Skocz do zawartości

[kaseta] czy nowa będzie pasowała?


fitoro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

będę miał nowe koło i chciałbym do niego kupić nową kasetę. obecnie w treku x kaliber 7 mam kasetę

Shimano HG20 11-36 zębów, 9-rzędowa. tą zostawiam z tym starym kołem. chciałbym kupić slx cs h980. czy będzie dobra? bo są różne zakresy to który wybrać ?

 

Napisano

Nie ma 9-rzędowych kaset 11-36. Jest 11-34 albo 12-36. Nie myli Ci się czasem coś z 10 rzędami?

A wybór akurat slx bo..? Najnowsze Alivio będzie równie dobre za ułamek ceny, a nie wydaje mi się żebyś liczył gramy.

Napisano

Ale kto pisze? ;) W specyfikacji to jest napisane :P

Masz przecież ten rower, wystarczy podejść i spojrzeć na manetkę, policzyć ilość koronek i odczytać oznaczenia na nich, albo po prostu policzyć ząbki. Specyfikacje czasem zawierają błędy, pewnie było kopiuj wklej z droższego modelu, a kasety 11-36 pojawiły się dopiero z 10 rzędami. Pewnie masz 11-34. Sam też miałem dokładnie taką hg20 fabrycznie w Meridzie z 3x9.

  • Mod Team
Napisano

Tak ciężko policzyc ile zębów ma największa i najmniejsza zebatka :D ?

 

Może jakiś dziwaczny OEM, a może ktoś miał za grube paluchy jak wklepywał specyfikację...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

panowie spokojnie, dopiero się uczę wszystkiego. właśnie wróciłem z piwnicy i modrzew miał racje. jest 11-34

przepraszam za kłopot :thumbsup:

 

Napisano

A ta stara kaseta to już zajechana? Czy po prostu portfel świerzbi? Przecież żaden problem ją odkręcić i zamontować w nowym kole. Jakichś przełożeń brakuje? Slx poza tym że lżejszy nie da żadnego efektu łał. No i najczęściej nową kaseta = nowy łancuch jeśli poprzedni zdążył się już „wyciągnąć” i naruszył koronki.

Napisano

nie, nie że zajechana tylko planuje sobie 2 komplety kół zrobić. jedne na bezdroża (szutry, las, lekki teren) a drugie te fabryczne z jakąś oponką z małymi oporami toczenia, tak aby czasem sobie asfaltem pojechać. wtedy zostaje tylko przekładka kół i myślę że będzie ok. kaseta będzie Alivio. CS-HG 300 lub droższa HG-400.

Napisano

Sugeruję z tych dwóch hg-400, ma lepszą powłokę niż hg-300, nie rdzewieje i dużo lepiej się to czyści.

Jeśli nie będą to dwie kasety o identycznej rozpiętości, to zmiana kół będzie się wiązać z regulacją odległości przerzutki od kasety, a przynajmniej powinna, bo działać to może lepiej lub gorzej.

No i kwestia łańcucha, czy stary się przyjmie do nowej kasety.

Napisano

Przy 3x9 na asfalt i cienkie koło chcesz zostawic kasetę 11-34? mi by przeszkadzało wozić na darmo dwie ostatnie koronki, weź 11-30 jeśli tylna przerzutka pozwala

Napisano

kurcze to masakra z tym widzę. myślałem że to się jakoś bardziej łatwo ogarnie takie przekładki kół. niestety na rower szosowy na razie nie ma szans to chciałem sobie z tego zrobić bardzo uniwersalny pojazd. no nic- może jakoś to się zgra wszystko. teoretycznie identyczne kasety ( w sensie ilość rzędów i zębów) to powinno być ok. ewentualnie można kupić jeszcze taką samą kasetę jak mam teraz to wtedy powinno być bankowo

Napisano

Nie musi być identyczna co do modelu ;)

Też się swojego czasu bawiłem w takie przekładki kół, ale szczerze powiedziawszy z czasem mi się przestało chcieć. Niby z przekładaniem opon wydaje się że więcej kłopotu, ale dla odmiany drugi komplet kół to też komplet tarcz, kaseta i czasem łańcuch. Różne kasety, to wypadało by podwyższyć czy obniżyć przerzutkę. Lekko inne piasty to zwykle regulacja zacisków do tarcz. I tym sposobem złożyłem w końcu drugi rower że starych gratów do jazdy zimą i po przysłowiowe bułki ;)

 

Oczywiście rozumiem też jak komuś nie przeszkadza gdy coś podczas jazdy chrypi i skrzypi.

Napisano

Masakry nie ma. ale jeśli chcesz mieć jeden set mtb a drugi bardziej na asfalt to lepiej wziąśc kasete z odpowiednim zakresem, myślę ze może 11-34 i 11-32 będą działały na tej samej długości łańcucha i nie będzie potrzeby kombinacji.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...