Skocz do zawartości

[kierownica] jaką wybrać do szosowego trekkinga


rafa78

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,
Mam sztywny rower trekkingowy/turystyczny raczej dobry sprzęt wartość ok 5000zl dojeżdżając codziennie do pracy pokonuję ok 50km, pozatym uwielbiam calodniowe wycieczki. Jedyny problem to kierownica jaskółka którą mam, ogólnie jest bardzo wygodna ale czasami opór powietrza jest bardzo duży. Czy zmiana na kierownicę szosową to dobry pomysł? zwiększy komfort użytkowania ?
Jeśli tak to co muszę kupić kierownicę ? klamkomanetki ? czy coś jeszcze ?
Proszę o poradę czy warto się w to bawić czy nie.

Rafał

Napisano

Komfort na pewno się zwiększy. 

Ja zmieniłem i sobie chwalę. 

Jedyny problem to hamulce; hamulce mtb są niekompatybilne z typowymi klamkomanetkami szosowymi. 
Masz do wyboru: 

  • klamkomanetki szosowe + zmiana hamulców (jeśli masz szczęki to na szosowe, miniV lub cantilever; jeśli masz tarcze to chyba wystarczy zmiana zacisków) 
  • klamki kompatybilne z naciągiem mtb (np. tektro rl520) + klamki typu bar end, na prostym odcinku kierownicy, gdziekolwiek (ja mam na lemondce) 

do tego powinieneś skrócić mostek (ja skróciłem ze 100mm na 70mm)  

Napisano

Wymiana na kierownicę szosową wyjdzie Cię sporo kasy i nastręczy różnych dziwnych problemów. Zmień na węższą kierownicę, pokombinuj z gięciami i będzie lepiej.

Napisano

Wymiana na kierownicę szosową wyjdzie Cię sporo kasy i nastręczy różnych dziwnych problemów. Zmień na węższą kierownicę, pokombinuj z gięciami i będzie lepiej.

Dzieki za odp. Hamulce mam V brake, przełożenia 3x9, linki chowane w ramie, o jakich problemach wspominacie chodzi o geometrię ramy ? Rower mam bardzo długi. Pytanie jeszcze do was ile cała taka wymiana na dobrej jakości elementy mogłaby wynieść :)

Napisano

Najdrozsze beda klamkomanetki. Od niecalych 400 za Claris do blisko 600 za 105. Oprocz samej kierownicy i mostka potrzebne beda nowe linki oraz owijka. Z drugiej strony wygoda chwytu kierownicy w conajmniej 3 pozycjach bezcenna.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Hamulce mam V brake,

 

To masz problem. Szosowe klamkomanetki mają za krótki ciag do fałek. Czeka Cię przejście na mini-fałki lub zastosowanie rolki do zmiany ciagu, typu travel agent.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Jeżeli ogólnie jest Ci wygodnie, tylko czasem chciałbyś mieć mniejsze opory powietrza, to dołóż lemondkę i nie męcz się z wymianą całego kokpitu i hamulców.

Napisano

Ok dzięki za wszystkie wypowiedzi

Czy mógłby ktoś jako podsumowanie wypisać jeszcze raz wszystkie elementy które musiałbym wymienić i wypisać jakieś godne polecenia marki i ceny ? Tak żebym miał obraz całkowitego kosztu za dobry sprzęt.

Druga sprawa czy dobiorę klamkomanetki na przełożenia 3 x 9 ?

Napisano

kierownica, owijka, mostek OD 100 zł w górę

 

wersja "klamkomanetki":

komplet sory od 416https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/klamkomanetki-szosowe/p,dzwignia-dual-control-sora-st-3400-shimano,44919.html

hamulce mini v lub cantilever da się od 60 zł za komplet ale warto zainwestować i kupić coś co naprawdę będzie hamować więc 150-200-...

 

wersja "klamki":

tektro rl520 95 http://rower.com.pl/tektro-rl-520-dzwignie-hamulca-zestaw-czarne-397830

manetki: bar-endy 275https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/szosowe/p,manetki-dura-ace-sl-bs77-2-3x9-mocowane-na-koncu-kierownicy-shimano,5476.html lub stare po ucięciu klamek zamontowane (tu możesz dać popis swojej kreatywności) 0

 

oczywiście da się drożej :icon_cool:

  • 2 tygodnie później...
Napisano

 Rower mam bardzo długi. 

 

To bardzo niedobrze w tym wypadku.

Wcześniej uzyskałeś rozsądną odpowiedź: zmień kierownicę na prostą, nie za szeroką, dołóż rogi.

Albo: sprzedaj ten rower i kup właściwy.

