Skocz do zawartości

[Zapięcie uniwersalne] Do codziennego wożenia w plecaku


brt0555

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Do dzisiaj jeżdzę na swoim Viperze GTS z 2011 roku. Postanowiłem dojezdżać nim do pracy i potrzebuję zapięcia -łacuch. Przy firmie zapięcie to odwórocona litera U, jednak jest tam dosyć sporo rowerów przez co nie wiem czy U-lock to dobre rozwiązanie, jeśli zabraknie miejsca bezpośrednio przy słupku. Myślę o jakimś łańcuchu, fajnie jakby nie był super ciężki i dał się komfortowo przewozić w plecaku. Po powrocie do domu rower wędruję na balkon gdzie też będzie przypinany i przykrywany pokrowcem (ewentualnie będzie wisiał w domu).

 

Co polecicie tak do max 120zł(Axa Basta Cheto Compakt 95?)? Zastanawiałem się nad zrobieniu samemu zapięcia ale posiadane łańcuchy nie są na pewno tak odporne jak te hartowane przez producentów.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Napisano

W dobrych szeklach jest pręt 15 - 18mm średnicy, w łańcuchach 10mm. Może lepiej jest jednak pomyśleć nad jakąś długą szeklą niż niż nad łańcuchem.

Napisano

Siemka. :icon_cool:

 

Fajnie że odrzuciłeś jako zapięcie główne wszelkiego rodzaju zapięcia typu linki. :icon_wink:

Zapięcia typu linki są spoko, ale tylko jako zabezpieczenie dodatkowe (np.: kół, bagażnika, siodełka). :icon_wink:

 

Jeśli chodzi Ci o łańcuch, poleciłbym Tobie taki jaki sam posiadam, a jest to Magnum 3106. Waga podawana w internecie wynosi około 1,6 albo 1,7kg, ja nie ważyłem łańcucha, ale myślę że około 1,7kg to waży. Wagę łańcucha czuć w rękach, ale w trakcie jazdy rowerem nie przeszkadza mi jego waga. Łańcuch mierzy 85cm, ogniwa sześciokątne mają średnicę 8mm. Posiada technologię "Double Bolt" i jak pisze w internecie: chroni ona nawet przed najmocniejszymi szarpnięciami. W zestawie otrzymujemy 5 kluczy. Klucz w zamku chodzi elegancko, jednak trzeba pamiętać o jednej ważnej rzeczy: gdy otwieramy zapięcie, to klucz zostaje w środku i nie da się go wyjąć dopóki nie zamkniemy zapięcia (dla mnie to duży plus, że kluczyk z zamka wychodzi dopiero po zamknięciu zapięcia, przynajmiej jestem na sto procent pewny że zapiąłem rower, bo kluczyk się obrócił, nie trzeba sprawdzać czy zapięcie się zamknęło). Jedną rzecz nie rozumiem w tym łańcuchu i tu mam prośbę do osób znających się dobrze na materiałach metalowych i ich obróbkach: wszędzie na internecie pisze o tym że łańcuch jest hartowany, ale na karteczce która była przypięta do łańcucha nic nie pisze o hartowaniu, pisze za to o utwardzaniu, chyba hartowanie, a utwardzanie, to jest to samo wg. mnie, czy się mylę?

Koszt zapięcia około: 100zł

 

Polecam Ci Magnum 3106, ja jestem z niego bardzo zadowolony. :icon_wink:

Pozdrawiam. :icon_wink:

Napisano

Podepnę się pod temat, bo mam problem z zapięciem U lock kellys 3 - zapięło się i nie chce się otworzyć. kluczyk elegancko się przekręca, jednak nie mogę wyciagnać górnej części :( trzeba ciąć?

Napisano

 

 

  W dniu 19.05.2015 o 13:56, PanRowerek napisał:
mam prośbę do osób znających się dobrze na materiałach metalowych i ich obróbkach: wszędzie na internecie pisze o tym że łańcuch jest hartowany, ale na karteczce która była przypięta do łańcucha nic nie pisze o hartowaniu, pisze za to o utwardzaniu, chyba hartowanie, a utwardzanie, to jest to samo wg. mnie, czy się mylę?

