lukki Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Witam, na rowerze nie jeździłem już z 10 lat, dlatego szukam jakiegoś nie drogiego roweru, do przejażdżek po lesie, asfalcie. Znalazłem dwa interesujące ogłoszenia co możecie o nich powiedzieć: Mój wzrost 182cmWaga 70kg Hexagon V3 http://olx.pl/oferta/kross-hexagon-v3-z-2009-CID767-IDeayuw.html#5da63d8cb5 (poprosiłem właściciela o zdjęcia jak je dostane to dodam do tematu) Garry Fisher http://olx.pl/oferta/aluminiowy-garry-fisher-na-shimano-altus-CID767-IDeaMOj.html#a48a14f481
GTZaskar1991 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Zobacz na ten rower: http://allegro.pl/rower-trek-930-shimano-stx-retro-polecam-i6030543760.html STX to grupa Shimano odpowiadająca obecnej LX, a raczej SLX. Stan roweru jak nowy, sprzedawca ma same dobre komentarze. Zebatki w korbie jak i kasety są w idealnym stanie, rama porysowana od złego parkowania, a nie od dużego przebiegu. Rozmiar także powinien być dobry.
gtb Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 STX to grupa Shimano odpowiadająca obecnej LX, a raczej SLX. STX w 2000r zostało zastąpione przez Deore i to jest jego odpowiednik.
GTZaskar1991 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Możliwe, czyli STX i LX to odpowiedniki kolejno Deore i SLX
lukki Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 Wielkie dzięki GTZaskar1991 przemyślę tą propozycje
lukki Napisano 9 Marca 2016 Autor Napisano 9 Marca 2016 Szukałem trochę informacji na temat tego roweru (Trek 930), i jest on dosyć wiekowy (prawdopodobnie 1994r.) widać to chyba najbardziej po hamulcach i ramie, czy to ma jakieś znaczenie? czy liczy się tylko jego osprzęt?Jeśli to najlepszy wybór to go biorę.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Jest to TREK 930 SHX rocznik 1994 http://bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=1994&brand=Trek&model=930+SHX . Myślę , że ten egzemplarz jest wart zakupu , ma (oprócz opon) pełną specyfikację fabryczną a napęd w dobrym stanie co świadczy że był bardzo mało używany. Wiek w tym przypadku to jego atut stare grupy osprzętu uchodzą za najmniej awaryjne. Rama (poza geometrią która odbiega od obecnych standardów) jest z CR-MO , w użytkowaniu zdecydowanie bardziej komfortowa niż alu. Jeśli ci przeszkadzają hamulce cantilever to śmiało możesz wymienić na V-Brake (będą pasować to tych klamek) ale dobrze wyregulowane canti z dobrymi klockami też potrafią wyrzucić jeźdźca przez kierownicę. Sam się rozglądam dla siebie za jakimś retro MTB i gdyby rama była w moim rozmiarze już bym go brał.
lukki Napisano 10 Marca 2016 Autor Napisano 10 Marca 2016 Rower zakupiony z całkiem niezła obniżką ceny, teraz tylko czekać na kuriera.A co do hamulców to pewnie zostanę przy standardowych, ale gdybym chciał wymienić to za jakimi modelami się rozglądać ?Ps. Dziękuję wszystkim za pomoc.
gtb Napisano 10 Marca 2016 Napisano 10 Marca 2016 Gratuluję , fajna maszynka A hamulce np. takie http://allegro.pl/hamulec-shimano-lx-br-m580-przod-tyl-i6007767606.html ale najpierw przetestuj te canti co są na rowerze - 20 lat temu tylko na takich się śmigało i człowiek był zadowolony.
lukki Napisano 19 Marca 2016 Autor Napisano 19 Marca 2016 Witam ponownie , rower przyszedł kilka dni temu wygląda jak nowy, wiec sprzedającą mogę polecic. Niestety przy ustawianiu kierownicy chyba w czymś zerwałem gwint, możecie mi powiedzieć jak to naprawić http://zapodaj.net/5719438445e78.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/4e451420d2bed.jpg.html
talento259 Napisano 19 Marca 2016 Napisano 19 Marca 2016 No urwałeś gwiazdkę z tego co widzę... Musisz wybić tą i nabić nową. - polecam obejrzeć, jeśli nie jesteś w stanie samemu, serwis zrobi to za około 30zł
lukki Napisano 20 Marca 2016 Autor Napisano 20 Marca 2016 Bardzo dziękuje za odpowiedz, spróbuje to zrobić samemu, stara gwiazdkę już wyciągłem, mam jeszcze pytanie czy tam jest potrzebny jakiś smar? bo widziałem jakieś resztki koloru zielonego, jest on moze potrzebny tylko przy w bijaniu nowej gwiazdki aby ułatwić wprowadzenie?
GTZaskar1991 Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Smar na gwint, troszkę lub w ogóle. Gwiazdka ma wejść bez smaru, ani grama i ma wejść równolegle do rury.
gtb Napisano 20 Marca 2016 Napisano 20 Marca 2016 Nie ma potrzeby dawać żadnego smaru ,nabija się ją na sucho. Ważne aby zrobić to równo. Do nabijania warto użyć innej śruby niż tej z zestawu aby nie uszkodzić jej uderzaniem młotka (jest tam standardowy gwint i normalna śruba 6mm pasuje).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.