Napisano

Witajcie chciałbym podłączyć się do tematu. 
Również zdecydowałem się na wymianę kierownicy z jaskółki na szosową podobnie jak kolega. 

W załączniku aktualne zdjęcie mojego roweru i zdjęcie w jaki sposób chciałbym zamontować kierownicę szosową. 

Czy geometria zostanie spaczona czy komfort jazdy przy montażu jak na zdjęciu ułatwi życie? 

Jeszcze sporo po mieście, poza miastem i czasami po lasach. 

 

Będę wdzięczny za rady.

post-193273-0-18453000-1451687763_thumb.jpg

post-193273-0-74601800-1451687763_thumb.jpg

Napisano

 

 

ogólnie jest bardzo wygodna ale czasami opór powietrza jest bardzo duży. Czy zmiana na kierownicę szosową to dobry pomysł? zwiększy komfort użytkowania ?
Opór powietrza zależy od twojej postawy na rowerze. Mając kierownice szosową też można zgarniać wiatr. Rower szosowy to coś więcej niż sama kierownica. Może zamiast wymieniać kierownicę na szosową wymień na bycze rogi. W tym momencie montujesz na końcach klamki od lemondek i zamieniasz zmieniarki biegów prawa z lewą, aby można je było zamontować tak, aby mieć je pod kciukiem.
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witajcie chciałbym podłączyć się do tematu. 

Również zdecydowałem się na wymianę kierownicy z jaskółki na szosową podobnie jak kolega. 

W załączniku aktualne zdjęcie mojego roweru i zdjęcie w jaki sposób chciałbym zamontować kierownicę szosową. 

Czy geometria zostanie spaczona czy komfort jazdy przy montażu jak na zdjęciu ułatwi życie? 

Jeszcze sporo po mieście, poza miastem i czasami po lasach. 

 

Będę wdzięczny za rady.

Witam , nawiązując do tematu to jest jeszcze jedno rozwiązanie bez ponoszenia kosztów , mianowicie odwrócenie kierownicy . Sam mając szosę zrezygnowałem z baranka na rzecz odwróconej jaskółki i jestem zadowolony

Napisano

Wymiana kierownicy z jaskółki na baranka to nie najlepszy pomysł. Powodem jest geometria roweru. Zdecydowanie celowałbym w kierownicę giętą lub multipozycyjną ale nie turystyczną czyli tzw motylka.

 

Swego czasu szosówkę wyposarzyłem w jaskółkę i to była porażka. :-( Później założyłem kierownicę prostą a ostatecznie zdecydowałem się na bycze rogi. I tak pozostało. Wniosek geometria ramy wyznacza nam pozycję i ogranicza nam żonglerkę kierownicami.

Napisano

Możesz wrzucić jakieś zdjęcie z ta odwrócona jaskółka ?

Jutro zapodam fotkę . Poniżej master dobrze napisał że zamiana jaskółki na baranka to nie najlepszy pomysł . Założenie do szosy jaskółki w normalnej pozycji to porażka , jednak po odwróceniu jej do góry nogami to jest dobre rozwiązanie. składa się na to zarówno odpowiednie wygięcie chwytów nie wykrzywiające nadgarstków jak i pochylenie na samym rowerze - niżej niż górny chwyt w baranku i wyższy niż chwyt dolny w tym że. Jest on wszak przeznaczony do finiszu na krótkim dystansie i jazda w tej pozycji skutkuje bólem kręgów szyjnych . Nie wiem jakie dystanse preferujecie ale na znacznym odcinku moje rozwiązanie się sprawdza. Jeszcze tylko zastanawiam się nad lemondką .

Napisano

Odwrócona jaskółka to niejako bardzo ograniczona namiastka salsy. Masz wówczas tylko jeden chwyt a przy jeździe nie dłuższej to już makabra gdyż nie masz możliwości zmiany ułożenia rąk. W rowerach długodystansowych to istotna cecha bo w mieszczuchach już po 10-15 minutach jazdy zsiadasz z roweru.

Napisano

Możesz wrzucić jakieś zdjęcie z ta odwrócona jaskółka ?

Jak umiałem , tak zrobiłem . Kierownica bez owijek bo właśnie ją przycinałem         post-162285-0-16868700-1453562648_thumb.jpg

Napisano

Odwrócona jaskółka to niejako bardzo ograniczona namiastka salsy. Masz wówczas tylko jeden chwyt a przy jeździe nie dłuższej to już makabra gdyż nie masz możliwości zmiany ułożenia rąk. W rowerach długodystansowych to istotna cecha bo w mieszczuchach już po 10-15 minutach jazdy zsiadasz z roweru.

fotka z hipopotamem nie wchodzi w grę ...

 Ale samego kokpitu ,    post-162285-0-89426300-1453566687_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...