Skocz do zawartości

[do 2000 zł] Cross damski na dłuższe dystanse.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Poszukuję optymalnego rozwiązania dla dziewczyny do 2000 zł. Rower docelowo na dłuższe dystanse do objuczenia.

Rozważamy 3 możliwości:

 

http://www.wysepka.pl/rowery/2261-rower-crossowy-scott-sportster-50-lady-2015.html#/rozmiar_ramy-m

Z możliwością zakupu za 1800 zł.

 

http://www.wysepka.pl/rowery/2357-rower-crossowy-unibike-flash-lds-eq-2015.html#/rozmiar_ramy-17

 

http://www.wysepka.pl/rowery/1855-rower-crossowy-kross-evado-30-2015.html

 

Który z tych rowerów jest wart swojej ceny? Który wygrywa pod względem jakości wykonania.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Wymienione przez Ciebie rowery mają słabej klasy osprzęt zapoznaj się z Romet Orkan 5.0 D http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5967656458&reco_id=5a41eb13-d436-11e5-b331-02e028c1d167&ars_rule_id=201 ma napęd o dwie klasy wyżej oraz najlepszy w swojej kategorii amortyzator powietrzny SR Suntour NRX D RL air 700c warty nie mniej niż 840 zł dobre siodełko na długie trasy i tylko jedną wadę przewyższa Twoje wymagania o 259 zł ale akurat tyle kosztuje jego siodło Selle Royal Respiro Sport , jest to model z 2015 roku , a Orkan 5 D na 2016 rok praktycznie  ten sam osprzęt na nowej ramie kosztuje już 3500 zł waga Romet Orkan 5.0 D jest o 2 kilogramy mniejsza niż rowery przez Ciebie wymienione moja żona jeździ na Orkanie i jest z niego zadowolona

 

Napisano

2000 zł to jest maksymalny budżet. Rowery które podałem są wręcz do 1800 zł. Dzięki za ofertę, ale to jednak trochę za dużo. Tak to niestety jest, że zawsze dokładając kilka stówek więcej dostaniemy coś lepszego, ale gdyby pieniądze nie grały roli to nie zakładałoby się takich tematów. : D

Napisano

No jakbym dołożył pewnie 500 zł więcej to bym miał proporcjonalnie o tyle lepsze rower. Pytania postawione czy te rowery podane przeze mnie są warte swojej ceny. Szczególnie interesuje mnie Scott. Czy jest to solidna marka? Przy tej obniżce o 200 zł zdaje się być sensownym rozwiązaniem patrząc na konkurencję. Ten orkan 4.0 na Alivio wygląda spoko. Jak allegro wróci do życia to obczaje cenowo jak to wygląda. Na ceneo od 1800 zł.

Napisano

@ilradil napisałeś ''No jakbym dołożył pewnie 500 zł więcej to bym miał proporcjonalnie o tyle lepsze rower'' jak wybierzesz Scott-a nawet za 3000 zł to jakością nawet nie zbliży się do Orkana 5.0 , a Orkan 4.0 też już ma słaby amortyzator na długich trasach ma to znaczenie Scott  to lipa płacisz za nalepkę zachodniej marki w Scott SUB Cross 20 za 4000 zł jest taki sam amortyzator jak w Orkanie 4.0

Napisano

Nawet kompletny laik rowerowy odczuje różnice 1 kg wagi , 3 biegi więcej dają też odczuwalną różnicę w płynności przełożeń

Napisano

@ilradil napisałeś ''No jakbym dołożył pewnie 500 zł więcej to bym miał proporcjonalnie o tyle lepsze rower'' jak wybierzesz Scott-a nawet za 3000 zł to jakością nawet nie zbliży się do Orkana 5.0 , a Orkan 4.0 też już ma słaby amortyzator na długich trasach ma to znaczenie Scott  to lipa płacisz za nalepkę zachodniej marki w Scott SUB Cross 20 za 4000 zł jest taki sam amortyzator jak w Orkanie 4.0

 

Jak w sklepie porównywałem różne marki to Scott w porównaniu do Krossów, Unibików, Rometów wydaje się być najsolidniej wykonany. Zastanawia mnie czy sama klasa amortyzator decyduje czy rower jest wart swojej ceny. Ciężko znaleźć jakieś opinie na temat Scottów jako takich. Ale z pewnością wezmę pod uwagę to co napisałeś.

 

Ponad to, czy warto w tej cenie pakować się w tarcze? Dziewczyna <60kg, więc v-brake powinny sobie poradzić.

 

Napisano

Nawet kompletny laik rowerowy odczuje różnice 1 kg wagi , 3 biegi więcej dają też odczuwalną różnicę w płynności przełożeń

 

Pewnie lepiej mieć rower lżejszy niż cięższy ale różnicy 1 kg przy 14 raczej laik nie wyczuje to jakieś 7% wagi.

Jeśli chodzi o stopniowanie biegów to pewnie lepiej 9-speed niż 8 ale ważniejszy jest zakres, który pokrywa napęd. W Viperze i Orkanie 4.0 najmniejsza tarcza z przodu ma 26, w Crossfire 28 więc przy podjazdach o mocnym nachyleniu Viperem i Orkanem będzie się lżej podjeżdżać niż Crossfire. 

 Przy wyborze kierowałbym się osprzętem i możliwością przymierzenia się do roweru.

Napisano

Podepnę się pod temat.

Szukam rower dla dziewczyny z tym że najlepiej bez amortyzatora - sztywny widelec.

Cena oczywiście tak do max 1800-2000 zł.

Wielkie dzięki za pomoc!

 

Pozdrawiam :)

Napisano

 

 

Szukam rower dla dziewczyny z tym że najlepiej bez amortyzatora - sztywny widelec. Cena oczywiście tak do max 1800-2000 zł.
 

 

Pamiętam czasy kiedy górale miały sztywny wideł i to takie do 2000. :-)

Ze sztywnym widelcem to może fitness ? Przykładowo:

Romet Mistral City/Urban

Kross Seto

Chyba, że ma to być rower typowo miejski to wybór jest większy.

 

Poszukaj z poprzednich roczników. Tak kupiłem Rometa Mistral Urban za 1300 gdzie katalogowo był za 2000

 

Napisano

Właśnie wydaje mi się że najlepszy będzie Seto ;) a rower fitness jak najbardziej będzie ok nawet na te polne drogi, Kobieta nie chce typowo miejskiego "z koszyczkiem"

 

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano
Napisano

@@Kajus23, fitness będzie bardziej sportowy i dość lekki. Wśród innym producentów także znajdziesz tego typu rowery. Zwrócić uwagę na przełożenia i opony. W Seto korba jest typowo crossowo-trekingowa wiec nie będzie problemów z doborem odpowiednich przełożeń. Zwróc uwagę na opony - Schwalbe Spicer to oponki typowo szosowe  http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/spicer.html. W trakcie kupna warto byłoby je wymienić jeśli rower miałby służyć w terenie. Za różnicę w cenie można to zrobić od razu w sklepie nie ponosząc dodatkowych kosztów.

 

Propozycja @KrissDeValnor też godna uwagi jeśli miałoby to być coś z amorem. Na nierównościach mniej obciążone są nadgarstki. Romet Orkan jest b. dobry z tym osprzętem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...