yorqe Napisano 5 Maja 2015 Napisano 5 Maja 2015 Witam. W temacie rowerów nie znam się zbytnio więc zapytam specjalistów Zabrałem się za odświeżenie ok.10 letniego górala który większość czasu stał w garażu. Do wymiany mam ośki w piastach bo są krzywe ale z tym sobie poradze. Ogólne czyszczenie i smarowanie. Zacząłem od tylnych zębatek bo dość słabo się kręciły. Poczytałem trochę o kasetach i wolnobiegach i zdziwiłem się patrząc na to co zastałem w swoim rowerze. Zębatki zdjąłem bez używania specjalnego klucza z wypustkami i ogólnie nie pasuje mi to ani do kasety ani do wol.obiegu. Został mi na piaście jakiś dziwny "bębenek" i nie mam pojęcia jak go zdjąć. Czy da się na moją piastę nakręcić jakiś nowszy wolnobieg? Czy wystarczy czyszczenie i konserwacja tego co mam?
Fenthin Napisano 5 Maja 2015 Napisano 5 Maja 2015 Jest to wolnobieg. Tyle, że zamiast zdjąć, rozkręciłeś go. Żeby zdjąć Twój wolnobieg potrzebujesz klucza w tym stylu: http://sklep.puchalka.eu/icetoolz-klucz-0903-do-wolnobiegu-2-zeby.html
yorqe Napisano 5 Maja 2015 Autor Napisano 5 Maja 2015 Aha czyli jest to jakiś starszy typ? Bo z tego co widzę to wszystkie wolnobiegi teraz są na ten klucz z wypustkami. Jest sens zmieniać go na nowy czy wystarczy konserwacja? Co do tego klucza co podałeś to odkręca się to w lewo czy w prawo?
Mod Team Puklus Napisano 5 Maja 2015 Mod Team Napisano 5 Maja 2015 To bodajze suntour, a przynajmniej oni taki system odkręcania wymyślili. Teraz to go przy pomocy płaskownika idzie odkręcić.
Fenthin Napisano 5 Maja 2015 Napisano 5 Maja 2015 Jeśli napęd sam w sobie pracuje dobrze, wystarczy serwis. Szczególnie, że i tak rozkręciłeś już wolnobieg. Wolnobiegi mają prawy gwint, odkręcamy w lewo. Przy czym uprzedzam, może przydać się porządna przedłużka do klucza.
nognog Napisano 5 Maja 2015 Napisano 5 Maja 2015 Tam, gdzie były zapadki da się zakleszczyć dużego francuza, albo spory klucz, szkoda kasy na specjalny klucz na jedno odkręcenie.