Skocz do zawartości

[do 6000zł] enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

chciałem spytać czy ma ktoś jakiegoś fulla godnego polecenia w tym przedziale cenowym? Widziałbym skok amortyzatorów w granicach 130-140mm i kółka 29" najchętniej, ewentualnie 27,5. Rower potrzebny do tłuczenia ze 3 razy w tygodniu w terenie. Chętnie przeczytam też opinię o rozmiarze ramy, więc podaję wzrost - 186cm i wagę - 80kg.

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Temat fulli w tym budżecie jest tu wałkowany chyba już przynajmniej raz na tydzień więc wystarczy powertować co nieco i już kilka propozycji się znajdzie. Na pewno Canyony, masz w Krk Gianta i można zapytać o dostępność trochę droższego Krossa Moona na kole 27,5".

Napisano

Procentowo teren/asfalt - 80/20, jak nie jeszcze więcej w terenie ;) mam konę mahunę na kole 29, nie jest to żaden wyjadacz, a raczej budżetówka, ale strasznie poprawiła mi się jakość jazdy po przejściu z 26. O ile poczytałem to 27,5 jest raczej marnym kompromisem i dużo bliżej mu do 26 niż do 29, dlatego spytam trochę inaczej - ile muszę przygotować na 29" sensownego w miarę fulla (jakiś model konkretny)? Skoki amortyzatorów mogą być w sumie trochę większe.

Napisano

Ile w tym będzie gór, a ile bardziej płaskiego terenu? Pytam, bo od tego zależy dobór geometrii. Rowery z przedziału 120-160mm, tzw. ściezkowe (ang. trail), przy wyższym skoku nazywane też enduro/all mountain (AM), to coś pomiędzy klasycznymi MTB a zjazdówkami, czyli szybsza jazda w dół kosztem mniej efektywnego pedałowania. To już sprzęt pod dość konkretny styl jazdy. 

 

Ogólna zasada jest taka, że im bardziej płaski kąt rury sterowej (ok. 69,5-71* dla MTB/XC vs 65-69* dla ścieżkowców i poniżej 65* dla zjazdówek) oraz im krótszy mostek i szersza kierownica, tym lepiej w dół, ale gorzej pod górę i na prostych.

Napisano

Problem w tym że Ty masz HT 29er a chcesz kupić fulla. Tutaj rozmiar koła to nie to samo bo dużo załatwia geometria, koła ale nie rozmiar i przede wszystkim praca samego zawieszenia. Do fulli 29er nie wszyscy wkładają wideł o większym skoku niż 140mm. Jest to po prostu nie potrzebne. Rower o większym skoku też gorzej podjeżdza. Czy lubisz podjazdy czy bardziej zjazd tego nie wiem ale wiem, że na to co chcesz robić masz naprawdę bardzo skromny budżet. Dlatego ratuje Cię wysyłka w postaci Canyona Spectrala AL 6.0. lub któryś z modeli Trance Gianta tylko nie wiem jaki max z kasą. Najlepiej Trance 2. Ewentualnie Kross Moon Z1. To wszystko propozycje 650B o skoku 140-160mm. O dobrych propozycjach na kole 29er to raczej zapomnij w tym budżecie albo używki.

Napisano

Ile w tym będzie gór, a ile bardziej płaskiego terenu? Pytam, bo od tego zależy dobór geometrii. Rowery z przedziału 120-160mm, tzw. ściezkowe (ang. trail), przy wyższym skoku nazywane też enduro/all mountain (AM), to coś pomiędzy klasycznymi MTB a zjazdówkami, czyli szybsza jazda w dół kosztem mniej efektywnego pedałowania. To już sprzęt pod dość konkretny styl jazdy.

 

Ogólna zasada jest taka, że im bardziej płaski kąt rury sterowej (ok. 69,5-71* dla MTB/XC vs 65-69* dla ścieżkowców i poniżej 65* dla zjazdówek) oraz im krótszy mostek i szersza kierownica, tym lepiej w dół, ale gorzej pod górę i na prostych.

Zaczyna się ...

 

malymichal zobacz Spectrala 29, tyle najmniej kosztuje rozsądny sprzęt do enduro na dużej kiszce.

Napisano

Ten Spectral jest na ramie a'la Mondraker (specyficzna geometria), więc bałbym się go kupować bez przymiarki.

