Skocz do zawartości

Rafal80

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    103
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Rafał
  • Skąd
    Zielona Góra

Osiągnięcia użytkownika Rafal80

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. No dobra, kasetę wezmę całość. W sumie ją się łatwo wymienia. A co z zębatkami w korbie? Kolega post wyżej napisał, że jego korba ma 18k przejechane i podobno jest dobra. Moja ma 15k, dałem zdjęcia na poprzedniej stronie. Może to, że mi przeskakiwał łańcuch to była wina właśnie wyciągniętego łańcucha a nie korby. Mógłby pan zerknąć czy moje zębatki w korbie trzeba wymieniać czy wystarczy dać nowy łańcuch?
  2. No dobrze, to może kiedyś tak zrobię. Ale w obecnej sytuacji, które z zębatek na kasecie i korbie są do wymiany?
  3. Mogę wymienić całą kasetę, ale tak nie można robić. Coraz więcej śmieci mamy. Przez takie marnotrsastwo wszystko drożeje. Ludzi coraz więcej, zasobów coraz mniej. Dlatego wolałbym się pobawić, żeby nie zaśmiecać planety. Wiem, jedna osoba nic nie zmieni, ale moralnie czuję taki obowiązek. Pierwsze 3000 zrobiłem w 4 lata. Następne 12000 w 3 lata. Przy około 13000 zaczęła przeskakiwać największa zębatka na korbie. Później ta średnia.
  4. Żartowałem. Czasami się przydają podczas jazdy pod górkę. Ale na poważnie, które muszę wymienić a które zostawić?
  5. Hehe, no właśnie nie wiem po co te biegi 😁. Dlatego może kupię tylko te 3 najmniejsze w kasecie, do tego największą i średnią w korbie i nowy łańcuch. Co Pan o tym sądzi?
  6. Czyli ja muszę wymienić wszystkie zębatki w korbie i kasecie, tak? Żadne nie są dobre? Łańcuch oczywiście nowy, gdyż jest ponad 1%.
  7. Witam. Przejechałem na rowerze około 15 000km. Od jakiś 2 000km zaczął mi przeskakiwać łańcuch na największej zębatce z przodu, zacząłem więc jeździć na tej środkowej, ale i na niej już mi przeskakuje. Łańcuch ma 26,4cm między dziesięcioma ogniwami. Czy muszę zmieniać wszystkie zębatki w korbie i kasecie, czy też niektóre są jeszcze w miarę dobre?
  8. Ja mam tego: http://allegro.pl/2016-eries-cross-dysk-alivio-blokada-27-biegow-i6115664332.html tylko że ja kupowałem rok temu model 2015. Jak dotąd wszystko działa jak trzeba. Model z tego roku ma blokadę amortyzatora wbudowaną w kierownicę, ja w swoim muszę się niestety schylać i robić to ręczne przy amorze. Przy 172cm wzrostu brałbym ramę 17".
  9. Każdy musi sam pod siebie dobrać. Ja mam 174cm wzrostu i wziąłem ramę 19 cali, gdyż w roku 2015 była do wyboru tylko 19 lub 21,5. Jeździ się dobrze.
  10. Ja kupiłem rok temu Eveo Disc, tak więc model 2015. W zeszłym roku chodził dobrze, jedynie po dwóch miesiącach rozlegulowała się delikatnie przerzutka ( chyba nie chciał wskakiwać na jedno przełożenie ). Próbowałem sam to wyregulować ale nie udało mi się to i olałem sprawę bo i tak był koniec sezonu. Teraz, po roku czasu, znowu wyjąłem rower z piwnicy i przypomniało mi się, że przerzutka nie jest wyregulowana. Pojechałem do serwisu i okazało się, że taki krótki pancerz, w którym jest linka od przerzutki, trochę nazbierał śmieci w środku i poszedł do wymiany ( koszt to parę złotych, zrobione na miejscu w 5 minut ). Teraz śmiga jak nowa. Także jakby co, to mogę polecić te rowery Eveo Disc, bo nic innego się nie zepsuło, wszystko chodzi. Aha, jeszcze coś tam serwisant majstrował przy szprychach, bo tarcze lekko ocierały o klocki. Kręcił kołem i chyba skręcał szprychy. Po tych zabiegach nic już nie ociera. W sumie jakbym miał teraz kupować drugi rower to brałbym Eveo ale 2016 bo ma blokadę od amora na kierownicy, fajna sprawa, bo w moim muszę rękę wyciągać na dół aby zablokować amor jak wjeżdżam na asfalt. Aha, jakbym miał wybierać tarczówki albo v-brake, to radzę jednak tarczówki. Tzn. są gorsze w regulacji, droższe są klocki do nich, ale za to klocki nie brudzą koła. A to, co najbardziej podoba się ludziom w moim rowerze, to jednak te białe koła. Każdy jak patrzy to mówi " łoooo, ale dizajnerski rower ". W sumie głupota, ale robi wrażenie. No i po roku są cały czas białe. Gdyby były v-brake, to pewnie byłyby już czarne ślady od klocków.
  11. Nie wiem, najbardziej podobają mi się te X-TAS-Y Rogi Touring L. Będę mógł normalnie trzymać ręcę na kierownicy jak będę jechał przez las, a jak wyjadę na asfalt to wtedy złapię te uchwyty górne i będę wyprostowany. Tylko będę musiał je skierować tak jakby lekko do siebie, żeby były bliżej mnie. No i są nakładane na kierownicę, a nie do środka.
  12. To raczej nie wchodzi w grę, bo czasem chcę jechać normalnie a czasem w wyprostowanej pozycji, więc rogi/uchwyty będą lepsze. Jakie więc są lepsze? Takie wkładane w rurę kierownicy czy zakładane na rurę kierownicy ?
  13. A o której kierownicy trekkingowej pan pisze ? Kurcze, ja głupi zawsze kombinowałem z podwyższaniem kierownicy, żeby mieć inną pozycję, a tu wystarczy jakieś konkretne rogi kupić. Do Eries Eveo Disc będą pasowały każde rogi czy trzeba całą kierownicę zmienić?
  14. A po co wy kupujecie te rogi na kierownicę ? Czy to chodzi o to, żeby być bardziej wyprostowanym na rowerze ? Bo mnie na dłuższych trasach bolą trochę plecy, i jak jadę po asfalcie to kiedy się wyprostuję to wtedy mam ulgę. I czy te rogi są właśnie po to, żeby się wyprostować i dać odpocząć plecom?
  15. Czy Kenda K935 Khan 28 będzie odpowiednia ? W standardzie jest Kenda K813. Czy K935 ( 1,75 ) będzie lepsza do jazdy w terenie od tej K813 ( 1,5 ) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...