Skocz do zawartości

[składanie przedniego koła] problem z przednim kołem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

własnie otrzymałem rometa wagant 4.0 i mam problem z przednim kołem. Otóż widelec położyłem na przedniej piaście koła (widelec leży bezpośrednio na metalowej śrubie z gwintem). Po obydwu stronach koła są tylko nakładki i śruby i je tylko przykręciłem bardzo mocno,

http://rower-sport.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_f5cfff5aa2af6623b77ad57ca618f005.jpg

Problem jest taki, że jak krece kołem to bardzo szybko wyhamowuje i jak obserwuje klocki hamulcowe podczas obrotu koła to widze, że na przemian koło zbliza sie do klocka i oddala.

Jak sobie z tym poradzić i od czego to zależy? Od siły dokrecenia śrub przy piaście czy jak?

Napisano

Jeśli koło Ci chodzi od klocka do klocka to koło do wycentrowania. Jeśli masz prądnice w piaście to ona też wytwarza opór , tak samo jak dynamo. Tylko że jej chyba nie da się "wyłączyć".

Napisano

Ale jak moze być do wycentrowania skoro dopiero co kupione. Może to zależy od nierównomiernego dokrecenia śrub po obu stronach piasty? Jak dokręcam śrube po jednej stronie i obserwuje w tym samym czasie pręt po drugiej stronie to, gdy dokrecam śrube to widelec po drugiej stronie nie leży już na precie tylko sie troche podnosi zamiast leżeć.

Napisano

Ale gdybyś krzywo zamontował koło to nie byłoby falowania tylko obręcz wypadłaby po prostu nie na środku pomiędzy klockami. Koło jest do wycentrowania i to nie jest jakieś niemożliwe - zdarza się przecież, że nowy sprzęt nie jest do końca taki jak trzeba i od tego jest gwarancja.

 

Co do oporu na piaście to trzeba prawdopodobnie poluzować łozyska. Jeśli będą odpowiednio skręcone to koło będzie kręcić się luźno niezależnie od tego jak mocno przykręcisz je w hakach. No chyba, że opór jest minimalny to zwaliłbym ja gęsty nowy smar i opór prądnicy...

Napisano

Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. W każdym razie zakręć kołem i spójrz z góry na rant obręczy. Jeśli jest krzywe to będzie widać. Idealnie proste nigdy nie jest , jak zacisnę lekko tylny hamulec to słyszę cykliczne przycieranie. Jest to na tyle małe , że skok klamki mam bardzo mały a hamulec hamuje i reszta mnie nie interesuje. Może gdzieś ktoś zahaczył na sklepie o to koło albo coś. 

lc4nVg8.jpg

Napisano

No to chyba mam zósemkowane bo obrecz zbliża sie i oddala od obreczy podczas obrotu. A da sie je sktecznie naprostować to stanu prawie idealnego?

Napisano

Ładnie znęcasz się nad tym rowerem. Wystaje jakaś częsc śruby? jeśli tak to kombinerki, jeśli nie to lepiej podjeć do znajomego mechanika i Ci to ogarnie, samemu bez doświadczenia możesz pogorszyś sprawę.

Napisano

To była ostatnia rzecz jakiej sie spodziewałem, nie było żadnego znęcania.

A do nieznajomego może być? ;)

Napisano

Kasetę. Wolnobiegi 9 rzędowe istnieją, ale to egzotyka...

 

"Gościu" mógł tak powiedzieć, bo czasem Ci lekko starsi nazywają tak wszystko co cyka :yucky: Niestety nawet w serwisach... Dobrze, że na korbę nie mówi pedała, albo co gorsza: torpedo.

 

A może chodziło mu o sam bębenek - byłby już bliżej prawdy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...