ptrhobson Napisano 28 Grudnia 2015 Napisano 28 Grudnia 2015 Cześć posiadam rower unibike crossfire z 2013 roku (kupiony nowy), na którym rocznie przejeżdżam ok 5000 km. Samą ramę lubię, podoba mi się, jest dobrze dobrana do mojego wzrostu i po prostu jeździ mi się wygodnie - dlatego nie chciałbym jej zmieniać. Mimo wszystko napęd jest już trochę zużyty i oczywiście człowiek zawsze chce czegoś lepszego . Szczerze mówiąc nie znam się na tym za dobrze dlatego proszę o pomoc. Po całym dniu poszukiwań znalazłem taki zestaw: http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-xt-2013-m780-dyna-sys-3x10.html i tu pojawia się moje pytania - na ile będzie to wszystko kompatybilne z moim rowerem? Czy warto ? Ewentualnie jakie zamienniki byście polecali?
kinder85 Napisano 28 Grudnia 2015 Napisano 28 Grudnia 2015 A czy na pewno potrzebujesz wymianiać całą grupę?? zużywa się łańcuch, zębatki linki, łożyska ale przerzutki i manetki manetki raczej nie. Wymień to co trzeba tosie może zamkniesz w połowie tej sumy. No chyba że brakuję Ci biegów Jeżeli już się uprzesz to pamiętaj że ten rower to tzw cross a korba w tej ofercie jest typowo MTB, chodzi o ilość zębów na blatach. U Ciebie bat ma 48z a w tej ofercie 40z , to ogromna różnica !
seraph Napisano 28 Grudnia 2015 Napisano 28 Grudnia 2015 Oczywiście, że wszystko mógłbyś zamontować tylko jaki sens pakowania kompletnej grupy, która jest droższa od całej reszty roweru? Jeśli w obecnym napędzie nic Ci nie brakuje to jak napisał kolega wymień kasetę, kup dobry łańcuch i może zmień korbę - koszta zamkną się w 300 zł. Jeśli czujesz, że czegoś Ci brak to dopiero można zacząć rzeźbić przejście na napęd 9-cio lub 10-rzędowy, ale można to zrobić dużo taniej. Z całej grupy, którą podałeś to manetki mają największy sens, ale np korba jest droga, a od takiej korby SLX lub nawet Deore to różni się tylko wagą. Podobnie kaseta...