Dorczu Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 Mam stare koło z założonym wolnobiegiem 5 rzędowym którego nie mogę odkręcić bo klucz do wolnobiegu po prostu nie chce wejść na swoje miejsce. Inne wolnobiegi odkręcają się bez problemu. Macie jakieś pomysły dlaczego to nie styka ?
Dorczu Napisano 12 Września 2015 Autor Napisano 12 Września 2015 Takie cuś: http://zapodaj.net/65f35e5dbd1a0.jpg.html http://zapodaj.net/3689d5ea81000.jpg.html http://zapodaj.net/8d0931ce50dfa.jpg.html Tylko słaba jakość. Jak będzie trzeba jutro zrobię lepsze
Ychu Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 W pierścieniu masz dziurki , przyłóż śrubokręt i pukaj w niego. Po jego zdjęciu wyjmij kulki np magnesem , odwróć koło trzymając wolnobieg i z drugiej strony też masz kulki.
Marcin9 Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 @@Ychu,W jaki sposób to ma ułatwić odkręcenie? @@Dorczu,Jakiego klucza używasz bo ja miałem już przypadek że klucz nie pasował do wolnobiegu ale do kasety pasuje. Jeśli możesz to zrób lepsze zdjęcia
Dorczu Napisano 12 Września 2015 Autor Napisano 12 Września 2015 Klucz jest na 100% do wolnobiegu bo dzisiaj nim zdejmowałem wolnobieg z innego koła. Jutro wstawie lepsze zdjęcia.
Ychu Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 @Ychu,W jaki sposób to ma ułatwić odkręcenie? U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny.
Marcin9 Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny Jeśli po odkręceniu pierścienia udało ci się zdjąć zębatki to jest kaseta a nie wolnobieg no chyba że po prostu go rozkręciłeś a zapadki zostały na piaście
Ychu Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 Kaseta w rowerze z marketu dobre. jeszcze 6 rzędów 14t na najmniejszej. Po za tym nie było pod spodem bębenka.
zekker Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 W pierścieniu masz dziurki , przyłóż śrubokręt i pukaj w niego. Po jego zdjęciu wyjmij kulki np magnesem , odwróć koło trzymając wolnobieg i z drugiej strony też masz kulki. Autorowi chodzi raczej o zdjęcie całego wolnobiegu, a nie dostanie się do łożysk.
Ychu Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Autorowi chodzi raczej o zdjęcie całego wolnobiegu, a nie dostanie się do łożysk. Czytałeś w ogóle temat? U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny.
Dorczu Napisano 13 Września 2015 Autor Napisano 13 Września 2015 http://zapodaj.net/8a42ab98ba703.jpg.html http://zapodaj.net/dede29398caa5.jpg.html http://zapodaj.net/c9c96b3142177.jpg.html\ Zdjęcia w lepszej jakości. Wolnobieg zdejmuje bo muszę się dostać do piasty i na razie nie chce go rozbierać ale jak rozebranie go pomoże to rozbiore
Marcin9 Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Jakiś dziwny ten wolnobieg. Wygląda tak jak by brakowało jednej zębatki. Gniazdo na klucz wygląda tak jak by ktoś uderzył w nie młotkiem i delikatnie uszkodził ale może tylko mi się tak wydaje. Spróbuj wyczyścić wnętrze gniazda na klucz. Jeśli możesz to podaj oznaczenie wolnobiegu
Ychu Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Tam w tym "kołnierzu" jest gwint na którym trzyma się pierścień blokujący wolnobieg na piaście. Są też pod nim łożyska.
Dorczu Napisano 13 Września 2015 Autor Napisano 13 Września 2015 Czyli żeby go zdjąć musze się dostać do łożysk ? Oznaczeń na nim nie widziałem jest tylko ten napis który widać na zdjęciu.
B_art Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny. Kronki i lozyska miales oddzielnie, czy wszystko wyszlo "jako jednosc"? Czyli żeby go zdjąć musze się dostać do łożysk ? Nie, nie musisz. Wolnobieg powinien zejsc caly z gwintu piasty.
