Bronekbb Napisano 2 Grudnia 2015 Napisano 2 Grudnia 2015 Witam po przeczytaniu wcześniejszych postów nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, więc proszę o pomoc. Posiadam napęd 48/38/28 z przodu a z tyłu 9x 11/34.Muszę wymienić eksploatacyjnie zużytą korbę i zastanawiam nad przejściem na 48/36/26 . Potrzebny mi jest blat 48 bo dużo jeżdżę po szosie ale w terenie też. Pytanie moje brzmi czy odczuję różnice między tymi korbami ? proszę o podpowiedź.
krism4a1 Napisano 2 Grudnia 2015 Napisano 2 Grudnia 2015 Oczywiście że tak, ale idzie się przyzwyczaić, po prostu trochę zmienisz przełozenia w stosunku do najczęściej używanych dotychczas. 48-36-26 to po prostu nowszy (od kilki sezonów) standard składania mech. korbowych.
Bronekbb Napisano 2 Grudnia 2015 Autor Napisano 2 Grudnia 2015 Witam po przeczytaniu wcześniejszych postów nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, więc proszę o pomoc. Posiadam napęd 48/38/28 z przodu a z tyłu 9x 11/34.Muszę wymienić eksploatacyjnie zużytą korbę i zastanawiam nad przejściem na 48/36/26 . Potrzebny mi jest blat 48 bo dużo jeżdżę po szosie ale w terenie też. Pytanie moje brzmi czy odczuję różnice między tymi korbami ? proszę o podpowiedź. Tak zdaję sobie sprawę że, będę używał innych przełożeń na kasecie ale czy będzie lżej w terenie czy na podjazdach?
pablo102425 Napisano 2 Grudnia 2015 Napisano 2 Grudnia 2015 Tak będzie lżej w końću masz o dwa zęby mniej na najmniejszej zębatce. Jednak nie myśl że nagle pod ściany 40% zaczniesz wjeżdzać.
Bronekbb Napisano 3 Grudnia 2015 Autor Napisano 3 Grudnia 2015 Myślę za jednak spróbuję się przestawić na korbę 48-36-26. Dopiero pojawia się problem co wybrać i co będzie pasowało? Mój rower to EVADO 2.0 z 2014r złączę zdjęcie. W specyfikacji jest napisane że ,suport to Sr Suntor. Myślę o zakupie czegoś z integrowaną osią + suport 48-36-26 175 pod napęd 9x.Bardzo proszę o pomoc.
Gość Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 FC-M591, a tak przy okazji, to ile robisz w sezonie, że korba w rowerze z 2014 jest do wymiany ? Jak pamietam to moja FC- M361 z 2013 po 6tys byla w stanie bez zarzutu, najmniejszych problemow z noymi łancuchami itd...
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2015 Problem pojawi się w regulacji przerzutki. Standardowo.
Gość Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Przy moim przejsciu z 48-38-28T -> 48-36-26 cala regulacja polegala na przekrecaniu barylki przy manetce o pol obrotu.Wszystko dziala idealnie.
vicher Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 @Pulkus, dlaczego tak uwazasz? Zmieniałem z 48/38/28 kwadrat na 48/36/26 hollowtech2 i żadnych problemów z przednią przerzutką.
Gość Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Chyba chodzi o Shimano FD-M191 ktora to seryjnie siedzi w tym rowerze. pojemność: 20T Przeznaczona dla korb 3 rz. Max obsługiwana duża zębatka: 48T Max obsługiwana różnica tarcz dużej/średniej: 10T
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2015 Dużo zależy od przerzutki, kto jaką ma. Ale jak nie ma problemu to tym lepiej poza tym regulacja jest w miarę prosta.
Bronekbb Napisano 3 Grudnia 2015 Autor Napisano 3 Grudnia 2015 W Evado jakie kupiłem była przerzutka Acera m360 i koronka 11/32 8x .W wrześniu 2015 wymieniłem napęd na sram przerzutka X9 tył tryby 11-34 + łańcuch ,przerzutka przód sram X7.Korba została ta sama i jest w słabym stanie. W 2014r zrobiłem ok. 5 tysięcy a w 2015 7 tysięcy z czego około 60% to asfalt .Bardzo polubiłem jazdę w terenie stąd myśl na 48-36-26 , 48 musi pozostać bo na szosie się jednak przydaje często. FC-M591 poczytałem i dziękuję za podpowiedź, może coś jeszcze pasuje do mojego krossa .
krism4a1 Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Jak chcesz przjść na Hollowtech to kup sobie Deorkę, chyba najlepszy stosunek ceny do jakości, no i nominalnie jest pod 9s.
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2015 Pamiętajcie ze nowe alivio ma inny rozstaw śrub Niby nic ale później trudniej dostać zębatki.
Bronekbb Napisano 3 Grudnia 2015 Autor Napisano 3 Grudnia 2015 A co sądzicie o tym http://allegro.pl/korba-deore-9-rz-fc-m591-48-z-175-mm-hollowtech-i5637012087.html Martwi mnie blat 48 al czy nie zużyje się za szybko? i czy będzie ten zestaw pasował do mojej ramy?
krism4a1 Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Jeżdżę na niej już kilka lat (lato-zima) pilnując odpowiedniej kadencji nic jej nie zrobisz, za to przejście z alivio na kwadrat, na zintegrowaną oś jest ze wszech miar warte ceny.
Gość Napisano 4 Grudnia 2015 Napisano 4 Grudnia 2015 Do niedawna M591 byly w cenie 285pln na allegrosie, Jak ci sie nie spieszy to lookaj na allegrosa bo czescto, mozna trafic w dobrej cenie z rozbiórki jakiegos nowego roweru, za moja zaplacilem 195pln z wysylaka suport w komplecie. Kiedys trafilem też prawe ramie kompletne z zebatkami i oslona nowe, ze sklepu (zgubili gdzies lewe) za 85pln czyli taniej niz Blat 48T. ;-) Troche się zeszło zanim dokupiłem Lewe ;-) ale w koncu tez sie pojawilo za 60pln :>
Bronekbb Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Napisano 4 Grudnia 2015 No dzięki wielkie, chyba tak zrobię bo jesień i zima to raczej nie za wiele pojeżdżę. Wiem że to pytanie nie w dziale ale może mi podpowiesz. N wiosnę chcę a właściwie trzeba wymienić kola bo obręcze się kończą .Myślałem o takim czymś pod v-brake tylko czarne co o tym sądzisz.? http://allegro.pl/kolo-28-tyl-alexrims-ace-18-biala-novatec-a742-i5469813543.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.