbe Marathon Plus 700x35C (typowa opona Cross) nabitej do 5 bar, a potem spróbuj utrzymać ta samą prędkość na oponach 29 x 2,25 Schwalbe Rapid Rob (typowa opona w 29er) nabitej do 2,5 bar. Aż jestem ciekaw na której Ci będzie lżej i łatwiej... Poza tym zobacz jak łatwo na asfalcie przyspiesza cross, a jak MTB na tych 2,25. 

 

Pozdrawiam

Napisano

W życiu większej głupoty nie słyszałem. Spróbuj na idealnie prostej drodze utrzymać prędkość na przykład 25 km/h na oponkach najpierw Schwalbe Marathon Plus 700x35C (typowa opona Cross) nabitej do 5 bar, a potem spróbuj utrzymać ta samą prędkość na oponach 29 x 2,25 Schwalbe Rapid Rob (typowa opona w 29er) nabitej do 2,5 bar. Aż jestem ciekaw na której Ci będzie lżej i łatwiej... Poza tym zobacz jak łatwo na asfalcie przyspiesza cross, a jak MTB na tych 2,25. 

 

Pozdrawiam

 

Nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, gdyż nie najlepszy przykład podałeś, tym bardziej, że temat dotyczy w miarę komfortowej jazdy rekreacyjnej po bulwarach, alejkach rowerowych i czy łatwych drogach szutrowych w jakiejś puszczy lub innym lesie.

Porównywanie opony typowo "szosowej/asfaltowej" do opony o średnicy/szerokości 2,25'' i to jeszcze marki Schwable, która ma "tendencje" do stosowania wyższych profili, to nie o to mi chodziło. W rowerach miejskich/crosowych stosuje się naprawdę wąskie opony, które na warunki miejskie jak np. Kraków są najzwyczajniej niebezpieczne, gdyż dziury są naprawę spore w jezdniach i chodnikach, nadal są stosowane różnego rodzaju kratownice stalowe jako przykrycie odwodnień itp... - do tego dochodzą tory tramwajowe i inne tego typu przeszkody jak kostka brukowa. Opona o szerokości 1,75 cala jest naprawdę mało komfortowa na takie warunki - po prostu cały czas trzeba mieć na uwadze, że na czymś można zaklinować przednie koło - i fik przez kierownicę na głowę.

 

Odnośnie oporów toczenia - to utrzymanie 20-25km na alejce rowerowej zależy nie tyle od szerokości opony, co w pierwszej kolejności od ciśnienia w kole i rodzaju bieżnika. 2,5 atm w kole rowerowym, to już można uważać za przysłowiowy "lekki kapeć" szczególnie w oponach ze zbrojeniem kevlarowym - 3,5 do 4, 2 atm to jest optymalnie do jazdy "codziennej" - powyżej tego i tak jest bardzo trudno utrzymać nawet po jednym dniu ciśnienie wyższe nić 3,8 atm - najzwyczajniej klasyczne dętki tego nie utrzymują.

Jeśli zostajemy przy marce Schwable to moim zdaniem konfortową oponą na dziury miejskie jest "Smart Sam" w rozmiarze 54-622 (29 x 2.10)

http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html

. . . jak zwrócicie uwagę jest to opona, która w fragmencie "czołowym" ma praktycznie ciągły bieżnik, bez znaczących odstępów między klockami. Dopiero na bokach, które "nie pracują" powyżej ciśnienia 3 atm są "klocki terenowe", które to natomiast pozwalają utrzymać równowagę przy pochyłach i np. przy pokonywaniu skośnie krawężników, itp... Opona jest zaokrąglona i z tego co widzę to właśnie tego typu opona jest najpopularniejsza w tanich rowerach seryjnych a nie "Rapid Rob", która jest jedną z typowych opon "klockowych".

 

Odnośnie dynamiki jazdy, a tym samym przyspieszeń, to większe znacznie na "alejkach miejskich" ma średnica kół i odstęp skokowy miedzy zębatkami przedniego korbowodu. Im mniejsza średnica kół tym łatwiej takie koło rozpędzić do "prędkości znamionowej", a im mniejsze różnice między zębatkami przedniego korbowodu - to tym bardziej można nabierać prędkości maksymalnej w krótszym czasie. Za małe skoki miedzy zębatkami przednimi można uznać 8T np. korbowód 24-32-40T.

wybór to będzie cross na pewno. Teraz tylko pytanie jaki rozmiar ramy szukać no i firmę. Ten Orkan 3.0 bardzo fajny 

 

Odnośnie rozmiaru ramy - to trzeba/warto się przymierzyć przed kupnem w jakimś sklepie. Jeśli to ma być prezent niespodzianka to dla dziewczyny o w zroście 170cm to można przyjąć ramę za optymalną o wysokości (od osi suportu do zacisku sztycy) około 18-19 cali (dużo zależy od całości geometrii). Znacznie lepiej jest kupić rower ciut za duży - niż ciut za mały.