Ychu Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Kronki i lozyska miales oddzielnie, czy wszystko wyszlo "jako jednosc"? Koronki wszystkie razem a łożyska są pod kapslem i z tyłu wolnobiegu. Wszystkie kulki rozsypałem bo po prostu to podniosłem zamiast wyjąć kulki z góry potem z dołu
Marcin9 Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 @@Ychu,Wytłumacz po co ma rozkręcać?? Wiesz jak zbudowany jest wolnobieg? Rozkręcenie go nie pomoże w żaden sposób go zdemontować
Ychu Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 @Ychu,Wytłumacz po co ma rozkręcać?? Wiesz jak zbudowany jest wolnobieg? Rozkręcenie go nie pomoże w żaden sposób go zdemontować Temat czytał? U mnie był taki pierścień , odkręciłem go i już wolnobieg był wolny.
B_art Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Czyli odkrecasz nakretke pod ktora sa lozyska i ciach, caly wolnobieg shodzi. Zostaje tylko piasta i jej gwint? Tak?
Marcin9 Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Temat czytał? Tak czytałem. Nigdy nie spotkałem się z takim mocowaniem wolnobiegu. @@B_art,http://roweroweporady.pl/jak-wymienic-kasete-lub-wolnobieg-w-rowerze/ Nie musisz tego rozkręcać Spróbuj wyczyścić gniazdo klucz może wtedy wejdzie do środka i da się odkręcić. Jeśli możesz to sprawdź co pisze na tej nakrętce i napisz bo ze zdjęcia ciężko odczytać Spróbuj też wyczyści największą zębatkę tam często znajduje się model. Wtedy będzie można go zidentyfikować i ustalić jak go odkręcić i jaki klucz jest potrzebny,
B_art Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 @Marcin9 To nie moj temat, ja tylko probuje dojsc do tego, jak po odkreceniu nakretki od lozysk, Ychu zdjal caly wolnobieg
Ychu Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Ja mówię jak to było u mnie. Jak bym miał jeszcze ten rower to bym Ci to pokazał. Po za tym nawet jak weźmiesz sobie klucz do wolnobiegu i zahaczysz w otworach w pierścieniu to odkręcając odkręcisz pierścień a pod spodem masz łożyska. Najwyraźniej to są jakieś konstrukcje stare (mój rower był z 2009 roku).
B_art Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 Ychu... Klucz do wolnobiegu ma srednice mniejsza od tego pierscienia... Chyba rzeczywiscie miales jakas wyjatkowa, wyprodukowana w jednym egzemplarzu konstrukcje.
zekker Napisano 14 Września 2015 Napisano 14 Września 2015 Na moje oko, to ktoś kiedyś próbował odkręcać, ale zjechał wypusty od klucza. Przychylam się też do opinii, że brakuje jednej zębatki. Spróbowałbym rozkręcić łożysko wolnobiegu, a to co zostanie na piaście złapać w solidne imadło i kręcić za obręcz, aż zejdzie. W ostateczności metody destrukcyjne, czyli szlifierka kątowa i ostrożnie, żeby piasty nie uszkodzić. Czytałeś w ogóle temat? Ty nie czytasz uważnie. Autor chce zdjąć wolnobieg, a nie dostać się do łożyska. Jeżeli kulki wyleciały, to rozkręciłeś wolnobieg, a nie umożliwiłeś jego zdjęcie z piasty. Polecam: http://mslonik.pl/rowery/technika/688-odkrecenie-wielotrybu-i-wymiana-tylnej-osi http://mslonik.pl/rowery/technika/701-rozbieram-wielotryb Na skróty, tak wygląda odkręcony (zdjęty) wolnobieg z koła: http://www.dh-zone.com/forum/download/file.php?id=4768 A tak z rozkręconym łożyskiem: http://www.bankfotek.pl/image/703198.jpeg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.