Hartowanie to obróbka cieplna (utwardza stal). Termin "utwardzanie" nie jest nazwą obróbki cieplnej. Taki łańcuch może być np. poddany dodatkowo nawęglaniu, czyli wprowadzeniu większej ilości węgla w zewnętrzną część łańcucha i potem hartowany. Bo twardość po hartowaniu zależy od ilości węgla. Im jest więcej, tym twardsza stal otrzymujemy (czyli trudno ja przeciąć) ale kruchą (można rozwalić łańcuch mocnym uderzeniem młotka). Z kolei stal o małej ilości węgla nie pęknie a co najwyżej się wygnie, ale nie da się zahartować i będzie miękka. Jak wprowadzimy węgiel w wierzchnia warstwę, to po hartowaniu mamy twardą, odporną na cięcie powierzchnie i elastyczny rdzeń odporny na pękanie.

Napisano

Miałem tak kiedyś z Kryptonite. Zobacz w dziurkę od klucza ( jeśli jest taka ), czy wszystkie " otwory - blaszki " są ustawione równolegle. U mnie było tak, że dolna " blaszka " była lekko przesunięta, przez co klucz nie wchodził do końca. Wziąłem mały śrubokręt, obróciłem tę blaszkę, klucz wszedł do końca i mogłem otworzyć blokadę. Spróbuj.

Napisano

Wracając do tematu:

 

Myślę, że jednak zdecyduję się mimo wszystko na u-locka z certyfikatami, ponieważ łańcuch o solidnych oczkach jest poza budżetem, a te 6-8mm nijak się mają do pręta 14mm.

 

Polecicie jakiegoś poręcznego u-locka tak aby bez problemu zapiął rower, na jakie długości patrzeć? Raczej będę go przewoził w plecaku bo to zapięcie na ramię chyba jest zbyt niestabilne do jazdy po mieście?

Napisano

Dzięki za odpowiedź Garlock. ;)

 

Fajnie wytłumaczyłeś, ale chyba zbyt naukowo dla mnie. :D

 

Czyli nie mam zbytnio się bać o rower? :/

 

Z drugiej strony jak zapinam rower ów łańcuchem, koło rowerów zapiętych linkami, to mniej się martwię o mój (złodziej raczej ukradnie te zapięte linkami). ;)

 

Przypomniała mi się ta teoria o tym że zapięcie powinno kosztować min. 10% wartości roweru (z tą teorią raczej się nie zgadzam). Więc wg. powyższej teorii moje zapięcie kosztowało około 20-40% wartości mego jednośladu. ;)

Napisano

@rowerzysta1

Dzięki, mogę je gdzieś dostać oprócz allegro i ebay?

 

W poniedziałek jadę obejrzeć łańcuch kolegi-oxford, jak mi przypasuję to sobie taki zamówię (padł w tym wątku już). A jak nie to wezmę tego u-locka.

Napisano

@szamanae: Mam takie zapięcie, tylko w wersji standard (podane przez Ciebie jest LS, czyli Long Shackle). Ciężkawe, ale wożę je codziennie w plecaku i nie przeszkadza. Zapiąć da się praktycznie zawsze do czegoś w promieniu 25 metrów :) LS to już długa locha, która nie w każdy plecak rowerowy wejdzie.

Napisano

Na dojazdy do pracy polecam składane zapięcie Asus Bordo Lite. Waga ok 0,5kg. Udało mi się kiedyś na allegro kupić poniżej 100 zł

Napisano

Fajne. Choć nic nie pisze o hartowaniu, ani nie są podane wymiary. :unsure:

 

Prędzej jeśli chodzi o coś budżetowego, polecałbym to:  AXA U-lock 300. :icon_wink:

Będzie lepszy bo dłuższy. :icon_wink:

 

Nie korzystam z u-locka, za to korzystam z łańcucha. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.