Skocz do zawartości

[amortyzator przód] na jaki zmienić za SR SUNTOUR XCT


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Obecnie posiadam widelec SR SUNTOUR XCT V4 80 mm

WIem ze to namiastka i nie proszę o krytykę a o pomoc

Rower to Giant Ravel Disc 3

Ważę 83 kg i będe jeżdził głównie polne twardsze drogi  czasem wypad do lasu (raz na tydz)

Zapewne pierwsze co zrobię to wymiana na coś lepszego ale to przyszly sezon raczej. prosze o sugestie czego mam szukać żeby poczuć różnicę w jeździe. 

Nie pytajcie ile mam kasy. Chcę wiedzieć ile mam uzbierać na coś sensownego ale myslę że więcej jak 6-7 stów nie będę chcial wydac.

kolejna sprawa czy coś na 80 mm cos sensownego się znajdzie? czy może 100 mm i jakaś przejściówka na kierownicy?

Napisano

Jeśli możesz wydać 600-700zł tak jak piszesz, to masz sporo kasy lecz problem jest w tym ze teraz nie dostaniesz dobrego amorka z piwotami. Za tą kasę miał byś już fajnego powietrzaka lecz wszystko jest teraz pod hamulce tarczowe

Napisano

ja do swojego revela 0 29 er z  identycznym amorem trafiłem w zimie RST Aerial solo air 100 mm za 400 zł nówka zdemontowana z nowego autora, więc poczekaj a okazja się trafi. Zmień hamulce na hydrauliczne, nawet uzywane tańsze modele możesz trafić po 60 - 80 zł za sztuke - sam zacisk z klamką 

Napisano

też myslałem o zmianie na hydraulike ale  w sumie jak jeżdze to hamulce obecne sprawnie  działają i nie wiem czy nie lepsze będzie zmiana przezutek na alivio tył i przód bo seryjnie tam tanizne dali.

nie wiem co  jest ważniejsze.

Napisano

to skoro o hamulcu wspomniałeś. mam obecnie tarcze mechaniczne. jeżeli będe chciał zmienić na hydraulikę coś z obecnych zostawić czy wszystko wywalić. czy tarcze obecne moga być? czym się tarcze różnia poza średnica?

Napisano

Koledzy prosze o wskazówkę. Mam pseudo amor SR SUNTOUR XCT V4 80 mm.

Teoretycznie powinienem założyć 80 mm w zamian za ten ale jeżeli wstawilbym 100 mm ale np z krótsza rura sterową to zachowam geometrie?

w obecnym jest 255 mm. nie wiem czy dobrze rozumuje :)

Napisano

może spasuje ta 100. rura sterowa nie ma nic do rzeczy jak dasz krótszą to po prostu nie podniesiesz wyżej kierownicy. za krótka też być nie może bo jej wogóle nie zamontujesz. Rozumiesz?

Napisano

to skoro o hamulcu wspomniałeś. mam obecnie tarcze mechaniczne. jeżeli będe chciał zmienić na hydraulikę coś z obecnych zostawić czy wszystko wywalić. czy tarcze obecne moga być? czym się tarcze różnia poza średnica?

 

Jezeli na razie jestes zadowolony z hamulcow to je zostaw. Przy zmianie na hydraulike musialbys dokupic manetki, bo teraz masz zintegrowane.

 

Co do amora to wysokosc mierzymy od hakow do dolnych lozysk sterow. Rura sterowa nie ma zadnego znaczenia jezeli chodzi o zachowanie geometrii.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...