lepka Napisano 3 Lipca 2015 Napisano 3 Lipca 2015 Witam, Szukam nowej kierownicy do mojego kandsa maestro z 2014 r. Obecna (66cm), wydaje mi się być za długa, mam gripy ergonomiczne, ale i tak bolą mnie kciuki i nadgarstki ponieważ mam je wykrzywione na zewnątrz. I tak mam zamiar kupić nowe gripy z rogami gdyż te z kellysa się ślizgają na kierownicy ponieważ nie mają zacisków. Nie znam się na tym więc nie wiem jaka kierownica będzie dla mnie lepsza, czy prosta czy gięta, chcę żeby po prostu było wygodnie. Opis roweru: http://archiwum.allegro.pl/oferta/2014-wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-21graf-i5225928375.html Gripy które zamierzam kupić: http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;search=Ergon+GP3+S;menu=1000%2C2%2C90;product=13674 Wzrost 173cm, rama 19'. Zależy mi jeszcze na tym aby kierownica była ze sklepu bike24.de i max do 30€. http://www.bike24.de/1.php?content=7;navigation=1;mid=0;pgc=0;menu=1000,2,89
Rulez Napisano 3 Lipca 2015 Napisano 3 Lipca 2015 Ten rower w rozmiarze 19" i wzrost 173 cm to błąd doboru rozmiaru, teraz niewiele można zrobić, trochę krótszy mostek i kierownica z mocnym gięciem do tyłu , niestety odpowiednia jest droga : http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=123640;page=10;menu=1000,2,89;mid=0;pgc=0 Można ją skracać . Żeby nie zmieniać treści, tu jest dużo tańsza, również z dużym gięciem do tyłu: http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=105196;page=5;menu=1000,2,89;mid=0;pgc=11156:11158::74:250::11078:11079
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 Ta karbonowa odpada zdecydowanie. A co do drugiej opcji to widzę, ze również ma 66cm długości więc czy kupując następną 66 odczuję różnicę? Widzę, że jest mniej powyginana od mojej.
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Jest mocno gięta do tyłu, to już znaczna różnica, poza tym, na pewno można ją skrócić przynajmniej po 1 cm z każdej strony. Twoja jest wyginana do góry, a chodzi o gięcie do tyłu, możesz szukać takiej z gięciem do góry, ważne żeby miała duże gięcie do tyłu, kombinacja mostka krótszego o 2 cm + trochę węższa kierownica z gięciem do tyłu na pewno odczuwalnie zmieni pozycję na rowerze, niestety nie skróci za dużej ramy ...
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 A czy mógłbyś mi poszukać odpowiedniego, krótszego mostka do tej kierownicy też tak do max 30€? Byłabym wdzięczna i miałabym już załatwione wszystko za jednym zamachem http://www.bike24.de/1.php?content=7&navigation=1&menu=1000%2C2%2C114&mid=0&pgc=0&orderby=2&orderby=1
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Najpierw musiał bym wiedzieć jaką długość ma obecny mostek (mierzy się od środka rury sterowej do środka kierownicy).
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 To jeszcze napisz jaka będzie kierownica -średnica mocowania, oraz czy będzie z gięcíem do góry, czy nie.
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 aluminiową kierownicę KALLOY UNO o szerokości 660mm, o wzmacnianej średnicy środkowej 31,8mm A co do gięcia to nie robi mi różnicy, byle było bardziej komfortowo. @edit Od środka rury sterowej do środka kierownicy jest dokładnie 10cm, a o ile dobrze pamiętam z lekcji matematyki jest to 100mm.
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Robi różnicę, jeśli kierownica będzie bez gięcia w górę, wtedy mostek powinien mieć trochę większy wznios ... wszystko robi różnicę, wzniosy, gięcia do tyłu, gięcia w górę, średnice ...
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 na pewno nie chciałabym jeździć w jeszcze bardziej pochylonej pozycji jak mam teraz.
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Przy kierownicy bez gięcia w górę, z gięciem do tyłu 10*, proponuję mostek 80 mm ze wzniosem 10*, ale to tylko takie gdybanie na odległość ... spróbuj jeszcze obecną kierownicę pochylić "na siebie", tak żeby mniej wznosiła się do góry , a bardziej do tyłu, i sprawdzić jaki będzie efekt.
