Skocz do zawartości

[Hamulec] Wciśniety na 100% a koło przesuwa się. (+film YT)


james2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Do czynienia z hamulcami hydraulicznymi mam po raz pierwszy, więc nie wiem czy to jest normalne czy coś mam z tarczą.

 

Otóż kiedy wcisnę hamulec na maksa, w kole są luzy. Mogę je przesuwać o 1-2 cm do przodu lub do tyłu. Wstawiłem filmik na YT obrazujący mój problem: https://www.youtube.com/watch?v=ZvHTIKljOXg

 

Czy wina może leżeć po stronie mocowania tarczy ?:

qE2qTQRl.jpg

 

W moim starym rowerze tarcza mocowana była na 6 śrub, a tu są tylko dwie. Czy te metalowe bolce da się jakoś wyjąć, oraz czy można zastąpić śrubami?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A to zdjęcie to to twoje koło jest? Bo jakoś tam łyso ze śrubkami ...

 

Te bolce pewnie da sie wykręcić ... jeżeli nie, chłopie zbieraj na nowe koło. Ewentualnie idź do kogoś ogarniętego, nie to zetnie i zrobi otwory na normalne śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za rower i piasty? Przy 2 śrubach praktycznie masz gwarancję wyrwania jej z piasty, tymbardziej że te bolce wyglądają jakby były od tak sobie. Myślałem że latają Ci klocki ale widać że zawleczka jest wsadzona. Z filmiku ciężko coś wywnioskować ale obstawiam źle skręcone piasty/ niedokręcone koło. Nie radzę jeździć czymś takim.

 

Zastanawia mnie też Twój zacisk piast, wygląda na jakąś samoróbkę.

 

@Hanzo- Mam takie same zaciski i daje Ci gwarancję że jeżeli wszystko jest dobrze złożone to koło nie ma prawa się ruszyć ( przecież tłoczki naciskają na klocki a te na tarcze, całość się unieruchamia). Oczywiście przy lekkim naciśnięciu klamki może tak być ale nie tak jak pokazuje autor.

 

Fajnie by było zobaczyć dłuższy filmik pokazujący taki fragment jak zdjęcie.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A to zdjęcie to to twoje koło jest? Bo jakoś tam łyso ze śrubkami ...

 

Tak, jest to zdjęcie mojego koła.

 

 

 

Co to za rower i piasty? Przy 2 śrubach praktycznie masz gwarancję wyrwania jej z piasty, tymbardziej że te bolce wyglądają jakby były od tak sobie. Myślałem że latają Ci klocki ale widać że zawleczka jest wsadzona. Z filmiku ciężko coś wywnioskować ale obstawiam źle skręcone piasty/ niedokręcone koło. Nie radzę jeździć czymś takim. Zastanawia mnie też Twój zacisk piast, wygląda na jakąś samoróbkę.

 

Rower jest nowy wczoraj zakupiony... ;/ Sprowadzany z Niemiec od prywatnej osoby. Na ramie piszę tylko "Zundapp" podobno jest firmy "MIFA".

Niestety nie znam modelu piast.

 

Co mam z tym zrobić w takim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj filmik z takiej perspektywy jak fotka, najlepiej połóż telefon/ aparat żeby obraz był wyraźny i ruszaj rowerem przód/ tył kilkanaście razy ( 4 sekundowy filmik i wciskanie wkoło Replay wcale nie pomaga przy weryfikacji). Wtedy będzie dobrze widać który z elementów sie rusza.

 

Nowy w sensie nowy czy nowy że Ty go kupiłeś? :)

 

Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu? Masz zacisk który jest przyczepiony do widelca, tłoczki wciskają klocki i przyciskają do tarczy. Gdyby przy maksymalnym wciśnięciu hamulca działo się coś takiego o czym piszesz to rower by wcale nie hamował.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam z tym zrobić w takim przypadku?

 

Sprawdzić czy śruby na traczy są dokręcone.

Sprawdzić czy śruby mocujące zacisk są dokręcone.

Sprawdzić czy oś koła jest dokręcona (lub zacisk dobrze trzyma).

Sprawdzić czy nie ma luzów na łożyskach w piaście.

Jak wszystko powyżej jest OK, to po prostu jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw filmik i wtedy wszystko się wyjaśni. Tymczasem myśl co zrobić z mocowaniem tarczy, nawet słaby Hydraulik ( zdaje się że masz M395) generuje dużą siłę hamującą i myślę że bez problemu urżnie Ci te dwie śrubki, tymbardziej że te bolce wyglądają tak jakby nie były idealnie dopasowane do otworów w tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy śruby na traczy są dokręcone. - dokręcone

Sprawdzić czy śruby mocujące zacisk są dokręcone. - dokręcone

Sprawdzić czy oś koła jest dokręcona (lub zacisk dobrze trzyma). - tu jest kilka śrub z kontrami, którą sprawdzić ?

Sprawdzić czy nie ma luzów na łożyskach w piaście. - to chyba to, tarczę hamulec trzyma solidnie - ale dalej gdzie zaczyna się piasta jest (chyba) ten luz

 

 

 

Wstaw filmik i wtedy wszystko się wyjaśni. Tymczasem myśl co zrobić z mocowaniem tarczy, nawet słaby Hydraulik ( zdaje się że masz M395) generuje dużą siłę hamującą i myślę że bez problemu urżnie Ci te dwie śrubki, tymbardziej że te bolce wyglądają tak jakby nie były idealnie dopasowane do otworów w tarczy.

 

Okej, też mam nadzieję że się wyjaśni. Na hydrauliku piszę BR-M447 a na tarczach PROMAX LZ 160.

