Skocz do zawartości

[Napęd] Co to za wolnobieg/kaseta?

yorqe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. W temacie rowerów nie znam się zbytnio więc zapytam specjalistów :)

Zabrałem się za odświeżenie ok.10 letniego górala który większość czasu stał w garażu.

Do wymiany mam ośki w piastach bo są krzywe ale z tym sobie poradze.

Ogólne czyszczenie i smarowanie.

Zacząłem od tylnych zębatek bo dość słabo się kręciły. Poczytałem trochę o kasetach i wolnobiegach i zdziwiłem się patrząc na to co zastałem w swoim rowerze.

Zębatki zdjąłem bez używania specjalnego klucza z wypustkami i ogólnie nie pasuje mi to ani do kasety ani do wol.obiegu.

Został mi na piaście jakiś dziwny "bębenek" i nie mam pojęcia jak go zdjąć. Czy da się na moją piastę nakręcić jakiś nowszy wolnobieg? Czy wystarczy czyszczenie i konserwacja tego co mam?

post-186275-0-87008800-1430845775_thumb.jpg

post-186275-0-37830700-1430845776_thumb.jpg

post-186275-0-06921500-1430845840_thumb.jpg

Napisano

Aha czyli jest to jakiś starszy typ? Bo z tego co widzę to wszystkie wolnobiegi teraz są na ten klucz z wypustkami. Jest sens zmieniać go na nowy czy wystarczy konserwacja?

Co do tego klucza co podałeś to odkręca się to w lewo czy w prawo?

• Mod Team
Napisano

To bodajze suntour, a przynajmniej oni taki system odkręcania wymyślili. Teraz to go przy pomocy płaskownika idzie odkręcić.

Napisano

Jeśli napęd sam w sobie pracuje dobrze, wystarczy serwis. Szczególnie, że i tak rozkręciłeś już wolnobieg.

Wolnobiegi mają prawy gwint, odkręcamy w lewo. Przy czym uprzedzam, może przydać się porządna przedłużka do klucza.

Napisano

Tam, gdzie były zapadki da się zakleszczyć dużego francuza, albo spory klucz, szkoda kasy na specjalny klucz na jedno odkręcenie.

Napisano

Właściwie to chciałem to zdjąć żeby wszystko ładnie wyczyścić i mieć łatwiejszy dostęp do wymiany kulek w piaście. Jak mówicie że wolnobieg jeszcze może być to raczej wymieniać nie będę.

Zarchiwizowany