Rejkoks Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Cześć. Mam zamiar kupić napęd do roweru i chciałbym się dowiedzieć czy jest duża różnica między grupą Shimano 105, a Shimano Ultegra. Najlepiej by wypowiadali się użytkownicy, którzy mieli do czynienia z tymi grupami. Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santosramirez Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Cena, waga, wygląd, techniczne wątpię żebyś wyczuł różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Różnice sa bardzo odczuwalne, po kilku tysiącach km ultegra nadal działa, wystarcza nowe linki i już a 105 ... jak zawieje. Mowa oczywiście o ostatnim wypuście z przed 11sp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Puklus sprecyzuj proszę, 5700 to lypa? Kurczę burzysz mi światopogląd/zamiar na najbliższe zmiany w szosie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Nie mówię że lipa, ale jest wyraźnie gorsza od ultegry. Przez moje ręce w ostatnim czasie przeleciało pierdylion szos, z różnymi osprzętami, i 105 wypada słabo. O ile 11sp chodzi bardzo fajnie, miekko i precyzyjnie ( o ile kąt linki w ramie jest poprawny, bo to tutaj bardzo istotne) o tyle 10sp tak jak wspominałem, jeżeli ma na karku kilka tysięcy lub więcej mogą być problemy z regulacją. To ciągle działa i to nie najgorzej, ale nie tak jak powinno. Natomiast poprzednie generacja 105 i ultegry to juz legendy a dura ace bije wszystko. Nowy dura ace to juz nie to, podobnie jak xtr. Tak samo i z czystym sumieniem mogę odradzić grupę campagnolo super record 11s ... kosztuje tyle co willa na wilanowie a działa jak polonez... Juz kilka razy po 40 min regulowałem i zmieniałem co sie tylko dało żeby klient znowu nie wracał nie marudził ze wydał tyle tałzenów na rower i mu nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Nowa 105 2x11 działa niesamowicie precyzyjnie. Porównać mogę niestety tylko do XTR'a M972 w moim fullu. Tak czy tak precyzyjność zmian biegów w 105 jest po prostu niesamowita. Zrobiłem 2,5 tkm i dalej się nadziwić nie mogę jak to fajnie zmienia biegi, XTR w MTB serio wypada gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 To prawda ze 11sp działa przyjemnie a wyższe modele tylko lepiej. O ile nie ma cyrku z linką bo np w canondalea'ch są Z linką chodzi o to że jak idzie ona zbyt pionowo to przerzutka w pewnym momencie zamiast ciągnąć na zewnątrz ciągnie do środka. Spowodowane to jest inna przekładnią i innym zaczepem linki. Tak że ostrożnie w zakładaniu grup shimano 11sp do starszych ram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Mam 105 5700 od zeszłego roku. W zeszłym przejechałem ponad 12 k km, w tym do dzisiaj ok 9 k km. Wszystko działa perfekt. Raz w tym czasie zmieniałem linki. Oczywiście kilka łańcuchów poszło. Jeżdżę z różnymi kołami - 3 komplety, każdy z inną kasetą. Cały napęd chodzi bez najmniejszej regulacji ( poza napędem tylko hamulce wymagają drobnej regulacji, bo obręcze są różnej grubości). Także 20 k km bez najmniejszych problemów na 5700. Sporo jazd w górach, sporo na piaskach Mazowsza. A,... raz padł mi w tym czasie suport ultegra 6700... Ze swojego doświadczenia mogę polecić 10 rzędową stopiątkę. Działa szybko nawet w zmianach przy dużym obciążeniu typu 18% nachylenia i kadencja 50. Jest łatwa w regulacji, odporna na warunki atm. Klamki wygodne. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 No i fajnie, w pokoju byś nawet przejechał na tym 100 000km. Ja mam tutaj istny sajgon jeżeli chodzi o warunki które jasno mówią co sie nadaje a co nie. Nie sprecyzowałem czy to będzie 5kkm czy 15 a może 20 bo tego nie wiem, Wiem ze padają i to jest fakt, bo przez kilka miesięcy wywaliłem do kosza z 8 przerzutek. Nie były krzywe, nie były pozdzierane ani po krashu ... po prostu już nie działały. Poza tym przednie 105 jakoś tak też padają, powodują chain-suck i sie rozginają i łamią w końcu. Ja wiem ze dla was to może być coś dziwnego ale tutaj nikt sie nie przejmuje sprzętem i go używa ... i zużywa. To nie tylko moje zdanie. W polsce na pewno będzie to działało lepiej, a biorąc pod uwage fakt jak polak dba na swój ciężko zarobiony sprzęt pewnie będzie to żyło jeszcze dłużej. Pytanie w temacie dotyczyło jaka jest różnica miedzy 105 a ultegrą. I taka jest że ultegra to zniesie, co opisałem, a 105 nie zawsze. Odnośnie klamek nie mam zastrzeżeń, nawet lepiej sie znamienia linki niż w ultegrze, bo tam tego nie cierpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 No, ale autor pytania chyba nie mieszka w Bergen, także wiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 W żadnym z postów nie napisałem ze to zła grupa. Jest nie tylko cięższa ale i gorsza, co jest oczywiste. W Polsce na pewno sie spisuje poprawnie. Na pewno ma gorsze hamulce które nie będą tak hamować jak ultegry ale ciągle są bardzo dobre. Dla porównania heble 105 można porównać siłą do Sram RED. Dura ace je mieszają z błotem , w sensie REDa. Jeżlei ktoś jeździ po 3-4kkm rocznie i to w ładne dni to pewnie różnice bez znaczenia. Ale np już w CXie, przełajówce ma duże znaczenie bo tam nie ma tylko pięknego i suchego asfaltu ale błoto i typowe dla MTB warunki i w takich warunkach sie owa różnica ujawnia najszybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Czyli 5700 jak dla mnie będzie w sam raz, tym bardziej, że jak piszesz padają