marco1973 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 mam zamiar uszczelnić pancerz i chcę zakupić końcówki Jagwire z długim noskiem http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1778 dodatkowo na te końcówki chcę założyć takie wodoodporne noski http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=809 końcówki z noskiem chcę założyć na wszystkich końcówkach pancerza, natomiast zastanawiam się czy jest sens zakładać te gumowe noski na wszystkie końcówki czy tylko na tylnym trójkącie...
Tofi Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Te rurki możesz kupić, natomiast o gumkach zapomnij. Przy V-kach miałem problem z odbijaniem, a przy przerzutkach z ghost shifting. Co prawda po psiknięciu smarem sytuacja się poprawiła ale tylko na jeden dzień. Dokup sobie cienką rurkę o takiej samej średnicy jak te wystające końcówki, załóż w odsłonięte miejsca i uszczelnij koszulkami termokurczliwymi.
cervandes Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Ja mam takie końcówki z noskami i na trójkącie cały odcinek między nimi zasłoniłem rurką termokurczliwą wsadzoną na wcisk, lekki ale wcisk. Żadnego zgrzewania. Wyższych partii moim zdaniem nie ma sensu zasłaniać, ale linka na trójkącie zbiera wodę, która dostaje się do końcowego pancerzyka przerzutki. Zawsze tam mi się linka zacierała.
BikerLight Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Termokurcze to bardzo dobry pomysł, z tym że pasujące na noski czyli 2,8mm lubią się jednak delikatnie z tych nosków zsuwać, także z wyczuciem by nie uszkodzić nosków i lakieru warto je podgrzać. Sama szczelność układu jest wtedy celująca.
marco1973 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 do koszulek termo to lepiej kupić te końcówki z długimi czy krótkimi noskami? jest jakaś róznica w sztywności tych nosków a co za tym idzie któreś się lepiej wsuwają w koszulkę? bo jeśli nie ma róznicy to moim zdaniem te dłuższe lepiej uszczelnią... krótkie: http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1774 długie: http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1773 generalnie problem jest tylko taki, że na samym dole, czyli jak pancerz wchodzi już w przerzutkę, to tam się nie uszczelnia, a to miejsce najbardziej narażone na syf w sumie...
Tofi Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Dłuższe rurki, bo chronią lepiej przed błotem, a na wodę i tak nie ma mocnych - czy krótkie, czy długie i tak podejdzie. Zawsze można wymienić linki na pokryte teflonem. Co prawda się ścierają ale i tak warto wymieniać linki raz w sezonie, więc nie ma różnicy czy linka nierdzewna czy w teflonie.
marco1973 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Napisano 28 Kwietnia 2015 ktoś mi wytłumaczy dlaczego taka informacja jest często przy końcówkach podawana? "Uwaga: końcówki aluminiowe nie powinny być stosowane na styku pancerza z tylną przerzutką."
MokryxD Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 Nie wiem, u mnie od 2 lat przerzutka jeździ z pancerzem zakończonym aluminiową końcówką i nic się nie stało.
OdiLV4 Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 @@marco1973, nawet po to żeby jej nie zapiekło w przerzutce... w tamtym roku w trakcie wypadku traf chciał że przerzutką przejechałem kawałek po chodniku, czego efektem było przyszlifowanie boku przerzutki i wydłubywanie końcówki... mimo wszystko znów siedzi aluminiowa
BikerLight Napisano 28 Kwietnia 2015 Napisano 28 Kwietnia 2015 do koszulek termo to lepiej kupić te końcówki z długimi czy krótkimi noskami Dłuższe będą lepiej uszczelniać kosztem nieco większych oporów, dylemat co wybrać do rozstrzygnięcia we własnym zakresie generalnie problem jest tylko taki, że na samym dole, czyli jak pancerz wchodzi już w przerzutkę, to tam się nie uszczelnia, a to miejsce najbardziej narażone na syf w sumie... Są też końcówki uszczelniające bez nosków jednak nie należy spodziewać się po nich zbyt wiele. Najrozsądniej jest zrobić sobie mały zapas pancerza i wymieniać gdy końcowy odcinek się zabrudzi, czyszcząc przy okazji linkę. Roboty na pięć minut, efekt gwarantowany
Tofi Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Dłuższe będą lepiej uszczelniać kosztem nieco większych oporów, Oporów nie ma żadnych, bo rurki mają wewnętrzna średnicę większą od średnicy linki, Opory pojawiają się na tych gumowych nakładkach wykluczonych na wstępie.
marco1973 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Napisano 29 Kwietnia 2015 czyli same końcówki z noskiem to praktycznie niewielkie uszczelnienie jeśli nie naciągnie się na to szczelnej rurki/koszulki termokurczliwej lub odradzanych gumek...