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 Coś takiego http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=71053;page=1;menu=1000,2,114;mid=0;pgc=84:277::16038:16040;orderby=2 75mm Lub takiego http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=34052;page=3;menu=1000,2,114;mid=0;pgc=84:277::16038:16040;orderby=2 80mm I do tego ta kierownica http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=105196;page=5;menu=1000,2,89;mid=0;pgc=11156:11158::74:250::11078:11079 ?? A co do tej kierownicy to jutro sprawdzę jak będzie gdy ją pochylę.
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Ten tańszy mostek wystarczy, w kierownicy można sprawdzić na ie manetki dadzą się przesunąć do wewnątrz i odpowiednio ją skrócić (lepiej po małym kawałku) ...
BikerLight Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 @, Wiem że nikt nie lubi słuchania przykrych rzeczy ale ja bym sugerował sprzedanie roweru bo jest w miarę nowy i nie kombinowanie Ewentualnie kupienie jakiejś ramy damki (lub nie) w mniejszym rozmiarze i przełożenie reszty osprzętu. Miałem ramę maestro w rozmiarze 21", teraz mam 19" (stara rama pękła) i jej realna długość czyli wymiar TT to 620mm. Wniosek jest jeden - ta rama jest zbyt długa dla Ciebie i piszę to z perspektywy kogoś kto ma 183cm wzrostu i bardzo długie ramiona Jeśli sprzedaż nie wchodzi w rachubę to mostek jak najkrótszy jaki znajdziesz, nawet zerowy, jeśli nie zerowy to z maksymalnym możliwym wzniosem i do tego sztyca z zerowym offsetem. Kiera z maksymalnym możliwym wzniosem, ewentualnie możesz skrócić tę którą masz. Jeśli się nie mylę jest tam wznios 25mm, szedłbym w jeszcze większy.
OldXCRider Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Ja zadam pyanie z innej beczki.Czy masz wlasciwie ustawione siedzenie?Bole nadgarstkow biora sie miedzy innymi ze zlego ustawienia siedzenia, co oznacza ze za duza czesc ciezaru ciala trafia na rece, zamiast na tylek. Moze sie to dziac kiedy siedzenie jest pochylone za mocno do przodu. Sproboj pobawic sie z ustawieniemi samego siedzenia.Tak jak wczesniej zostalo to wspomniane, rozmiar 19" dla 173cm to moze nie pomylka, lecz mocna przesada. Ja przy wzroscie 180 od zawsze jezdze na S-kach, czyli 17". Rower jest wtedy zwinny, na uskokach jestes w stanie nad nim zapanowac.W obecnej sytuacji zastanowilbym sie najpierw nad ustawieniem siedzenia, a jak to nic nie da to "przyblizenie" kokpitu do siedzenia jest jedyna opcja ratunkowa. Pozdrawiam.
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 To jest cross, czyli rozmiar teoretycznie dobry, tylko, że te rowery mają długie ramy, i to jest problem, wina sprzedawcy, że nie uwzględnia tego przy dobieraniu roweru.
lepka Napisano 4 Lipca 2015 Autor Napisano 4 Lipca 2015 Sprzedaż nie wchodzi w grę, a zmiana ramy póki co też nie, a na pewno nie w tym sezonie, a teraz to już w ogóle zgłupiałam xD
BikerLight Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Jeśli tak to jak pisałem wcześniej - minimalnie krótki mostek, maksymalny wznios kierownicy, zerowy offset sztycy, kiera maks 620mm. Na forum jest masa zdjęć ram które są albo za duże albo za małe w stosunku do gabarytów jeźdźca i ludzie jakoś jeżdżą tam jeżdżą
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Jaki krótki mostek, następny zaczyna bzdury bazgrolić, co to rower dh, gdzie krótki mostek łączy się z szeroką kierownicą, krótki mostek i wąska kiera to może dla ciebie, żebyś się po drodze miotał jak pijany, a byle przeszkoda wytrącała kierę z ręki , takie "rady" zachowaj dla siebie . Wszystko trzeba robić z umiarem i wyczuciem, a nie walić "na odlew" .
BikerLight Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 No widzę @@Rulez że wszedłeś w ulubiony przez siebie "troll mode" Pewnie zaraz zasugerujesz mostek 100mm
Rulez Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Gdybyś czytał co inni piszą, to nie wyszedł byś na ...
BikerLight Napisano 4 Lipca 2015 Napisano 4 Lipca 2015 Jako ze sobota i pora późna to miłosiernie odpuszczę... ja mam tę ramę i wiem co mówię... Pax
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.