Długość ramy (odstęp równoległy od sztycy podsiodełkowej do osi mocowania amortyzatora) można trochę regulować dobierając długość mostka kierownicy.

 

Przy wyborze roweru, zwróć jeszcze uwagę na zwrotność/skrętność roweru - w dużej mierze odpowiada ze to długość tylnego widelca. Porównaj sobie odstęp tylnego koła od rurki podsiodełkowej w tym Romecie do odstępu koła tylnego w tym Superiorze. Te dwa porównania są są typowe do poznania zasady - ten Superior ma jak zwrócisz uwagę wygiętą rurkę podsiodełkową na wysokości mocowania przedniej przerzutki. Przesunięcie tylnego koła bliżej przedniego powoduje, że rower jest bardziej zwrotny - lepiej się skręca - i to się odczuwa na plus.

 

Przymierzając się do rozmiaru ramy - wysuwasz optymalnie dla dziewczyny sztyce podsiodełkową (tak aby jak siedzi na siodełku i pedałuje miała prawie całkowicie wyprostowane nogi gdy pedało znajduje się w skrajnie dolnym położeniu - tylko lekko noga ugięta w kolanie) - i wtedy sztyca powinna być wysunięta około 20cm od zacisku do mocowania siodełka. Tak ogólnie można to przyjąć - wysuwanie wyżej sztycy powoduję wiele negatywnych przyczyn - np. znaczne zwiększenie dźwigni siły działania na zacisk sztycy, lub przenoszenie "środka ciężkości masy jezdnej" bliżej tylnej osi roweru, przy podjazdach bardziej podrywa przednie koło.

 

PS:

Zwróć uwagę na korbowód przedni w Romecie 48T-38T-28T, jest on tzw. "szybki", czyli będzie wymagał większej siły pedałowania, lub stosowania większych zębatek z tyłu.

Napisano

 

wzrost 170 a dl nogi około 87 cm jak dobrze zmierzyłem

 

Nie ma się co krępować tylko dobrze zmierzyć - akurat ten wymiar jest bardziej istotny od wzrostu ...

Bo musi  mieć nogi do samej szyi chyba? :)

Napisano

wzrost 170 a dl nogi około 87 cm jak dobrze zmierzyłem ;p 1700 zł ten model co wysłałeś ? Tam cena jest około 2800...  ale i tak 1700 przekracza limit mój cenowy,,

 

Authora jeszcze dostaniesz do 1500pln ale raczej bez hamulców tarczowych.

Natomiast masz tu linka do fajnego miernika wzrostu pod ramę (przełącz na zakładkę Geometria):

http://pl.author.eu/damskie/crossowe-damskie/author-grand-asl-2016-ua42866701

 

PS:

Ja ostatnio przymierzałem się do kupna Rometa, ramy mają takie jakie mają - niestety nie są one projektowane przez nich - tylko wybrane z Chińskiego katalogu producenta (co w sumie jest powszechnie stosowane i nic w tym złego nie ma). Jednak ze względu na cenę do jakości odpadł Romet i Author i padło na Superiora, który miał najbardziej rozwojową ramę i całość wyniosła poniżej 2000pln + tzw. "przydasie", jak inne manetki, pedały, chwyty, zacisk podsiodełkowy na 2 śruby.

Ale w cenie do 1500pln śmiało można polecić Rometa z poprzednich serii.

Popatrz jeszcze w Decatlonie - to można polecić ze względu na serwis i gwarancje - po prostu nie musisz się użerać co obejmuje gwarancja co nie - naprawiają, wymieniają bez większego problemu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

zmiana decyzji :) wszystko będzie sprowadzało się do roweru mtb :) koło 27,5 albo 26 i budżet rośnie do 2000 tys nie więcej :) może teraz coś się znajdzie fajnego używane też wchodzą w grę 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...