BikerLight Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 Oporów nie ma żadnych, bo rurki mają wewnętrzna średnicę większą od średnicy linki Te długie noski nie są za sztywne i proste także linka jednak trochę po nich trze. @@marco1973 tak to mniej więcej wygląda.
Tofi Napisano 29 Kwietnia 2015 Napisano 29 Kwietnia 2015 A jakie niby mają być? Linka od noska do noska biegnie w linii prostej.
BikerLight Napisano 30 Kwietnia 2015 Napisano 30 Kwietnia 2015 Ja się w żaden sposób nie odnosiłem do rurek termokurczliwych w żadnej mojej poprzedniej wypowiedzi w kontekście oporów, zatem...
OdiLV4 Napisano 30 Kwietnia 2015 Napisano 30 Kwietnia 2015 Mam te noski (a właściwie cały zestaw) Jagwire już trzeci sezon, i od kiedy je założyłem i wyregulowałem przerzutki to raczej nic z nimi nie robiłem. Żadnych oporów też nie zauważyłem, wręcz przeciwnie wszystko pracuje jakby lżej i precyzyjniej jeżeli można tak to nazwać.
marco1973 Napisano 14 Maja 2015 Autor Napisano 14 Maja 2015 Zastanawiam się jeszcze czy nie zdecydowac sie na rozwiercenie przelotek i puszczenie od manetek aż do przerzutki całych pancerzy jednak. Doszłoby jakies 70-80cm pancerza na dwóch prostych odcinkach - pod ramą i na tylnym widelcu. Nie powinno to zwiększyć oporów linki. Co o tym sądzicie?
OdiLV4 Napisano 14 Maja 2015 Napisano 14 Maja 2015 Na ten temat jest osobny post. Nazywa sie chyba: pełny pancerz a sztywność i działanie.
marco1973 Napisano 14 Maja 2015 Autor Napisano 14 Maja 2015 dzięki, trochę poszukałem, trochę poczytałem i decyduję się ostatecznie na pełne pancerze od manetek aż do tylnej przerzutki i ostatniej przelotki przedniej przerzutki. nie powinno to w żaden sposób zwiększyć oporów linki, bo to sa proste a do tego niedługie jednak odcinki. poza tym można wtedy zaaplikować w pancerze olej do łańcucha co jeszcze polepszy pracę. rozwiązanie jest do tego estetyczne i rowerek będzie ładniej wyglądał (biała rama i pomarańczowe pancerze). jedyny problem to rozwiercenie przelotek, ale z tym poradzę sobie wkrętarką mini z odpowiednim wiertełkiem i pilniczkiem igłowym. wrzucę fotki przed i po i napiszę jak się to dobrze sprawuje mam nadzieję ;-)
slave Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 ja w swoim "wozidle" mam pełny pancerz od manetki do przerzutki tylnej i przedniej, dodatkowo schowane w ramie, nie zauważam aby to ujemnie wpływało na zmianę biegów
mklos1 Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 Trenowałem pełny pancerz. Trzeba zwrócić uwagę na jego zakończenie, wszelki brud, który się tam dostaje bardzo szybko powoduje problemy, szczególnie, gdy pancerz nie jest wysokich lotów. Osobiście pozostałbym przy dzielonym pancerzu, doszczelnionym gumkami w pierwszym poście. Mam to rozwiązanie i spisuje się bardzo dobrze. Te rurki możesz kupić, natomiast o gumkach zapomnij. Przy V-kach miałem problem z odbijaniem, a przy przerzutkach z ghost shifting. Ghost shifting wskazuje na krzywy hak, a nie problem z oporem linki. Mam te końcówki. są bardzo dobre, nie stwarzają żadnego wymiernego oporu dla linki. Może nabyłeś jakąś chińską podróbę z bakelitu...
marco1973 Napisano 16 Maja 2015 Autor Napisano 16 Maja 2015 od strony przerzutki dam końcówkę z konfuzorem, czyli uszczelnieniem i z 5cm więcej linki zostawię, żeby można było te kilka cm linki końcowe za jakiś czas odciąć jak się to zabrudzi. pełny pancerz przemawia do mnie też ze względów estetycznych, będzie ładnie wyglądał pomarańczowy pancerz puszczony po białej ramie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.