amirm Napisano 10 Grudnia 2015 Napisano 10 Grudnia 2015 Witam, Trochę słabo się orientuję w osprzęcie i jeśli mogę prosić o weryfikację/radę. Zdecydowaną większość jeżdżę na asfalcie twardych gruntach szutrach/ ścieżkach. Chcę wymienić korbę z 44Ax32x24 na 48-36-26 (korba fc-t 611 x 10) Dodatkowo czas wymienić kasetę HG62-10 i chcę zamienić 11-34 na 11-32. Pytania: 1. Czy taka wymiana korby (z 44 na 48)i kasety (34 na 32) nie spowoduje trudności z regulacją i pracą przerzutki? 2. Z racji, że spędzam większość czasu na twardych drogach czy nie znalazłaby się "bardziej szosowa" korba tj. np 48-38-28 - nie wiem czy taka kombinacja jest możliwa? Można prosić o wskazanie takiej korby (o ile istnieje?) 3. Chyba, że ktoś ma może lepszy pomysł jak podejść do tematu modernizacji napędu. Dziękuję za pomoc
Marcin9 Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 1. Czy taka wymiana korby (z 44 na 48)i kasety (34 na 32) nie spowoduje trudności z regulacją i pracą przerzutki? Co to za przerzutki? 2. Z racji, że spędzam większość czasu na twardych drogach czy nie znalazłaby się "bardziej szosowa" korba tj. np 48-38-28 - nie wiem czy taka kombinacja jest możliwa? Można prosić o wskazanie takiej korby (o ile istnieje?) Tak ciężko wpisać na allegro 48-38-28? Allegro
dovectra Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 nie powinno być problemu kupujesz co chcesz na 10- tkę i regulujesz przerzutki, na pewno przednią musisz podnieść
fala77 Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 Nie wiem oczywiście jaki jest Twój stopień wytrenowania bo jest to dosyć istotne ale podziele się moją opinią.Jeżdże crossem korba 48/36/26 kaseta 9rz. 11-32.Na asfalcie muszę mieć bardzo długą prostą lub górkę by zapiąć 48x11 co w zupełności wystarcza moim wymogom.Na płynność pomiędzy przełożeniami w kascie też nie narzekam.Brakuje mi jednak w kasecie 34 lub nawet 36 jak już jestem w górzystym terenie.Nawet mam taki plan jak zajade ten napęd to zmienie na 11-34 lub nawet na 12-36.Reasumując zmiana korby by jeździć szybciej na asfalcie jaknajbardziej na tak ale co do kasety to bym się zastanowił na Twoim miejscu.
przmor Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 A moze kadencje trzeba podniesc a nie modyfikowac naped?
amirm Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Napisano 11 Grudnia 2015 Co to za przerzutki? Tak ciężko wpisać na allegro 48-38-28? Allegro Przerzutki, przód: Deore, RD-M593, tył: Deore, FD-T 551-10. A widziałeś na allegro 48-38-28 na hollowteh? Na asfalcie muszę mieć bardzo długą prostą lub górkę by zapiąć 48x11 co w zupełności wystarcza moim wymogom.Na płynność pomiędzy przełożeniami w kascie też nie narzekam.Brakuje mi jednak w kasecie 34 lub nawet 36 jak już jestem w górzystym terenie.Nawet mam taki plan jak zajade ten napęd to zmienie na 11-34 lub nawet na 12-36.Reasumując zmiana korby by jeździć szybciej na asfalcie jaknajbardziej na tak ale co do kasety to bym się zastanowił na Twoim miejscu. Z mojego doświadczenia 34 jest kompletnie nieużywane - nie jeżdżę po takich górach. Głównie to asfalt, czasem grunt czy szutr niekiedy las. Zatem bliżej mi do szosowej jazdy (i dystansów ~100 kom) ale póki co nie chcę roweru szosowego. Generalnie jak czuję, że jest mało bezpiecznie na asfalcie to daję w pierwszą lepszą drogę w bok, która często okazuje się gruntówką/szutrem. Taka jest przewaga trekkinga i za to go lubię.
fala77 Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 Na allego 48/36/26 na hollow są alivio,deore i xt ciężko nie znaleźć.
amirm Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Napisano 11 Grudnia 2015 A moze kadencje trzeba podniesc a nie modyfikowac naped? Tzn. mam szybciej kręcić? Aż, taki twardziel to nie jestem. Tak naprawdę te 48x11 potrzebne jest na zjazdy i wiatr w plecy. Normalnie na takim przełożeniu to trudno dłużej pociągnąć . Napęd chcę zmodyfikować bo blat w korbie się nieco zużył. Przy tej okazji chciałbym zamienić 44 na 48. Ot co. Na allego 48/36/26 na hollow są alivio,deore i xt ciężko nie znaleźć. Na 48/36/26 nie ma problemu, ale na 48-38-28 na hollow to mamy problem
fala77 Napisano 11 Grudnia 2015 Napisano 11 Grudnia 2015 Mogę się nie znać ale na asfalcie 36 czy 38 nie ma większego znaczenia.Po to jest 48 żeby na nim kręcić.
amirm Napisano 13 Grudnia 2015 Autor Napisano 13 Grudnia 2015 Mogę się nie znać ale na asfalcie 36 czy 38 nie ma większego znaczenia.Po to jest 48 żeby na nim kręcić Na asfalcie nie. Ale wolę mieć 36x26 będzie lepiej używane niż 32x24. Tak czy siak decyzja podjęta. Dziękuję wszystkim za pomoc. Jest mało ofert na korbę 48-36-26. Zastanawiam się czy teraz to dobry moment na zakup czy lepiej poczekać np. do wiosny?
Nastar Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 Jeszcze w kwestii wymiany korby. Mam obecnie w rowerze korbę Deore FC-M552 (42x32x24). Czy korba (ramiona) SLX FC M677 (68mm/73mm) przyjmie moje zębatki z Deore i czy „dogada się” z moim obecnym suportem Accenta (wkręcany wkład) ?
gtb Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 FC-M677 to korba dwu blatowa z twoim suportem się dogada , ale zębatka tylko najmniejsza 24T , większa musi być dedykowana pod dwu blat .
Nastar Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 Korba którą mam na oku ma właśnie 2 blaty a ja chciałbym nadal mieć 3. Czyli rozumiem, że nic z tego nie będzie ?
gtb Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 Do tej korby dwu blatowej 3 blatów nie zamontujesz.
modrzew Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 Zastanawiam się czy teraz to dobry moment na zakup czy lepiej poczekać np. do wiosny?[/font][/color] Może to dobry moment na zakup roweru szosowego lub fitnes zamiast kombinacji z korbą?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.