Skocz do zawartości

[Elixir 3] Problemy z odpowietrzeniem i wyciek płynu.


Rejver

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moimi Elixirami, mam je już od roku i przyszła pora na ich odpowietrzenie i przy okazji wymianę klocków. Cała procedura odpowietrzania przeszła w 100% prawidłowo ale jak się okazało tylny hamulec nie działa prawie wcale i ma niewielki wyciek płynu hamulcowego w miejscu wskazanym na zdjęciu (dot zniszczył nawet w tym miejscu trochę lakieru).

 

http://zapodaj.net/ee4bb6fc9507a.jpg.html

 

Od zakupu tylny hamulec działał jakby był lekko zapowietrzony ale nie przeszkadzało to w jeździe więc się tym nie przejmowałem a teraz jest znacznie gorzej. Odpowietrzyłem też przedni hamulec i ten działa prawidłowo. Czy to coś poważnego, da się temu jakoś zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za rozkręcenie całej klamki hamulcowej żeby zobaczyć co się z tym tłoczkiem dzieje ale nie wiem jak mam go wyciągnąć, robię wszystko tak jak jest to opisane w manualu do tych hamulców ale nie mogę go wyciągnąć z korpusu klamki. Może ktoś wie jak to zrobić? :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za rozkręcenie całej klamki hamulcowej żeby zobaczyć co się z tym tłoczkiem dzieje ale nie wiem jak mam go wyciągnąć, robię wszystko tak jak jest to opisane w manualu do tych hamulców ale nie mogę go wyciągnąć z korpusu klamki. Może ktoś wie jak to zrobić? :confused:

Wyciągnąłeś pierścień Seghera który trzyma tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hej hej.
Ja się podłączę do tematu.
Otóż odpowietrzyli mi hamulec w serwisie (Elixir 1 model z 2013) i po odbiorze wszytsko było ok, ale podczas jazdy i hamowania, hamulec zrobił się miękki. Zauważyłem, że przy śrubce w mantece jest wyciek. Wymieniłem uszczelkę, odpowietrzyłem cały układ (w sumie to od nowa zalałem, bo hamulec bo 1,5h jazdy nie istaniał) wszytsko zgodnie z Avid bleed procedure, zrobione zestawem do Avidów, ale klamka jest miękka. Wczoraj znowu odpowietrzałem i dalej nic :/

Dość mocno zastanawiam się nad wymianą na wyższy model, ale trochę dygam, że będzie to samo :/

Zastanawiam sie również, żeby wyminieć klamki, ale też trochę dygam, że jak rusze przednią to coś padnie :D

Edytowane przez shivetay
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hamulce Avid Elixir 3 - jak powinno być, bo nie wiem,  czy wymienia się parami klocki, czy można np. przód albo tył, tylko jak wtedy wygląda skok klamki skoro np. z przodu są nowe klocki, czy zmienia się skok klamki i jest mniejszy w przednim hamulcu, a  klamka  od tylnego hamulca ma większy skok i wtedy jest nam nieporęcznie hamować równomiernie tyłem/ przodem, a może po wymianie, niezależnie których klocków skok obydwóch klamek ma być taki sam albo zbliżony. Proszę uprzejmie o wyjaśnienie, oraz do czego służy w klamce śrubka na imbus. Z góry dzięki za wyjaśnienie  ww. wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...