Skocz do zawartości

[Wolnobieg] Problem z odkręceniem


Dorczu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam stare koło z założonym wolnobiegiem 5 rzędowym którego nie mogę odkręcić bo klucz do wolnobiegu po prostu nie chce wejść na swoje miejsce. Inne wolnobiegi odkręcają się bez problemu. Macie jakieś pomysły dlaczego to nie styka ?

Napisano

W pierścieniu masz dziurki , przyłóż śrubokręt i pukaj w niego. Po jego zdjęciu wyjmij kulki np magnesem , odwróć koło trzymając wolnobieg i z drugiej strony też masz kulki.

Napisano

@@Ychu,W jaki sposób to ma ułatwić odkręcenie?

@@Dorczu,Jakiego klucza używasz bo ja miałem już przypadek że klucz nie pasował do wolnobiegu ale do kasety pasuje. Jeśli możesz to zrób lepsze zdjęcia 

Napisano
@Ychu,W jaki sposób to ma ułatwić odkręcenie?

U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny. 

Napisano

 

 

 taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny 
Jeśli po odkręceniu pierścienia udało ci się zdjąć zębatki to jest kaseta a nie wolnobieg no chyba że po prostu go rozkręciłeś a zapadki zostały na piaście 
Napisano

W pierścieniu masz dziurki , przyłóż śrubokręt i pukaj w niego. Po jego zdjęciu wyjmij kulki np magnesem , odwróć koło trzymając wolnobieg i z drugiej strony też masz kulki.

Autorowi chodzi raczej o zdjęcie całego wolnobiegu, a nie dostanie się do łożysk.

Napisano

 

 

Autorowi chodzi raczej o zdjęcie całego wolnobiegu, a nie dostanie się do łożysk.

Czytałeś w ogóle temat?

 

 

U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny. 
 
Napisano

Jakiś dziwny ten wolnobieg. Wygląda tak jak by brakowało jednej zębatki.

Gniazdo na klucz wygląda tak jak by ktoś uderzył w nie młotkiem i delikatnie uszkodził ale może tylko mi się tak wydaje. 

Spróbuj wyczyścić wnętrze gniazda na klucz. Jeśli możesz to podaj oznaczenie wolnobiegu 

Napisano

qBJYBdG.jpg

Tam w tym "kołnierzu" jest gwint na którym trzyma się pierścień blokujący wolnobieg na piaście. Są też pod nim łożyska.

Napisano

Czyli żeby go zdjąć musze się dostać do łożysk ?

Oznaczeń na nim nie widziałem jest tylko ten napis który widać na zdjęciu.

 

Napisano

U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny.

Kronki i lozyska miales oddzielnie, czy wszystko wyszlo "jako jednosc"?

 

 

 

Czyli żeby go zdjąć musze się dostać do łożysk ?
 

 

Nie, nie musisz. Wolnobieg powinien zejsc caly z gwintu piasty.

Napisano

 

 

Kronki i lozyska miales oddzielnie, czy wszystko wyszlo "jako jednosc"?

Koronki wszystkie razem a łożyska są pod kapslem i z tyłu wolnobiegu. Wszystkie kulki rozsypałem  bo po prostu to podniosłem zamiast wyjąć kulki z góry potem z dołu :D 

Napisano

 

 

@Ychu,Wytłumacz po co ma rozkręcać?? Wiesz jak zbudowany jest wolnobieg? Rozkręcenie go nie pomoże w żaden sposób go zdemontować 

Temat czytał?

 

 

U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny. 
 
Napisano
Temat czytał?

Tak czytałem. Nigdy nie spotkałem się z takim mocowaniem wolnobiegu.

 @@B_art,http://roweroweporady.pl/jak-wymienic-kasete-lub-wolnobieg-w-rowerze/ Nie musisz tego rozkręcać Spróbuj wyczyścić gniazdo klucz może wtedy wejdzie do środka i da się odkręcić.

Jeśli możesz to sprawdź co pisze na tej nakrętce i napisz bo ze zdjęcia ciężko odczytać Spróbuj też wyczyści największą zębatkę tam często znajduje się model. Wtedy będzie można go zidentyfikować i ustalić jak go odkręcić i jaki klucz jest potrzebny,

Napisano

Ja mówię jak to było u mnie. Jak bym miał jeszcze ten rower to bym Ci to pokazał. Po za tym nawet jak weźmiesz sobie klucz do wolnobiegu i zahaczysz w otworach w pierścieniu to odkręcając odkręcisz  pierścień a pod spodem masz łożyska. Najwyraźniej to są jakieś konstrukcje stare (mój rower był z 2009 roku).

Napisano

Ychu... Klucz do wolnobiegu ma srednice mniejsza od tego pierscienia... Chyba rzeczywiscie miales jakas wyjatkowa, wyprodukowana w jednym egzemplarzu konstrukcje.

Napisano

Na moje oko, to ktoś kiedyś próbował odkręcać, ale zjechał wypusty od klucza.

Przychylam się też do opinii, że brakuje jednej zębatki.

 

Spróbowałbym rozkręcić łożysko wolnobiegu, a to co zostanie na piaście złapać w solidne imadło i kręcić za obręcz, aż zejdzie.

W ostateczności metody destrukcyjne, czyli szlifierka kątowa i ostrożnie, żeby piasty nie uszkodzić.

 


Czytałeś w ogóle temat?

 

Ty nie czytasz uważnie. Autor chce zdjąć wolnobieg, a nie dostać się do łożyska. Jeżeli kulki wyleciały, to rozkręciłeś wolnobieg, a nie umożliwiłeś jego zdjęcie z piasty.

 

Polecam:

http://mslonik.pl/rowery/technika/688-odkrecenie-wielotrybu-i-wymiana-tylnej-osi

http://mslonik.pl/rowery/technika/701-rozbieram-wielotryb

Na skróty, tak wygląda odkręcony (zdjęty) wolnobieg z koła: http://www.dh-zone.com/forum/download/file.php?id=4768

A tak z rozkręconym łożyskiem: http://www.bankfotek.pl/image/703198.jpeg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...