Skocz do zawartości

[amortyzator] Epicon TR 2014, Epixon TR 2015 - różnice


fullsize

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

W przyszłym tygodniu planuję zakup używanego Gianta Trance i ze względu na to, że jestem duży (187 cm, ok. 100 kg), pierwsze co będę zmieniał, to koła na mocniejsze i amor na QR15 mm. W zakładanym budżecie ok. 1000 pln mogę szukać używanego Revelationa albo Sektora w stanie tak naprawdę nie wiadomo do końca jakim, albo kupić nowego Suntoura. I tu pojawia się pytanie: Czy poza nazwą są jakieś znaczące różnice pomiędzy zeszłorocznym modelem Epicon TR, a tegorocznym Epixon TR? Epixon wszedł dopiero co, więc w necie jeszcze nie ma jakichś testów, ani dokładniejszych opisów poza materiałami producenta. Ktoś już miał okazję pomacać, albo pojeździć na tym Epixonie? Jakby jeszcze miał porównanie z własnych doświadczeń z Epiconem, to już w ogóle byłoby fenomenalnie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego koła chcesz zmieniać? Ja mam 188cm wzrostu i wagę oscylującą między 95-100kg i z fabrycznymi kołami nigdy nie było problemów jeśli używa się oczywiście roweru zgodnie z przeznaczeniem. Jeśli seryjnie będziesz miał oś 9mm to owszem warto zmienić ją przy naszej wadze na 15mm.

Edytowane przez beerman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, i tu wychodzi moja ignorancja.

Rower jest z amortyzatorem RS Sektor 335 na oś 9mm, piasta tak samo. Do tej pory wydawało mi się, że jak chcę zmienić amor na oś 15 mm, to uszę zmienić też piastę. Czy tak nie jest?

 

"Mocność" kół to oddzielna sprawa. Zamierzam na Transiku robić kilkudziesięciokilometrowe wycieczki po Mazowszu, ale też w miarę możliwości przynajmniej te kilka razy w roku wypuszczać się na weekendowe/kilkudniowe wypady w góry. A tam to wiadomo: krócej ale intensywniej, czyli jakieś singletracki, szutrowe zjazdy i podjazdy, polne drogi, ale bez dałnhili na pełnej prędkości po kamieniach wielkości mikrofalówki ...no takie All Mountain generalnie ;) Z doświadczenia wiem, że przy mojej/naszej masie, obręcze muszą być jednak trochę bardziej pancerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmienisz amor na oś 15mm to musisz też zmienić piastę na sztywną oś. Osobiście nie widzę potrzeby wymiany seryjnych obręczy na mocniejsze ale to tylko moje zdanie i nawet jak był miał za dużo wolnej gotówki to wolał bym ją ulokować na jakiś wyjazd w góry. Seryjne mam na myśli Giantowskie S-XC2 w moim przypadku 26". Ja mam trance'a z 2012r i wymieniłem w nim amora na qr15 oraz przeplotłem koło na piaście DT350. Ja też śmigam nim dłuższe traski po centrum Polski oraz co jakiś czas wypadzik w góry na single, szutry itd. Do kół nie mam zastrzeżeń co innego do hamulców na które proponuje Ci przed zakupem zwrócić uwagę bo przy próbie zatrzymania masy zestawu Ty + rower niektóre hample mogą wymiękać. Ja pierwszy wypad z Trance do szklarskiej okupiłem ogromnym strachem jak na pierwszym konkretniejszym zjeździe hamulce przestały mnie zatrzymywać i ledwo spowalniały. To były fabryczne Elixiry 1 (180/160) z żywicznymi klockami. Po wymianie na metaliki jest o niebo lepiej ale i tak zbieram się do wymiany na XT. EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...