olo21 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Witam, jak się skutecznie pozbyć luzów w piaście tylnej? Jest to piasta starego typu (5 lat), skręcana śrubami. Łożysko składa się z kulek ulożonych luzem obok siebie na smarze. Co dzień muszę dokręcać piastę na nowo. Już mnie to denerwuje, jak koło lata na boki. Co można z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 przychodza mi do glowy 2 rzeczy: - za slabo skrecasz kontry - masz zuzyte konusy i nie mozna skasowac luzow (bez wymiany konusow, co jest groszowa sprawa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesiu13_z Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Ja obstawiam że kiepsko kontrujesz. Złap jednym kluczem konusa a drugim kontre i dokręć kontre ile tylko masz siły. tylko nie ruszaj kluczem którym tzrymasz konusa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Dużo osób ma problem z kasowaniem luzów na tylnim kole, nie wiem czemu, są osoby które potrafią nawet piastę uszkodzić. Jeżeli dobrze skasowałeś luzy i nie masz zużytych konusów to prawdopodobnie masz uszkodzoną piastę, a dokładnie jedna z misek w piaście dostała w tyłek. Zwróć uwagę czy po skasowaniu luzów nie ma dalej luzów na całym obwodzie koła, ja tak miałem na poprzednim kole, na odcinku 10 cm obręczy i naprzeciwko tego odcinka wyczuwałem luzy co się okazało że piasta jest dziabnięta miała już przebieg ponad 14 tyś, i wybijałem z niej już miski i wbiłem z innej piasty co pomogło na 4 tys. km, teraz wymieniłem już całe koło na nowe i mam spokój. Jak na razie luz wystąpił tylko raz po 1000 km ale teraz zrobiłem kolejne tyle i jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo21 Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 wydaje mi się, że jak dokręcam to na "chama", że mam później kłopot żeby odkręcić kontrę następnego dnia żeby luz skasować. Mam takie pytanie: czy jak likwiduję luz to wystarczy go skasować z jednej strony czy też trzeba z obu po trosze? Pytam ponieważ z jednej strony jest tak dokręcone, że nie mogę odkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal119 Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 wydaje mi się, że jak dokręcam to na "chama", że mam później kłopot żeby odkręcić kontrę następnego dnia żeby luz skasować. Mam takie pytanie: czy jak likwiduję luz to wystarczy go skasować z jednej strony czy też trzeba z obu po trosze? Pytam ponieważ z jednej strony jest tak dokręcone, że nie mogę odkręcić. Mi odkręcało się w starrej piaście co chwilę i okazało się, żę mam krzywą ośkę. Wymienilem piaste na maszynówki. Z zaplecieniem wyszło mnie 50 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo72 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 Mnie luzu dostawała przednia piasta - noname na konusach - po skasowaniu luzu i dobrym dokręceniu kontry było ok. Po przejeczaniu 10 km pojawiał sie luz. Okazało sie że miski "wjeżdżały" coraz głębiej do wnętrza piasty i całość dostawała luzów. Piasta poszła do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.