 

Najtańsze sensowne dostępne w Polsce fulle 29" zaczynają się w okolicach 7-9 tys. zł (np. Trek Superfly FS i Fuel Ex, Giant Anthem X). Jak chcesz więcej niz 120mm, to szykuj 10-12 tys. zł, na Specialized Stumpjumpera FSR (130 mm) lub Enduro Comp 29" (155 mm).

 

 

Napisano

Panowie, dzięki za odzew. Na razie muszę zbierać się do pracy. Przemyślę temat jeszcze, doczytam, klepnę jeszcze posta i liczę, że pomożecie mi z ostatecznym wyborem.

 

Peace!

Napisano

Nie pakował bym się w fulla 29er bez co najmniej jednego dnia jazdy w terenie a potem to samo z 650B. Najprościej uderzyć do Speca i wypożyczyć jak była by opcja jeden i drugi rozmiar. W Krk mają bardzo dobre warunki finansowe na takie testowanie chyba, że się coś zmieniło.

Napisano

Przegrzebałem i przemyślałem temat jeszcze i oto moje przemyślenia:

- jeśli chodzi o moje preferencje to zdecydowanie największą radochę mam na zjazdach, ale wiadomo, żeby zjechać trzeba wjechać,

- beskid, rozumiem że chodzi Ci o sklep rowmix, odezwę się do nich jutro czy jeszcze to prowadzą i jak to wygląda. sam absolutnie nie mam zamiaru się koniecznie brać 29era. szkoda tylko, że przegapiłem, bo tydzień temu testy robił scott,

- trzeba doinwestować? trudno. zrobi się,

- trafiłem na taki artykuł: http://www.1enduro.pl/rowery-enduro-do-8000-zl-prezentacja, nie lubię być bezkrytyczny i brać wszystkiego w ciemno, więc co Wy o tym myślicie? chłop odrzucił całkiem 29ery ze względu na koszty, a najbardziej poleca niejakiego rose jimbo (imo faktycznie nieźle się prezentuje) i kilka innych, m.in. authora na rewelacyjnym napędzie i regulowanej sztycy czy wspominanego krossa

- poniżej zrobiłem listę nad czym się zastanawiam i tu prosiłbym o jakąś opinię:

http://www.rowmix.com.pl/singletrack-trail14/4130-fuel-ex-6-29-2014.html (19,5" rama powinna styknąć chyba, tylko czy nie mały skok trochę)

https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3606 (cena zdecydowanie odbiega od reszty...)

http://www.rosebikes.pl/bike/rose-uncle-jimbo-1-275-2015/aid:739065 (tylko jak z gwarancją w takich przypadkach?)

http://www.dobrerowery.pl/kross-moon-z1-2015?gclid=CJbguImugsUCFST3wgodVW8AJA

http://www.rowmix.com.pl/trail/4564-trance-275-3-2015.html

- patrzyłem jeszcze na spece cambery, ale chyba nie ma szału z osprzętem

 

Tak więc to wygląda z mojej strony. Proszę ładnie o ustosunkowanie się :)

Napisano

Ten chłop to @Wooyek i raczej mocno zna się na rzeczy o czym zresztą jest tym blogu. Full 29er to nie tylko koszty ale sporo innych czynników. To już jest potężna maszyna dlatego musisz mieć porównanie do 27,5. Poklask wśród rasowych rowerów Enduro na kole 29" na dzisiaj nie jest za wielki.

 

W Autorze jest tylko fajny "myk" z napędem, który zresztą nie jest taki "rewelacyjny". Ja bym odrzucił Scotty czy inne Treki bo raz są drogie a dwa to jedno zawiasy są. Celuj w zawieszenie z "wirtualnym punktem obrotu". Na pewno Moon bo bardzo dobrze radzi sobie na podjazdach, na pewno Canyony Spectrale i tu już 6.0 jest w porządku. Do tego Giant Trance ale który to zależy od kasy i co gorsza dostępności w tym konkretnej rozmiarówki.

 

W Specu wpłaciłem 2K kaucji i za każdy dzień 100zł. Oczywiście jak klient się zdecydował to "zwracali" koszt wypożyczenia. Nie wiem jak to jest na dzisiaj ani co mają z fulli do testów.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...