etr Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 witajcie, mam hexagona ktory wymaga gruntowego remontu, sa luzy na mostku, hamulce nie sa podpiete, gdy cofam nim manualnie to lancuch spada z 3ki na 2ke i 1ke. Siodelko wymaga wymiany. Dodaję zdjecia abyscie obadali dokladnie co i jak. Reasumując, chcę byście napisali jakie części wymienić jak i poradzili mi jak tego dokonać, czy też lepiej oddać do jakiegoś serwisu. Prosiłbym o tanie części. Dzięki za zainteresowanie tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipla Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Ile możesz/chcesz wydać pieniędzy na naprawę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 W tym rowerze będzie więcej rzeczy do wymiany i kupa roboty do wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Ile możesz/chcesz wydać pieniędzy na naprawę? pareset zł, tak żeby normalnie jeździć a nie wkładać kupy kasy, bo używam roweru w wolnych chwilach ( a tych bardzo mało u mnie ) czyli raz na miesiąc :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipla Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 pareset zł, Kup używkę na sztywnym widelcu lub amorku (to już zależy od jakości i ceny która będzie), wyjdziesz na tym o wiele lepiej niż naprawie tego złomka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 do tego roweru kupilem amorek xcr suntour pare lat temu, żeby był lepszy komfort jazdy. A co polecasz? To nie opłaca się tego roweru remontować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipla Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Poszukaj ogłoszeń w twojej okolicy to odejdzie ci koszt przesyłki, na pewno coś znajdziesz dla siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 a w jakie modele uzywane uderzac? tego zupelnie sie nie oplaca naprawiac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 do tego roweru kupilem amorek xcr suntour pare lat temu, żeby był lepszy komfort jazdy. ten wideł wygląda tragicznie i coś mi się zdaje że jego żywot dobiega końca. a w jakie modele uzywane uderzac? zależy jaką jazdę preferujesz? ( terenowa, asfaltowa, mieszana ) tego zupelnie sie nie oplaca naprawiac? może i się opłaca ale w kilkuset złotych możesz się nie zmieścić. Poza tym jak się nie znasz na rowerach to możesz mieć ciężko go reanimować a oddanie do serwisu to dodatkowe koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 glownie to jazda mieszana, szutry las asfalt. To az tak zle? ten amor przejechal moze z 500km, masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 ten amor był nowy?? Jak nie chcesz za bardzo szaleć w terenie to rower crossowy będzie dobry. coś w tym stylu http://allegro.pl/rower-kross-shimano-rama-hexagon-v5-21-od-1-zl-i5323099532.html http://allegro.pl/sott-atacama-park-aluminum-kola-alexrims-28-i5319412946.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 tak, nowka sztuka, kolo 170zl za niego dalem wtedy, ok bede licytowac, do jakich kwot warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 słabo wygląda jakieś zacieki na goleniach, rdza , szpary w uszczelkach. Takie amorki też trzeba serwisować co jakiś czas z resztą jak i cały rower żeby nie doprowadzić ich do takiego stanu jak ten twój. Co do licytacji to podałem tylko przykłady crossowego roweru. jak chcesz to licytuj myślę tak z 350-400 max tylko zwróć uwagę na dostawę i jej cenę. w jednym tylko odbiór osobisty w warszawie. Poszukaj czegoś podobnego na http://olx.pl w swojej okolicy to sobie odbierzesz bez problemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 6 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 mhmm mialem nadzieje jednak ze ten rower idzie ogarnac jeszcze, a tu taki suprajs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 słabo wygląda jakieś zacieki na goleniach, rdza , szpary w uszczelkach. Takie amorki też trzeba serwisować co jakiś czas z resztą jak i cały rower żeby nie doprowadzić ich do takiego stanu jak ten twój. Co do licytacji to podałem tylko przykłady crossowego roweru. jak chcesz to licytuj myślę tak z 350-400 max tylko zwróć uwagę na dostawę i jej cenę. w jednym tylko odbiór osobisty w warszawie. Poszukaj czegoś podobnego na http://olx.pl w swojej okolicy to sobie odbierzesz bez problemowo. a jeśli chciałbym ogarnąć ten rower, to co trzeba by zrobić i jakie są koszta tego zabiegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 W pierwszej kolejności należałoby to wszystko rozebrać i wymyć. Nowe linki, pancerze i hamulce. Smarowanie wszystkiego. Jest szansa, że udało by się go uratować stosunkowo małym kosztem. #...# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 mógłbyś podać przykłady rzeczy które muszę kupić aby go odratować? Wszystko co uważasz za stosowne. Ja ze swojej strony porozbieram go i wyczyszczę, a z pomocą kolegi i poradników myślę że wymienię co trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soks Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Linki, pancerze, hamulce (byc moze), kapsel, widel, kierownica (ale to raczej tylko wady wizualne), siodlo, moze manetki (do sprawdzenia), moze tylna przerzutka (chyba ze nie zardzewiala az tak), ja bym tez zmienil opony. Reszta do smarowania regulacji czyszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 jakie konkretnie części byś polecił, aby było niedrogo a znośnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sniffles Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Dlaczego gdy autor tego tematu chce sobie naprawić rower z którego w dodatku nie korzysta zbyt często wy proponujecie mu od razu nowe rowery i sprzedaż obecnego? Jeśli ten rower ciągle jeździ to jak najbardziej jest szansa na jego odratowanie. Nie wszyscy w naszym pięknym kraju śmigają na Shimano XTR.. Na początek wypadałoby ten rower wyczyścić z brudu (którego chyba nie brakuje), sprawdzić które części ewidentnie wymagają wymiany np. siodełko. Jeśli chodzi o amortyzator, to konstrukcja i serwisowanie tych budżetowych jest naprawdę banalna i po jego wyczyszczeniu, nasmarowaniu myślę, że będzie jeszcze działał. Później należy zająć się kołami, standardowo rozebrać piasty, wyczyścić, wpuścić trochę smaru i wyregulować. Wycentrować koła, jeśli tego potrzebują. Linki hamulców i przerzutek wszystkie wymienić a pancerze porządnie przeczyścić preparatem typu WD40. Sprawdzić, czy tylna przerzutka jest prosta a w razie gdyby była krzywa można wyprostować hak a przerzutkę zmienić bo tej klasy przerzutka kosztuje 30zł. Jak widać do przywrócenia tego roweru do życia wystarczy ok. 2-3h wolnego czasu i troszkę chęci, jeśli chodzi o koszty do powinieneś się zmieścić w 100zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 dzięki Ci wielkie, właśnie się zdziwiłem że muszę od razu brać nowy rower, że ten na złom etc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Linki hamulców i przerzutek wszystkie wymienić a pancerze porządnie przeczyścić preparatem typu WD40 Pancerze kosztują ok 4zl/m. Nie ma sensu się bawić w czyszczenie (nowy po tym i tak nie będzie) tylko wymienić. To są grosze. Do wymiany też raczej korba-środkowy blat wygląda na zajechany i chyba brakuje 1 zęba. A wtedy wypadałoby też wymienić łańcuch, a skoro łańcuch to i wolnobieg. Koszt tych 3 części (w zależności co kupimy) tak od 100zł w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etr Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 a czym jest spowodowane to że nawet jak chcę przejść na trójkę, to łańcuch trzyma się tak na 2-ce i ma bardzo ciężko przeskoczyć na 3? I jak cofam rowerem manualnie to łańcuch spada, z 3 na 2, z 2 na 1 etc. I co zrobić aby ten amor siedział jak nalezy i żebym nie miał luzów na kierownicy (przód tył przy mostku) I jakie części mógłbyś konkretnie polecić? Te najtańsze raczej mnie interesują, nie ma co inwestować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 ak widać do przywrócenia tego roweru do życia wystarczy ok. 2-3h Polemizowałbym.... Jak dla mnie to ten rowery bym rozebrał do gołej ramy i po kolei czyścił, sprawdzał, czyścił. smarował, regulował każdą część począwszy od piast, sterów, korby, suportu, napędu, następnie sprawdzenie naciągu szprych, stanu kół, do wymiany na pewno idzie ten amortyzator - wygląda tragicznie oraz wszystko to co wyjdzie "w praniu", może się zdarzyć tak, że będzie konieczna wymiana piast czy łańcucha. Oczywiście zakładamy, że kaseta i korba jeszcze się do czegoś nadają. Później zajmowałbym się drobniejszymi sprawami jak wymiana linek i pancerzy, naprawa hamulców, wymiana siodełka itp. Sporo roboty jak dla mnie i faktycznie sporo może wyjść w praniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 I co zrobić aby ten amor siedział jak nalezy i żebym nie miał luzów na kierownicy (przód tył przy mostku) Sądząc po drugim zdjęciu, to amor ma luzy bo nie masz połowy sterów. Na zdjęciu widać górną miskę, w niej kulki i od razu mostek. A tam powinna być bieżnia, pierścień stożkowy itp. Stery te powinny wyglądać mniej więcej tak (te z lewej): http://www.imb2b.com/ebook/catalog/bicycle/neco_2015/#88 Szczegóły mogą się różnić w zależności od producenta. Ale na pewno musi być bieżnia ! Potem pierścienie i dopiero mostek. Opis montażu i regulacji znajdziesz w necie. Biorąc pod uwagę, że ten rower mógł jakiś czas jeździć w takiej "konfiguracji" jak na zdjęciu, nie ryzykowałbym i kupił nowe stery. Ceny zaczynają się od kilkunastu złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.