Dodam że te bolce nie są wsadzone do końca, za nimi widać gwint.

 

edit. Na allegro znalazłem taką tarczę, i pisze że mocowana jest na 6 śrub.

Edytowane przez james2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jak najbardziej normalna, badziewna ale normalna. Wystarczy przeczytać co i o czym napisałem.

Miałem 485 ma centerloku i też przednie koło miało niewielki luz przód-tył przy zaciśniętym hamulcu.

 

Nie jest mowa o tarczy a jej mocowaniu. Poza tym co ma centerlock do mocowania na 6 śrub?? Dwa zupełnie inne patenty przy czym na fotce nie mamy wielowpustu. Osobiście tylko po płaskim ujdzie na tym jechać ale nic ponad to. Dwie śruby to zdecydowanie za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu?

Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu? Masz zacisk który jest przyczepiony do widelca, tłoczki wciskają klocki i przyciskają do tarczy. Gdyby przy maksymalnym wciśnięciu hamulca działo się coś takiego o czym piszesz to rower by wcale nie hamował.

Jest właśnie tak jak piszesz! ;) Przy maksymalnym wciśnięciu hamulca, który jest przykręcony do widelca jest luz... z tego co widzę to jest on chyba na piaście.

Jak go wyeliminować? Które śrubki/kontry należy przykręcić ?

 

 

 

Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być.

 

Kiedy wcisnę hamulec mocniej, rower staje dęba na przednie koło, także myślę że nie jest to związane z zaciskiem hamulca. Mógłbyś wrzucić ten filmik? Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć te bolce ( skoro mówisz że widać gwint z tyłu to jest OK) i kup śrubki do tarcz, ja ostatnio zapłaciłem 5 czy 6 zł za 6 szt.

 

Z tego co piszesz to masz luz na piaście, można to zrobić samemu ale musisz mieć specjalny cienki klucz. W sklepie zrobią Ci to pewnie od ręki za grosze. Niestety ale takie kwiatki zdarzają się w rowerach z fabryki ( raczej nie ma tam czasu na idealnie skontrowanie piasty), najlepiej samemu przejrzeć cały rower i wszystko podregulować bo różnie to bywa.


Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być. 

 

Ok, minimalny luz, ale u autora to koło lata jak głupie :D Ja bym obstawiał luz na piaście a w konsekwencji duży ruch klocków w zacisku. Gdyby zachowanie z filmiku było normalne to prędzej czy później któryś z elementów by się urwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest mowa o tarczy a jej mocowaniu. Poza tym co ma centerlock do mocowania na 6 śrub?? Dwa zupełnie inne patenty przy czym na fotce nie mamy wielowpustu. Osobiście tylko po płaskim ujdzie na tym jechać ale nic ponadto. Dwie śruby to zdecydowanie za mało. 

Proszę o zaprzestanie mi wmawiana czegoś o czym nie pisałem! Nigdzie nie napisałem, że takie mocowanie tarczy jest "normalne". Pisałem, że poruszanie się klocków wewnątrz zacisku jest normalne oraz, że tarcza hamulcowa jest normalna.

Centerlock ma do mocowana na 6 śrub to, że mocuje tarcze do piasty.

Zwróć uwagę, że tarcza opiera się nie tylko na dwóch śrubach ale też na 4 bolcach co w sumie daje to samo co wkręcenie 6 śrub. W takim przypadku występują tam praktycznie tylko siły ścinające, więc wystarczy, że te dwie śruby będą dobrze dokręcone i takie rozwiązanie się sprawdzi. Mowa oczywiście o wykorzystaniu tego roweru zgodnie z zamierzeniami producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wcisnę hamulec mocniej, rower staje dęba na przednie koło,

Ja też , a patrząc w zacisk na wciśniętym i ruszając widać klocki obijające w zacisku , jeśli uda mi się to nagrać to wrzucę. Tylko muszę znaleźć kabel usb.

 

 

Edit@

Nie mogę znaleźć kabla , ale tak patrzę że mniej mi lata to koło. Choć słychać u mnie obijające klocki ale faktycznie mniejszy ruch , co jednocześnie przemawia za luzem na piaście. Wczoraj przy zmianie opon też stwierdziłem mały luz na piaście (zawsze widelcem odkręcę konus...) , skręciłem dla świętego spokoju i koło tak nie lata. Także wygląda że masz rację z tą piastą , choć w powietrzu luz był nie wyczuwalny to na samej osi już tak.

 

Edytowane przez Ychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że tarcza opiera się nie tylko na dwóch śrubach ale też na 4 bolcach co w sumie daje to samo co wkręcenie 6 śrub. W takim przypadku występują tam praktycznie tylko siły ścinające, więc wystarczy, że te dwie śruby będą dobrze dokręcone i takie rozwiązanie się sprawdzi.

 Kiedyś przykręciłem tarczę badziewnym kluczem. Normalne 6 śrub. Po godzinie jazdy pojawił się luz, mimo że śruby dokręciłem ile mogłem. Potem użyłem porządnego klucza z dłuższym ramieniem i od tamtej pory luzu nie było:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem, ale dzisiaj od 5 nie było mnie w domu. Nie miałem kiedy wrzucić filmu, ale zresztą potrzebny, doszedłem już w czym jest problem.

 

Zobaczcie jeszcze raz na zdjęcie:

 

ILldwFnl.jpg

 

To ten luz powoduje przesuwanie się koła o dwa centymetry..

 

Pytanie: Jak wykręcić bolce? Czy spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim mocowaniem? Próbowałem ścisnąć kombinerkami i wykręcić, ani drgną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...