Skocz do zawartości

[stery] Pekla podkladka? HELP !


Wilku89

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis zauwazylem, ze mam odczuwalne luzy na sterach. Odkrecalem kapsel, mostek, sciagam go, a tu patrze i taki widok:

 

obraz681ee8.th.jpg

 

obraz682ey8.th.jpg

 

Co sie stalo? Da sie ta podkladke wymienic? I jak skrecam mostek i kapsel to luzy sa okropne, calosc sie rusza... :)

 

Stery mogą być w 2 rodzajach:

1. zintegrowane (wtedy kiedy główka ramy jest rozszerzona na dole i na górze i w te rozszerzenia wchodzą łożska)

2. nabijane (kiedy w komplecie sterów znajdują się "miski" wbijane wewnątrz główki ramy i dopiero w nie wchodzą łożyska)

 

W pierwszym przypadku montujesz stery w następujący sposób:

1. na dół rury sterowej amortyzatora przychodzi bieżnia (smarujesz ją smarem)

2. smarujesz wnętrze główki ramy od spodu, w które wchodzi łożysko (cartridge), sam cartridge też smarujesz od zewnątrz smarem, żeby je osadzić "na smar" wewnątrz ramy.

3. wkładasz amora w główkę ramy

4. nakładasz na górę łożysko (cartridge) ze smarem (patrz pkt 2)

5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową)

6. nakładasz kapsel przykrywający górne łożysko (jeśli masz jakąś gumową uszczelkę, to przychodzi pod kapsel)

7. nakładasz ewentualne podkładki pod mostek

8. nakładasz mostek

9. wkręcasz pionową śrubę w mostki likwidując luz, ustawiasz prosto kierownicę i dokręcasz śruby w mostku

10. gotowe

 

To ona jest specjalnie taka rozcieta, jak o tym Zbik pisze? To w takim razie jak to zrobic zeby luzu nie bylo i dobrze to zamontowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieska jest tak specjalnie rozcięta.

Z tym na dole mialem tak samo i jezeli to jest to co mi sie wydaje to wystarczy ustwic recznie czyli przytrzymac podczas skrecania sterów palcami.

Może masz rure sterowa za długą ? może daj jakas mała podkładke pod mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat stary, ale wykorzystam go dla siebie.

Mam identyczne stery jak te powyższe. Na nie (patrz pierwsze zdjęcie) nachodzi od góry podkładka - taka rozszerzana ku dołowi. Przydało by mi się ją wyeliminować, lecz wstrzymuje mnie od tego fakt, że mostek nie zasłania szpary między tym zewnętrznym pierścieniem (czarny) a dwoma znajdującymi się wewnątrz(czarny+niebieski). No i ta szpara oddziela ruchomą część od nieruchomej.

Mogę wywalić tą podkładkę czy jednak powinna ona tam siedzieć? Ewentualnie dało by radę znaleźć podobną podkładkę, lecz o wysokości mniejszej od 10mm, bo zależy mi na obniżeniu kierownicy a mostek i tak od dawna na "-" jest...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze zrozumiałem, to ta, jak to mówisz, podkładka, to integralna część sterów! Nie możesz jej zdjąć, ale możesz wymienić na niższą, pasującą do Twojego modelu sterów. Ja też mam 10mm, ale mi to akurat nie przeszkadza :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiedziałem, popatrzyłem no i doszedłem do wniosku, że ta podkładka spełnia tylko jedną funkcję: chroni przed bezpośrednim dostępem wszelkiego syfu do szczelin w sterze. Poza tym to dociska stery jak każda inna ;)

Żeby nie było niejasności, chodzi mi o coś takiego:

http://www.allegro.pl/item275941808_carbon...5mm_zobacz.html

A problem rozwiążę zaniesieniem tego do jakiegoś warsztatu niech mi upiłują trochę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ty, ale ja uważam, że nie tylko o syf chodzi, ale także np. o wodę, która nie wpływa za dobrze na kondycję sterów (łożyska na kulkach stalowych, wałeczkach czy innych igiełkach + woda = rdza --> zatarte łożyska). Dlatego nadal podtrzymuję moją opinię, że jest to niezbędna, integralna część sterów. Nie wiem, jak wygląda ta Twoja "podkładka", ale upiłowanie mojej np. o połowę (moja jest pusta w środku), spowodowałoby niedokładne dociskanie jej przez mostek. Lepiej kup niższą. To drogie nie jest, a będzie gwarancja, że nierównomierny docisk nie popsuje Ci sterów.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...