Skocz do zawartości

[cały napęd] Wymiana 1:5 na coś nowego.


Tibia1488

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym wymienić cały napęd, bo 1:5 mi nie starcza. Musiałbym kupić:

-tylne koło na takie na kasetę

-kasetę

-przerzutkę przód i tył

-łańcuch

-korbę

-manetki

-chyba suport jeśli chcę zmieniać korby

 

Mam rower podobny do tego z aukcji. Czy jest sens inwestować w starocia. Nie ukrywam, że chciałbym to zrobić jak najniższym kosztem, bo nie mam jeszcze stałego źródła dochodu (uczę się :icon_confused: ). Nie potrzebuje super sprzętu, robię 200-300 km w miesiącu.

http://allegro.pl/super-miejski-peugeot-kola-28-przerzutki-shimano-i5436528669.html

 

Napisano

Nowe tylne koło pewnie nie będzie chciało wejść w widełki, bo nowe piasty mają 135 mm szerokości, a u Ciebie jak jest 130 m mto jest suces, a najpewniej to masz 126 mm lub coś takiego...

 

O ile ramę, ze 130 mm jeszcze byś rozgiął, bo stalowa to ze 126 ciężko i będziesz musiał wyginać prawy hak tak, żeby jakoś przerzutka chciała równo działać :icon_confused:

Napisano

A to całkiem nowa rama. W takim razie raczej nic nie powinno Cie zaskoczyć. Suport tak jak napisałeś dobiera się do korby.

 

Co do sensu inwestowania to jak najbardziej jest jeśli rama jest do Ciebie dopasowana i wygodnie Ci się jeździ, bo to przecież najważniejsze.

Napisano

Wszystko będzie pasować, ale długość suportu dobiera się do korby i nie ma znaczenia jaki masz teraz. Do FC-M131 zalecany jest 127,5 mm dla linii łańcucha 50 mm.

Łańcuch sugerowałbym lepszy, bo HG40 to badziewie. Wyciągnie się i zniszczy napęd w kilka tys km... Najlepiej weź KMC X8 lub Connex 804 lub 808. Od biedy może też być jakiś lepszy Shimano. Naprawdę opłaci się dołożyć - nie będziesz musiał robić remontu za 2 sezony :thumbsup:

Napisano
Napisano

 

 

Rozgięcie stalowej ramy o 5mm chyba nie powinno być problemem

Metoda pokazana na filmie to trochę druciarstwo. Oczywiście nie ma problemu, żeby rozgiąć widełki. Ale facet na filmie nie sprawdza, czy haki po gięciu są równoległe (sprawdza tylko, czy równo rozgiął rurki czyli symetrię ramy). A gdyby sprawdził haki, to pewnie by mu wyszło, ze końce maja inny rozstaw niż początki. Bo przecież gnie same rurki rozpychając je na zewnątrz. Potem wypadałoby dogiąć haki np:

A włożenie koła w nierównolegle haki po skręceniu gnie oś. A to nie wydłuży żywota łożysk.

 

Napisano

Trochę mało miejsca i osobno klamki z manetkami mogą się nie zmieścić... Najlepsze byłyby klamkomanetki, bo są na wspólnej obejmie, ale do szosowych hamulców potrzebowałbyś najlepiej takich z klamkami pod cantilever, ale takie to tylko używane :icon_confused:

 

Z drugiej jednak strony klamki od V-ek z hamulcami szosowymi da się pogodzić, odwrotnie jedynie są problemy. Trzeba by to jednak potwierdzić.

Napisano

Manetki obrotowe od Shimano to jest straszne barachło :sick: Klamkomanetki będą wyglądać jak manetki, a skrócenie chwytów może się odbić na zmniejszeniu komfortu chwytu...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam po krótkiej przerwie. Udało mi się zdjąć korby, ale nie obyło się bez cięcia prawego ramienia, bo gwint wyszedł razem ze ściągaczem. Odkręciłem suport i przy okazji zmierzyłem mufę. Mufa ma 70 mm i prawe gwinty (obie miski wykręciły się w lewo), więc mam włoski gwint. Znalazłem włoski suport, ale ten ma 68mm zamiast 70mm, czy będzie pasować? http://allegro.pl/maszynowy-suport-neco-wloski-gwint-127-5-mm-su10-i5513282676.html

Myślałem też nad wymianą całej kierownicy na taką, wtedy klamko-manetki by pasowały. http://allegro.pl/kierownica-zoom-w-czterech-kolorach-kr04-i5517736659.html Btw rower wyglada tak, nie wiem czy to cos zmienia. http://i.imgur.com/XUWk5FZ.jpg

Muszę jeszcze zamontować opór do przedniej przerzutki, ale wystarczy go przynitować. http://allegro.pl/opor-pancerza-na-rame-aluminiowy-pi-m76-i4979270985.html

Napisano

Witam. We wtorek przyszły części i miałem już poskładany rower :laugh: Okazało się, że mam suport bsa, ale szczęśliwie zamówiłem pasujący. Koło jest sztywniejsze, lżej się toczy, jest proste i ładniejsze od starego. Podoba mi się ta ilosć biegów, teraz nie ma takich dużych skoków między przełożeniami. Mam mały problem z wyregulowaniem, z 2 od razu zrzuca na 4 pomijając 3, ale to kwestia wprawy w regulacji. Reszta biegów wchodzi tak jak powinna.

Zamówiłem:

Acera na tył

Altus na przód

fcm131

suport neco

koło kands na shimano rm-70

hg31

st-ef 29

łańcuch hg-40 (nie było kmc ani connexów, a inne shimano były po 60 zł) już fabrycznie był źle wytłoczony i nie mogłem go do końca zapiąć tym pinem, ale kupiłem spinkę i jest dobrze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...