Skocz do zawartości

[pancerz] kwestia uszczelnienia


marco1973

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam zamiar uszczelnić pancerz i chcę zakupić końcówki Jagwire z długim noskiem http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1778

 

dodatkowo na te końcówki chcę założyć takie wodoodporne noski http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=809

 

końcówki z noskiem chcę założyć na wszystkich końcówkach pancerza, natomiast zastanawiam się czy jest sens zakładać te gumowe noski na wszystkie końcówki czy tylko na tylnym trójkącie...

Napisano

Te rurki możesz kupić, natomiast o gumkach zapomnij. Przy V-kach miałem problem z odbijaniem, a przy przerzutkach z ghost shifting. Co prawda po psiknięciu smarem sytuacja się poprawiła ale tylko na jeden dzień. Dokup sobie cienką rurkę o takiej samej średnicy jak te wystające końcówki, załóż w odsłonięte miejsca i uszczelnij koszulkami termokurczliwymi.

Napisano

Ja mam takie końcówki z noskami i na trójkącie cały odcinek między nimi zasłoniłem rurką termokurczliwą wsadzoną na wcisk, lekki ale wcisk. Żadnego zgrzewania. Wyższych partii moim zdaniem nie ma sensu zasłaniać, ale linka na trójkącie zbiera wodę, która dostaje się do końcowego pancerzyka przerzutki. Zawsze tam mi się linka zacierała.

Napisano

Termokurcze to bardzo dobry pomysł, z tym że pasujące na noski czyli 2,8mm lubią się jednak delikatnie z tych nosków zsuwać, także z wyczuciem by nie uszkodzić nosków i lakieru warto je podgrzać. Sama szczelność układu jest wtedy celująca.

Napisano

do koszulek termo to lepiej kupić te końcówki z długimi czy krótkimi noskami? jest jakaś róznica w sztywności tych nosków a co za tym idzie któreś się lepiej wsuwają w koszulkę? bo jeśli nie ma róznicy to moim zdaniem te dłuższe lepiej uszczelnią...

 

krótkie: http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1774

długie: http://e-nypel.pl/product_info.php?products_id=1773


generalnie problem jest tylko taki, że na samym dole, czyli jak pancerz wchodzi już w przerzutkę, to tam się nie uszczelnia, a to miejsce najbardziej narażone na syf w sumie...

 

 

Napisano

Dłuższe rurki, bo chronią lepiej przed błotem, a na wodę i tak nie ma mocnych - czy krótkie, czy długie i tak podejdzie. Zawsze można wymienić linki na pokryte teflonem. Co prawda się ścierają ale i tak warto wymieniać linki raz w sezonie, więc nie ma różnicy czy linka nierdzewna czy w teflonie.

Napisano

ktoś mi wytłumaczy dlaczego taka informacja jest często przy końcówkach podawana?

 

"Uwaga: końcówki aluminiowe nie powinny być stosowane na styku pancerza z tylną przerzutką."

Napisano

@@marco1973, nawet po to żeby jej nie zapiekło w przerzutce... w tamtym roku w trakcie wypadku traf chciał że przerzutką przejechałem kawałek po chodniku, czego efektem było przyszlifowanie boku przerzutki i wydłubywanie końcówki... mimo wszystko znów siedzi aluminiowa ;) 

Napisano

do koszulek termo to lepiej kupić te końcówki z długimi czy krótkimi noskami

 

Dłuższe będą lepiej uszczelniać kosztem nieco większych oporów, dylemat co wybrać do rozstrzygnięcia we własnym zakresie :)

 

generalnie problem jest tylko taki, że na samym dole, czyli jak pancerz wchodzi już w przerzutkę, to tam się nie uszczelnia, a to miejsce najbardziej narażone na syf w sumie...

 

Są też końcówki uszczelniające bez nosków jednak nie należy spodziewać się po nich zbyt wiele. Najrozsądniej jest zrobić sobie mały zapas pancerza i wymieniać gdy końcowy odcinek się zabrudzi, czyszcząc przy okazji linkę. Roboty na pięć minut, efekt gwarantowany ;)

Napisano

 

 

Dłuższe będą lepiej uszczelniać kosztem nieco większych oporów,
Oporów nie ma żadnych, bo rurki mają wewnętrzna średnicę większą od średnicy linki, Opory pojawiają się na tych gumowych nakładkach wykluczonych na wstępie. 
Napisano

czyli same końcówki z noskiem to praktycznie niewielkie uszczelnienie jeśli nie naciągnie się na to szczelnej rurki/koszulki termokurczliwej lub odradzanych gumek...

Napisano

Mam te noski (a właściwie cały zestaw) Jagwire już trzeci sezon, i od kiedy je założyłem i wyregulowałem przerzutki to raczej nic z nimi nie robiłem. Żadnych oporów też nie zauważyłem, wręcz przeciwnie wszystko pracuje jakby lżej i precyzyjniej jeżeli można tak to nazwać.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zastanawiam się jeszcze czy nie zdecydowac sie na rozwiercenie przelotek i puszczenie od manetek aż do przerzutki całych pancerzy jednak. Doszłoby jakies 70-80cm pancerza na dwóch prostych odcinkach - pod ramą i na tylnym widelcu. Nie powinno to zwiększyć oporów linki. Co o tym sądzicie?

Napisano

dzięki, trochę poszukałem, trochę poczytałem i decyduję się ostatecznie na pełne pancerze od manetek aż do tylnej przerzutki i ostatniej przelotki przedniej przerzutki. nie powinno to w żaden sposób zwiększyć oporów linki, bo to sa proste a do tego niedługie jednak odcinki. poza tym można wtedy zaaplikować w pancerze olej do łańcucha co jeszcze polepszy pracę. rozwiązanie jest do tego estetyczne i rowerek będzie ładniej wyglądał (biała rama i pomarańczowe pancerze).

jedyny problem to rozwiercenie przelotek, ale z tym poradzę sobie wkrętarką mini z odpowiednim wiertełkiem i pilniczkiem igłowym.

wrzucę fotki przed i po i napiszę jak się to dobrze sprawuje mam nadzieję ;-)

Napisano

ja w swoim "wozidle" mam pełny pancerz od manetki do przerzutki tylnej i przedniej, dodatkowo schowane w ramie,

nie zauważam aby to ujemnie wpływało na zmianę biegów  :thumbsup:

Napisano

Trenowałem pełny pancerz. Trzeba zwrócić uwagę na jego zakończenie, wszelki brud, który się tam dostaje bardzo szybko powoduje problemy, szczególnie, gdy pancerz nie jest wysokich lotów.

Osobiście pozostałbym przy dzielonym pancerzu, doszczelnionym gumkami w pierwszym poście. Mam to rozwiązanie i spisuje się bardzo dobrze.

 

 

 

Te rurki możesz kupić, natomiast o gumkach zapomnij. Przy V-kach miałem problem z odbijaniem, a przy przerzutkach z ghost shifting.

 

Ghost shifting wskazuje na krzywy hak, a nie problem z oporem linki. Mam te końcówki. są bardzo dobre, nie stwarzają żadnego wymiernego oporu dla linki. Może nabyłeś jakąś chińską podróbę z bakelitu...

Napisano

od strony przerzutki dam końcówkę z konfuzorem, czyli uszczelnieniem i z 5cm więcej linki zostawię, żeby można było te kilka cm linki końcowe za jakiś czas odciąć jak się to zabrudzi. pełny pancerz przemawia do mnie też ze względów estetycznych, będzie ładnie wyglądał pomarańczowy pancerz puszczony po białej ramie ;-)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...