zmieniarki nie klamkomanetki, z których jedna kosztuje tyle co obie przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Nie spotkałem się żeby któraś z manetek sie zepsuła, W sramach urywają sie łopatki, w shimano sie nie spotkałem. Jedyne co, to czasami się rwa linki wewnątrz, i trzeba się pobawić by je wydobyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejkoks Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Ja aktualnie jeżdżę na starszej sorze, a nie chcę przepłacić za sprzęt, bo na ultegrę (komplet) to około 2500 zł muszę mieć, a 105 jest o 1000 zł tańsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 No ja dziennie serwisowałem kilka rowerów z ultegra lub 105. Na pewno mógł bym polecić 105 ale tylną bym szukał starszy model, nawet używany. A jak nie, to używane mogą być manetki, korba, kaseta ale przerzutki polecam nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Również posiadam 105 5700 od dwóch lat i coś mogę powiedzieć - jeśli kupowałbym rower to celowałbym w ultegrę - prawa manetka w środkowym zakresie słabo zmienia biegi w górę - nie da się tego wyregulować tak żeby za klikiem bieg poszedł gładko w górę w 100% - czasami trzeba zdecydowanie manetką ruszyć albo poprawić.. Czytałem na forach zagranicznych że jest to mankament tych klamkomanetek, zmiany linki, pancerzy, smarowanie, czyszczenie całej klamkomanetki pomogło ale powiedzmy że w 90% a nie 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kekacz Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 W przypadku grupy 5700 już wymieniałem pancerze na nowe, linki na szlifowane, prostowałem hak (nawet kupiłem w bitulu narzędzie do tego celu, bo od zawsze wolę sam grzebać niż zdawać się na serwis), na ślizgu pod suportem wrzuciłem teflonową rurkę dla zmniejszenia tarcia, na precyzyjnych regulacjach straciłem sporo czasu i jak u wojtas7 - w środkowym zakresie są problemy ze środkowym zakresem koronek. U mnie tego nie da się wyregulować poprawnie. Albo będzie ładnie zrzucać na mniejsze, wtedy w górę będzie problem, albo odwrotnie. Inaczej się nie da. Z tyłu mam RD-5701, czyli model poprawiony, nic to nie zmienia. Zastanawiam się coraz poważniej nad jej zmiana na Ultegrę. Ale czy to pomoże? Jeśli klamkomanetki są skopane na etapie projektu/produkcji to szkoda pieniędzy. Pod względem kultury działania ośmiorzędowa 105 - 1056 - chodziła o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 A to ciekawe, ja zrobiłem dokładnie to samo :-) Prostowałem hak, puściłem linkę w pancerzu teflonowym w ramie (ale ręcznie sprawdzam to nie sprawia żadnych nienormalnych oporów), zmieniłem pancerz na każdym odcinku (pod suportem smarowałem brunoxem do linek), dawałem dłuższy i krótszy pancerz w ostatnim odcinku (łuk) - nic nie pomagało. Dopiero rozebranie na ile się dało i wyczyszczenie/przedmuchanie/spsikanie trochę brunoxem - pomogło, ale tak jak napisałem - tylko 90%. Najgorszy jest środkowy zakres kasety i zmiany w górę - po dłlugich obserwacjach doszedłem do wniosku że nie da się tego naprawić i że skok linki generowany z manetki jest po prostu za mały i nie da się tego wyregulować. Zapewne rozwiązaniem by był zakup klamkomanetki Ultegry ale nie chcę ryzykowac bo tania rzecz to to nie jest. Jeździłem na rowerze z nowym 5800 i chodzi to znacząco lepiej - ale też nie potwierdzam że problem wyeliminowano, ponieważ moja 105 5700 chodziła znacząco lepiej jak była nowa, niż jak teraz, gdy mam już ok 15 kkm. Dodam że nie chodzi o krytykę tej grupy jako całości - na pewno chodzi to lepiej od niższych grup Sora itp, w dół na przykład z tyłu pod obciążeniem (do sprintu) bardzo fajnie to chodzi, hamulce są bardzo dobre, korba też naprawdę super. Jedyny duży minus to to środkowe koronki tylnej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 To prawda ze ciężko jest wyregulować tak by biegi sie wrzucały zaraz po kliku manetki i do tego spadały jak trzeba. Całkiem możliwe ze po części manetki sie do tego przyczyniają. 11sp tak działa bez problemu, wydaje mi sie lepszym pomysłem niż 10sp ale nie jestem w stanie ocenić żywotności. 11sp ma wg mnie jedna wadę, mianowicie wręcz niedorzeczny kąt linki przy tylnej przerzutce jak jest na dole kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 możesz dać zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Wg mnie tam powinien być zawias, no ale nie zarabiano by na przecierających sie linkach, teflonach etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Akurat jade na szose, u mnie wyglada to tak. W czym jest problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 W tym że w porównaniu z 10sp w 11sp kąt między linką wchodzącą do przerzutki a wychodząca do zaczepu jest odległy od 180*. Co za tym idzie szykują sie częstsze wymiany linek, teflonów a nawet po jakimś czasie zużycie stalowej rolki która ta linkę prowadzi w przerzutce. W żadnej innej grupie az takiego kąta linki nie widziałem, gdzie owa lina by sie ślizgała po krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejkoks Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Czyli jeśli ktoś byłby zmuszony na 105 to najlepiej 5701 (10s)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Aaaaaaaaaaa, o to Ci chodzi, teraz skumałem o co biega Zobaczymy jak za jakiś czas napęd będzie się zachowywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.