Skocz do zawartości

[wybór szosy] CANNONDALE vs S-WORKS


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Szanownych Kolegów.

Zamierzam kupić pierwsza szosę w związku z czym bardzo proszę o radę która ?

CANNONDALE Supersix Evo 3 ultegra 6800 czy

S-Works Venge Elite na sh 105

 

Jeszcze pytanie czy rozmiar będzie dla mnie odpowiedni - mam 188 cm, 90, 92 kg

Oba są w rozmiarze 58

Napisano

Gdzie zamierzasz jeździć? Spec to aero rama bez aero kół, co wizualnie daje efekt pokraczności. Ale przecież stożki możesz dokupić w przyszłości i rower będzie miał sens. Rower będzie ważył ponad 8 kilogramów. Cannondale to rama nie aero ale posiada o grupę wyższy osprzęt. Wynikiem tego będzie waga mniejsza o co najmniej 0,5 kg w stosunku do Speca.

Napisano

Z tymi kołami musiałbym mocno poczekać ;-) Budżet nadszarpnięty z dalekim zapasem ! Dlatego skłaniam sie w kierunku Canona. Moje trasy to czysto amatorska jazda wokół Trojmiasta - czyli wszystkiego po trochu. Dziękuje za cenne wskazówki

Napisano
Mi osobiscie Venge w ogóle nie podszedł,,,cieżko sie na nim jeździ tz głownie podjazdy kształt ramy średnica rór robi dodatkowy opór przy bocznym wiaterku a jak dołożymy koła na Stożku to trzeba mocno trzymac kierownice..co do Cannodale nie podobają mi sie linki na ramie ,,szkoda,ze nie poszli w czystą rame.Jeśli masz możliwosc przetestować speca to to zrób..ale moim zdaniem z Tarmac  jest zdecydowanie lepsza maszyna do jazdy w różnym terenie.

 

Napisano

wojciecho zwróciłbym uwagę na fakt, że linki na zewnątrz ramy będą miały wpływ na działanie napędu (linki mają mniejsze tarcie), trwałość ramy (brak dodatkowych dziur i kanałów, łatwość wytworzenia w fabryce) i łatwość serwisowania.

Napisano

 

 

linki na zewnątrz ramy będą miały wpływ na działanie napędu (linki mają mniejsze tarcie),

W jaki sposób linki wewnątrz ramy generują większe tarcie?

Byłoby tak wtedy gdyby wewnętrzne prowadnice były wykonane nieprawidłowo.

Nie zauważyłem by w ramach z wewnętrznym prowadzeniem tarcie było problemem. Trochę styczności z takimi rowerami mam. W produktach markowych z reguły jest to rozwiązane sensownie, w podróbkach lub wszelkich nołnejmach z Azji - różnie. 

Napisano

Przerabiałem to w Tekach i Scottach na napędach 105 (5700 i 5800) i Ultegra. Z własnego doświadczenia wiem, że linki pozostają dłużej w pełni sprawne i napęd działa lepiej gdy nie są umieszczane w ramie. U mnie lepiej działa napęd 105 5800 z zewnętrznym prowadzeniem linek niż Ultegra 6800 wewnętrzny. Zresztą podobne uwagi ma wielu użytkowników i mechaników. Rozwiązaniem problemu jest elektronika :)

Napisano

Ja również mam styczność z np Trekami i to w dużej ilości i nie zauważyłem żeby akurat w przypadku Treków, które mają linki "luźno" wewnątrz ramy (bez tuneli prowadzących) prowadzenie linek miało negatywny wpływ na działanie (za to pancerze puszczone pod owijką owszem).

Linka w Madone wchodzi przez dolną rurę, przechodzi przez nią, przechodzi przez ślizg pod ramą, wchodzi do rurki podłańcuchowej, wychodzi na jej końcu. Ilość punktów stycznych jest taka sama jak w ramach Madone z zewnętrznym prowadzeniem. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...