mike2301 Napisano 31 Stycznia 2016 Napisano 31 Stycznia 2016 Witam. Proszę Was o pomoc. Jako, że jeżdżę 95% czasu po asfalcie, w tygodniu robię ok. 150km, a nie jestem osobą 'aerodynamiczą' (182cm/ 90kg) czasami mam problem z drętwieniem nadgarstków, a każdy podmuch wiatru od przodu znacząco mnie spowalnia, dlatego chciałbym w swoim Kross'ie Evado 2.0 zmienić kierownicę na 'baranka', którego mogłem wypróbować dzięki uprzejmości innego kolarza. Jeździło mi się komfortowo i odczułem różnicę w sylwetce na plus. Dobór samej kierownicy wydaje się błachy, ale co dalej? Jestem pewien, że będę musiał zmienić klamkomanetki. Zastanawiałem się nad Shimano 105 ST-5700, ale znalazłem w necie głównie pracujące na korbie 2-rzędowej i kasetach 10 i 11-rzędowych, a chciałbym zostać przy moim 3x8, znalazłem co prawda takie opcje shimano 105, ale są one na tyle rzadkie, że ceny są kosmiczne. Teraz jestem na etapie rozważania Shimano Claris ST-2403 pasujące do 3x8, cena 350zł za parę nówek jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia, W innym wątku wyczytałem, że hamulce V-Brake będą do bani, no to wybrałbym też z Shimano Claris - 170zł za przód i tył. Pytanie tylko, czy muszę coś jeszcze wymienić? Przerzutki? Korba? Kaseta z łańcuchem? Suport? Obecnie mam (fabryczne): Przerzutka przód - Shimano Altus M191Przerzutka tył - Shimano Acera M360Hamulce - TEKTRO V-brakeKorba - Shimano Tourney M131 48/38/28TSuport - SR SuntourŁańcuch - KMC Z72Kaseta - Shimano HG41-8 11-32T Wymiana wszystkich tych części na nowe z grupy Claris to zabawa za min. 1200zł. do tego sama kierownica, owijki i klucze do odkręcania kasety itd. Może, ktoś z użytkowników forum też zmodyfikował swojego Evado 2.0 i chciałby się pochwalić? Z góry dzięki
modrzew Napisano 31 Stycznia 2016 Napisano 31 Stycznia 2016 1200zł powiadasz? Pogoń tego Evado i zastanów się nad czymś takim: http://www.decathlon.pl/triban-500-id_8331913.html
woojj Napisano 1 Lutego 2016 Napisano 1 Lutego 2016 Taka przeróbka ma sens tylko wtedy jak wywalisz amortyzator i założysz sztywny widelec... i zrobisz z tego roweru takiego monstercrossa lup gravela. Co do hamulców mogą być tzw mini vb od przełajki. Korba i obie przerzutki+klamkomanetki i mini vb+ sztywny widelec może być alu. Ja tak z głupot i braku roweru zimowego poskładałem na ramie crossowej + widelec z trekkinga + baranek takiego gravela. Baranek daje lepszy dobór pozycji w jeździe i sprzyja dynamiczniejszemu jeżdżeniu a koła crossowe + opony 1,75 dają wyśmienity komfort i przyczepność w trudnych warunkach. Kolarzówki z tego nigdy nie będzie ale coś pomiędzy przełajem a crossem ale bardziej dynamicznie się jeździ i o wiele wygodniej na baranku. Spadek wagi roweru + lekkie opony mogą być nawet szosowe dadzą ci mocnego kopa. A jak zapragniesz wypadu w teren lub sakwą to da radę z kolarką już tego nie zrobisz. Ja mam tak zrobione i polecam... choć jak pisałem singlowo-budżetowo ale zachwycony jestem zrywnością i wszechstronnością takiej kaleki
Bronekbb Napisano 10 Lutego 2016 Napisano 10 Lutego 2016 Witam. Proszę Was o pomoc. Jako, że jeżdżę 95% czasu po asfalcie, w tygodniu robię ok. 150km, a nie jestem osobą 'aerodynamiczą' (182cm/ 90kg) czasami mam problem z drętwieniem nadgarstków, a każdy podmuch wiatru od przodu znacząco mnie spowalnia, dlatego chciałbym w swoim Kross'ie Evado 2.0 zmienić kierownicę na 'baranka', którego mogłem wypróbować dzięki uprzejmości innego kolarza. Jeździło mi się komfortowo i odczułem różnicę w sylwetce na plus. Dobór samej kierownicy wydaje się błachy, ale co dalej? Jestem pewien, że będę musiał zmienić klamkomanetki. Zastanawiałem się nad Shimano 105 ST-5700, ale znalazłem w necie głównie pracujące na korbie 2-rzędowej i kasetach 10 i 11-rzędowych, a chciałbym zostać przy moim 3x8, znalazłem co prawda takie opcje shimano 105, ale są one na tyle rzadkie, że ceny są kosmiczne. Teraz jestem na etapie rozważania Shimano Claris ST-2403 pasujące do 3x8, cena 350zł za parę nówek jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia, W innym wątku wyczytałem, że hamulce V-Brake będą do bani, no to wybrałbym też z Shimano Claris - 170zł za przód i tył. Pytanie tylko, czy muszę coś jeszcze wymienić? Przerzutki? Korba? Kaseta z łańcuchem? Suport? Obecnie mam (fabryczne): Przerzutka przód - Shimano Altus M191 Przerzutka tył - Shimano Acera M360 Hamulce - TEKTRO V-brake Korba - Shimano Tourney M131 48/38/28T Suport - SR Suntour Łańcuch - KMC Z72 Kaseta - Shimano HG41-8 11-32T Wymiana wszystkich tych części na nowe z grupy Claris to zabawa za min. 1200zł. do tego sama kierownica, owijki i klucze do odkręcania kasety itd. Może, ktoś z użytkowników forum też zmodyfikował swojego Evado 2.0 i chciałby się pochwalić? Z góry dzięki
robertrobert1 Napisano 10 Lutego 2016 Napisano 10 Lutego 2016 Zdecydowanie tańszą opcją jest zainwestowanie w lemondkę kolarską. Uzyskasz na niej także niższą pozycję a o wiele mniej kasy wywalisz. https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/lemondki-podporki-do-rak-na-kierownice/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.